info@idoklad.cz
SK
CZ
Facebook
Twitter
Google+
iDoklad online fakturace
Přihlásit
  • Vlastnosti
    • Úspora času
    • Přehledy
    • Sledování nákladů
    • Vystavování faktur
  • Ceník
  • Mobilní aplikace
  • Katalog účetních
    • Najdi účetního
    • Registrace účetního
  • Více
    • Blog
    • Kontaktujte nás
    • Katalog rozšíření k iDokladu
    • O nás
    • Kariéra
    • Podpora
    • Napsali o nás
    • Reference
    • Pro média
    • Odměna za doporučení
  • Přihlásit
  • Vyzkoušet zdarma

Co všechno potřebujete zařídit před startem EET

14.11.2016Účetní a daňový servis2 komentářůPodpora

EET – tři písmena, která v posledních týdnech skloňují podnikatelé a připravují se na jejich dopady na svůj byznys. Elektronická evidence tržeb se blíží. Máme pro vás souhrn všeho, čemu věnovat, než EET vypukne.

truny1200x627

Ministerstvo věří, že evidence zamezí krácení daní. EET ovlivní všechny prodejce a poskytovatele služeb, kteří přijímají platby v hotovosti, kartou nebo obdobným způsobem. Pro první firmy začne platit v prosinci 2016.

Společně se podíváme:

  • na termín, kdy pro vás EET začne platit,
  • jak se popasovat s informačním oznámením,
  • zda potřebujete novou pokladnu
  • a na další kroky, které musíte před spuštěním EET podniknout.

Kdy se mě to začne týkat?

Zavedení EET bude probíhat ve 4 fázích. Pro koho a kdy začne EET platit?

První fáze
od 1. 12. 2016
Druhá fáze
od 1. 3. 2017
Třetí fáze
od 1. 3. 2018
Čtvrtá fáze
od 1. 6. 2018
Stravovací a ubytovací služby Velkoobchod a maloobchod Svobodná povolání, doprava, zemědělství Vybraná řemesla a výroba

Pokud si nejste jistí, do které vlny spadáte, přečtěte si článek EET poradny nebo je přímo kontaktujte.

Cedulka, která se může prodražit

Jednou z povinností pro podniky zahrnuté do EET je vystavení informačního oznámení. Díky cedulce má zákazník zjistit, že obchodník platby elektronicky eviduje.

  • Je povinná pro kamenné obchody i e-shopy.
  • V kamenných prodejnách musí být vystavena viditelně a musí být dobře čitelná.
  • E-shopy nemají přesně určené místo na stránkách, kam oznámení umístit.
  • Text oznámení je stanovený.
  • Pokuta za neumístění cedulky je až 50 000 Kč.

Nejasné případy, například podnikatele bez prodejního místa, budou úředníci ministerstva financí řešit individuálně.

Podle současného stavu to ale vypadá, že třeba řemeslníci se cedulkou nebudou muset vůbec zaobírat.

Musím si pořídit novou pokladnu?

Dobrou zprávou je, že zákon nestanovuje, jaký přístroj máte pro evidenci používat. K EET budete potřebovat:

  • přístroj na evidenci tržeb,
  • tiskárnu,
  • aplikaci nebo software na přiznávání tržeb
  • a připojení k internetu.

Ačkoliv je položek na seznamu poměrně mnoho, nemusíte se nijak obávat. Elektronické přiznávání tržeb můžete vyřešit bezplatně třeba pomocí iDokladu nebo Profi Účtenky. Speciální pokladní software nabízí i pokročilejší funkce a jeho cena se pohybuje od 300 Kč.

Pokud jste drobní podnikatelé evidující pouze několik položek, vystačíte si pravděpodobně s chytrým telefonem a tiskárnou. Pro častější prodej nebo pro usnadnění práce je možné vybavit se:

  • bezdrátovou tiskárnou,
  • tabletem,
  • dotykovým monitorem,
  • přenosnou registrační pokladnou
  • nebo nepřenosnou pokladnou.

Podrobnější informace o konkrétních řešení a odhadu jejich ceny získáte v naší EET poradně. Nezapomeňte, že jako podnikající fyzické osoby můžete na nákup zařízení pro EET uplatnit jednorázovou slevu na dani ve výši 5 000 Kč.

Co musíte stihnout před spuštěním EET

  • Získejte jméno a heslo (autentizační údaje) pro přístup do systému. Zažádejte si o ně on-line na Daňovém portálu nebo osobně na finančním úřadě.
  • Autentizačními údaji se přihlaste do EET aplikace na Daňovém portálu a ohlaste všechny svoje provozovny.
  • Opatřete si z Daňového portálu certifikát, který doloží, že data o tržbě posíláte skutečně vy. Certifikát je zdarma a můžete mít pouze jeden pro celý provoz.
  • Nainstalujte certifikát do elektronické pokladny.
  • Vyzkoušejte si aplikaci nanečisto, ať případné nejasnosti nemusíte řešit ve spěchu za ostrého provozu. V iDokladu je testování již spuštěno, máte tedy časovou rezervu.
  • Byly tyto informace užitečné?
  • AnoNe
Předchozí článek [Novinky v iDokladu] Jak iDoklad řeší EET Další článek Jak propojit iDoklad s účetními systémy

2 komentářů. Komentovat

Lenka Freyová
15.12.2016 21:02

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, kde nedostanu účtenku, i když budu hotově platit?
Děkuji za odpověď. Freyová

Odpovědět
Jiří
20.1.2017 15:55

Vaše problémy bych chtěl mít…………….

Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • [Novinky] Vydělávejte doporučením iDokladu a přidejte si do kontaktů více e-mailů
  • iDoklad se setkal se svými uživateli
  • Proplácíte služební cesty? Nový rok přináší změny v jejich sazbách
  • Novinky pro OSVČ a malé firmy za leden 2019
  • Podnikatelský daňový kalendář: únor 2019

Rubriky

  • Měsíční přehled
  • Nastavení iDokladu
  • Novinky v iDokladu
  • Pokročilé funkce iDokladu
  • Příběhy a rozhovory
  • Tipy a rady pro uživatele
  • Účetní a daňový servis
  • Zajímavosti

O nás

  • O nás
  • Kontaktujte nás
  • Kariéra
  • Blog
  • Reference
  • Napsali o nás
  • Pro média

Přehled funkcí

  • Vystavování faktur
  • Sledování nákladů
  • Přehledy
  • Úspora času
  • Mobilní aplikace

Užitečné odkazy

  • Přihlášení do iDokladu
  • Nápověda iDokladu
  • Katalog rozšíření k iDokladu
  • Účetní a daňový servis
  • Účetní software Money S3
  • ERP systém Money S4

Pro vývojáře

  • Vývojářský web
  • iDoklad API
  • Podmínky použití
  • Bezpečnost a zálohování
  • Zásady ochrany osobních údajů
  • Cookie Policy
  • Mapa webu
© Solitea Česká republika, a.s.
idoklad
money
Profi Účtenka
Profipokladny
Solitea Česká republika