Datum publikace 08. 04. 2019 Komentáře 11 Sdílet článek

Máme odpovědi na nejčastější dotazy uživatelů iDokladu na téma faktury a párování plateb

Author Seyfor, a. s. 3 minuty čtení 0
Náhledový obrázek

Jak dostat smazanou fakturu z koše, proč se nepárují platby s fakturami nebo jak nastavit pravidelnou fakturu. S podobnými dotazy se setkávají pracovníci zákaznické podpory iDokladu dennodenně. Rozhodli jsme se na nejčastěji pokládané otázky odpovědět v sérii článků. V prvním dílu jsme se zaměřili na funkce iDokladu.

Jak vytáhnout smazanou fakturu z koše

Do koše se dostanete přes záložku Prodej a Faktury. Najdete ho jako v pořadí pátou položku na liště, která začíná položkou Filtr.

blank

Aby se vám do koše přesouvaly všechny smazané faktury, musíte v Nastavení (ozubené kolečko) – Firma – Další údaje zaškrtnout možnost „Doklady při smazání neodstraňovat trvale, ale přesunout do koše”.

blank

V koši jsou údaje o fakturách šedivé a nelze s nimi nijak manipulovat. Jsou dostupné pouze k prohlížení (můžete se tak podívat, k jakému zboží nebo službě byla faktura vystavena a na všechny její náležitosti). Pokud chcete fakturu obnovit, otevřete ji kliknutím na její číslo v seznamu a na vrchu detailu faktury zvolte Obnovit doklad.

blank

Obnovená faktura se zařadí do číselné řady se svým původním číslem. V případě, že už jste toto číslo mezitím použili pro jinou fakturu, zařadí se obnovená faktura na nejbližší volnou pozici v číselné řadě. O nastavení koše si přečtěte více v našem článku.

Proč se mi nepárují bankovní pohyby s fakturami

Pokud vám přišla platba na bankovní účet, ale nespárovala se s příslušnou fakturou, nejprve si ověřte, že máte předplacený jedno z předplatných Oblíbený nebo Prémiový, a že máte párování správně nastaveno. V případě, že ano, podívejte se, jestli iDoklad bankovní pohyb zaznamenal. Seznam plateb, které iDoklad zaregistroval, najdete v záložce Finance – Banka. Ve sloupci Spárováno vidíte, jestli se platba přiřadila k faktuře.

blank

Pokud platbu iDoklad zaevidoval, ale nespároval s fakturou, problém je ve většině případů v nesprávném nebo chybějícím variabilním symbolu. V takovém případě spárujte doklad ručně – umístěte kurzor myši na platbu a klikněte na Spárovat.

O párování iDokladu s bankou si přečtěte více tady.

Jak a s jakými aplikacemi můžu iDoklad propojit

Připravili jsme pro vás seznam aplikací, které s iDokladem snadno propojíte. Najdete je v našem katalogu rozšíření.

Využijte propojení například s účetními systémy Money S3, S4 a S5, EET řešením Profi účtenka nebo CRM RAYNET. V katalogu ale najdete spoustu dalších možností.

Díky otevřenému API propojíte iDoklad s jakoukoliv aplikací.

Díky otevřenému API propojíte iDoklad s jakoukoliv aplikací.

Možnost propojení přes API je dostupná v předplatných Oblíbený nebo Prémiový. Pro propojení se systémy Money S3, S4 a S5, Pohoda a Altus Vario vám stačí Základní předplatné.

Jak nastavím pravidelnou fakturu

Pravidelné faktury vám ušetří spoustu času. Pokud třeba každý měsíc vystavujete ručně fakturu za nájem nebo webhosting, iDoklad ji může posílat za vás – automaticky – jako když si nastavíte trvalý příkaz v bance.

Pravidelnou fakturu si nastavíte pod tlačítkem vystavení nové faktury (žluté +) – vyberete Pravidelná faktura. Podrobný návod, jak na to, najdete tady, nebo se podívejte na krátký videonávod.

Využijte i další možnosti automatizace v iDokladu jako například automatické upomínky nebo automatické poděkování za úhradu.

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Brzy vydáme další díl, ve kterém odpovíme na otázky týkající se nastavení a účetních záležitostí. Případně kontaktujte naši zákaznickou podporu na e-mailu info@idoklad.cz, na našem Facebooku nebo telefonicky na +420 549 522 506.

Související články

Vyřešte daňové přiznání za rok 2021 pomocí iDokladu

09. 03. 2022 2 minuty čtení 3
Přečíst článek

Detailní návod zdarma, jak vyplnit daňové přiznání svépomocí [živé vysílání]

24. 02. 2022 2 minuty čtení 2
Přečíst článek