Díky chytrým telefonům se mnoho podnikatelů obejde bez notebooku. S rozvojem aplikací se právě z mobilu stala jejich přenosná kancelář. A díky iDokladu ze smartphonu vyřídíte i vše kolem fakturace.
Co v článku najdete:
Podívejte se, co vše s iDokladem v mobilu zvládnete.
Mobilní aplikace není jen o vystavování faktur – umí toho mnohem víc. Připravíte v ní i zálohové faktury, dobropisy, cenové nabídky a další typy dokladů. V úvodních grafech hned vidíte, jaké máte příjmy a taky výdaje, pokud si je evidujete. Přepnete si mezi měsíčním, kvartálním a ročním zobrazením, takže se podíváte přesně na ta data, která potřebujete.
Svůj iDoklad účet můžete propojit s kontem v bance. Kdykoliv vám přijde nová platba, iDoklad podle variabilního symbolu pozná, ke které faktuře patří a automaticky je spáruje. Ročně vám tato funkce ušetří hodiny rutinní administrativy. Aktuálně iDoklad propojíte s účtem v:
TIP: Podívejte se, jak svůj iDoklad propojíte s bankovním účtem.
Stejně snadno si nastavíte další vychytávku – pokud se zákazník zpozdí s platbou, iDoklad mu automaticky pošle upomínku.
V iDokladu najdete i další automatizace. Když třeba obdržíte úhradu faktury, můžete si v aplikaci nastavit, aby iDoklad vašemu klientovi automaticky poslal poděkování za úhradu.
iDoklad hlídá váš obrat, a pokud se blížíte k hranici plátcovství DPH, notifikace v aplikaci vás na to upozorní. Díky tomu se zvládnete včas zaregistrovat jako plátci.
Jako uživatelé mobilní aplikace máte přístup i do webové verze iDokladu. Hodí se to, pokud někdy pracujete i na počítači. Na webu iDokladu klikněte na Přihlásit a uvedete stejné údaje, které používáte do mobilní aplikace.
Tím se dostanete do svého účtu, kde máte všechny faktury. iDoklad funguje v cloudu, takže cokoliv přidáte na počítači, ihned vidíte v mobilní aplikaci a naopak.
Na Google Play nebo v App Store si stáhněte aplikaci iDoklad. Otevřete ji a uveďte váš e-mail, IČ a zvolte si heslo. Obratem dostanete z iDokladu e-mail. Kliknete v něm na tlačítko a tím svůj účet potvrdíte.
Otevřete si aplikaci a zobrazí se vám průvodce. V něm vyplníte údaje, které se budou zobrazovat na fakturách.
Poté se dostanete na hlavní obrazovku aplikace. Ve spodní liště klikněte na ikonu plus a z nabídky vyberte Fakturu vystavenou. Zobrazí se vám stránka s novou fakturou.
Nejdřív klikněte na Vybrat zákazníka. Protože s iDokladem teprve začínáte, žádného ještě nemáte v adresáři. Proto klikněte vpravo nahoře na ikonu souboru s plus.
Vyplňte údaje o vašem zákazníkovi a pak další potřebné údaje jako:
Jakmile vše vyplníte, klikněte nahoře na modré tlačítko Uložit. Hotová faktura se vám zobrazí v seznamu vystavených dokladů. Otevřete si fakturu a nahoře vpravo klikněte na tři tečky. Následně si doklad můžete stáhnout do pdf nebo ho rovnou z iDokladu pošlete e-mailem klientovi.
Jak vidíte, vystavení první faktury v aplikaci je opravdu rychlé. Aby se vám fakturovalo ještě pohodlněji, projděte si ze začátku všechny záložky v nastavení a aplikaci si přizpůsobte na míru.
Například v záložce Aplikace si přizpůsobíte spodní panel. Vyberete si, jaké funkce, používáte nejčastěji a ty si tam vložíte. Na této záložce si také vyberete si, jestli chcete iDoklad ve světlém, nebo tmavém vizuálu.
V záložce Prodej si nastavíte splatnost dokladů, posílání upomínek či poděkování a číslování dokladů.
Na kartě Banka vyplníte svůj bankovní účet a propojíte iDoklad s kontem v bance.
Kartu E-maily využijete, pokud chcete přímo z aplikace posílat doklady svým klientům. Nastavíte, jestli se doklad pošle jako příloha e-mailu ve formátu pdf, nebo jestli se v e-mailu pošle odkaz na fakturu, který si příjemce otevře ve webovém prohlížeči.
Pokud byste si s čímkoliv v aplikaci nevěděli rady, obraťte se na zákaznickou podporu, kde vám rádi pomůžeme. Stačí přejít do nastavení na záložku Můj účet. V sekci Podpora položíte písemný dotaz a také tam najdete telefonní číslo na zákaznickou linku.