Po vysoké škole začal pracovat jako učitel matematiky a fyziky, ale stále ho to táhlo k počítačům. Ivo Kylián začal s vytváření webových prezentací a dnes radí majitelům internetových stránek, jak své zákazníky přivést, zaujmout a udržet.
UX (odvozeno od User Experiece, tedy uživatelského zážitku) specialisté se zaměřují na zkoumání a zpříjemňování užívání produktů, služeb nebo třeba webových stránek.
SEO (Search Engine Optimization, tedy česky optimalizace pro vyhledávače) pomáhá optimalizovat webové stránky tak, aby byly co nejpřitažlivější pro vyhledavače a uživatelé je díky tomu nacházeli na vyšších místech v seznamu vyhledávání.
S rozvojem internetu začala růst poptávka po vytváření webů. Tak jsem se začal učit, jak se internetové stránky vytváří a jaké jsou souvislosti mezi vzhledem a obsahem webu.
To sice ne, ale bylo jasné, že web bez návštěvníků je zbytečný. Proto jsem začal hledat, co lidé od webů skutečně očekávají – pořídil jsem si první knížky o SEO, navštívil různá školení a poznatky začal praktikovat na webech, které jsem předtím vytvořil.
To, že i zdánlivé drobnosti mohou významně ovlivnit návštěvnost z vyhledávačů. Web tak začne konečně plnit funkci, pro kterou byl vytvořen. A vždy mě potěší, když vidím přínos mé práce ve statistických nástrojích. A účetnictví.
Weby často vznikají bez dostatečného množství informací. To znamená, že před vznikem nikdo nevěnoval čas dostatečné přípravě a nepřipravil dostatečné zadání. Výstup je tak i u nových webů často neuspokojivý.
SEO a UX jde nyní ruku v ruce. Chyby, které jsou proti přívětivosti webu k uživatelům, jsou nyní považovány i jako prohřešky proti vyhledávačům. Typickým případem je web, který není vzhledově optimalizovaný pro různé velikosti displejů. Kdo nemá nyní web připravený pro mobilní zařízení, měl by začít bez odkladů jednat.
Velmi důležitá je i rychlost načítání webů. Tu u nás stále podceňují. Nejenže pomalý web nebudou mít uživatelé rádi, ale nepotěšíte jím ani vyhledávače.
Neoriginální obsah. To je bohužel u českých e-shopů častá praxe. Popiskům produktů nevěnují čas a raději je zkopírují. Pokud ale chcete mít úspěšný obchod, musíte se odlišit a psát popisky. Ideálně co nejlidštěji. Tedy nejen, co produkt umí, ale také popsat, co zákazníkovi přinese za užitek nebo výhodu.
Mohou web zkontrolovat na základě zpětné vazby od svých zákazníků a zaměstnanců. Získají tak cenné informace, co na webu lidé postrádají nebo v čem se ztrácí. Vyhledávače totiž upřednostňují weby, které mají přínos pro uživatele a díky strojovému učení jsou v těchto odhadech stále lepší a lepší. Když zaujmete lidi, zaujmete i vyhledávače. Důležité je také odlišit se od konkurence. Web musíte tvořit s ohledem na cílovou skupinu zákazníků. Konkurence je vzdálena pouze na jeden klik myši nebo dotyk prstu…
Výběr e-shopové platformy, kterou pro svoje podnikání budou využívat. Jsou to základy, na kterých chtějí nějakou dobu fungovat a růst. Proto by měli ještě před výběrem jasně definovat požadavky, které musí platforma splňovat.
I tak je dobré zjistit, co e-shopová platforma umí, jaké jsou možnosti rozšíření funkčností, nakolik je individuálně modifikovatelná a v neposlední řadě, jaká je technická podpora a reakční doba developera.
Moji práci mi mimo řady placených a neplacených profesních aplikací usnadňují cloudové služby G Suite. Už si neumím představit život a práci bez sdílených kalendářů, tabulek, úkolů a dokumentů. Má práce je stále více o spolupráci a tyto nástroje mi ji výrazně zefektivňují.
Nejprve jsem fakturoval v excelových tabulkách, kde jsem si vytvořil vlastní šablonu. Na těch pár faktur ročně to stačilo. Pak jsem našel a zaplatil aplikaci, která běžela na počítači. Následně jsem přešel na aplikaci, která už byla cloudová, provozovatelé ale zastavili její vývoj. Pátral a zkoušel jsem dál, až jsem našel iDoklad, který od začátku plně splňoval mé požadavky.
Papírování beru jako nutné zlo. U iDokladu mě ale jednoznačně nadchlo příjemné uživatelské prostředí a množství funkcí. I když zatím všechny nevyužívám, tak věřím, že s rozvojem mého podnikání i na ně dojde.
Tím hlavním kouzlem, které mi ušetřilo spoustu času, je bezproblémové párování plateb s mojí bankou. O platbách mám nyní stále přehled a iDoklad se umí připomenout automatickou upomínkou při prodlení. Oceňuji i načítání informací z registru firem ARES. Stačí jen IČO a faktura je v mžiku hotová.
2 komentářů. Komentovat
Dobrý den, děkuji za článek. Cesta k idokladu byla díky mé práci a hlavně přehledným online fakturám. Mám malý eshop, a moje podnikání my dost zjednodušuje idokladu a potom využívání nástrojů seo marketingu řídím se těmito pár body https://topranker.cz/chcete-zvysit-navstevnost-webovych-stranek-nasledujte-tyto-4-kroky/ Děkuji za Vaše služby. S pozdravem Koudelka. L
Dobrý den, pane Koudelko,
děkujeme za komentář a přejeme Vám mnoho úspěchů v podnikání.
Přeji hezký den.