• Produkty
  • Kariéra
Skrýt menu
Skrýt formulář
  • Účetní a fakturační software
  • Platební systémy
  • Pokladní systémy
  • Podnikové systémy
  • Mzdové a personální systémy
  • IT infrastruktura
  • Datová analytika
  • Systémy na klíč
  • Produktivita
  • iDoklad
  • Money S3
  • Dotypay
  • Dotykačka
  • Markeeta
  • Prodejna
  • Smart POS
  • Profi Účtenka
  • Profi Pokladny
  • Byznys
  • Ekos
  • incadea.dms
  • Infor CPQ
  • Infor LN
  • Infor OS
  • Infor VISUAL
  • Microsoft Dynamics 365 Cloudová řešení
  • Microsoft Dynamics 365 Business Central
  • Microsoft Dynamics 365 Finance
  • Microsoft Dynamics 365 Sales
  • Microsoft Dynamics 365 Supply Chain
  • Money S4
  • Money S5
  • OneCore
  • Vario
  • Vema
  • Byznys
  • Vario
  • Money S3
  • Správa a bezpečnost IT
  • Cloudová a hybridní infrastruktura
  • HPE GreenLake
  • Outsourcing
  • Modern Workplace
  • Finanční konsolidace
  • Planning, budgeting & forecasting
  • Business Intelligence Competency Center
  • Reporting a vizualizace dat
  • Datové sklady
  • Business Intelligence
  • Master Data Management
  • Elektronické registry
  • Elektronická preskripce
  • Elektronická bezpečnost potravin
  • Elektronické správní řízení
  • Elektronické celnictví
  • Elektronické zdravotní pojišťovnictví
  • Intranet a spolupráce
  • DMS systémy a projektové portály
  • Procesní a intranetové aplikace

Potřebujete poradit s výběrem produktu?

Ano, prosím
  • Produkty
    • Účetní a fakturační software
      • iDoklad
      • Money S3
    • Platební systémy
      • Dotypay
    • Pokladní systémy
      • Dotykačka
      • Markeeta
      • Prodejna
      • Smart POS
      • Profi Účtenka
      • Profi Pokladny
    • Podnikové systémy
      • Byznys
      • Ekos
      • incadea.dms
      • Infor CPQ
      • Infor LN
      • Infor OS
      • Infor VISUAL
      • Microsoft Dynamics 365 Cloudová řešení
      • Microsoft Dynamics 365 Business Central
      • Microsoft Dynamics 365 Finance
      • Microsoft Dynamics 365 Sales
      • Microsoft Dynamics 365 Supply Chain
      • Money S4
      • Money S5
      • OneCore
      • Vario
    • Mzdové a personální systémy
      • Vema
      • Byznys
      • Vario
      • Money S3
    • IT infrastruktura
      • Správa a bezpečnost IT
      • Cloudová a hybridní infrastruktura
      • HPE GreenLake
      • Outsourcing
      • Modern Workplace
    • Datová analytika
      • Finanční konsolidace
      • Planning, budgeting & forecasting
      • Business Intelligence Competency Center
      • Reporting a vizualizace dat
      • Datové sklady
      • Business Intelligence
      • Master Data Management
    • Systémy na klíč
      • Elektronické registry
      • Elektronická preskripce
      • Elektronická bezpečnost potravin
      • Elektronické správní řízení
      • Elektronické celnictví
      • Elektronické zdravotní pojišťovnictví
    • Produktivita
      • Intranet a spolupráce
      • DMS systémy a projektové portály
      • Procesní a intranetové aplikace
  • Kariéra
  • Potřebujete poradit s výběrem produktu?

    Ano, prosím
info@idoklad.cz
SK
CZ
Facebook
Twitter
iDoklad online fakturace
Přihlásit
  • Chytré funkce
    • Online fakturace
    • Sledování příjmů a výdajů
    • Správa obchodních kontaktů
    • Výměna dokladů s účetní
    • Podklady pro finanční úřad
    • Propojení s dalšími službami
  • Ceník
  • Mobilní aplikace
    • iDoklad
    • Profi Účtenka
  • Blog
  • Podpora
  • Přihlásit
  • Vyzkoušet zdarma

Více bankovních účtů, dobropisy a nové tiskové sestavy

19.12.2013Novinky v iDokladu6 komentářůJiří z iDokladu

Poslední letošní velká porce novinek se zaměřuje na funkce, po kterých velmi často voláte – možnost práce s více bankovními účty a vystavování opravných daňových dokladů (dříve dobropisů). Novinkou je i možnost separátního nastavení číselné řady podle účetního roku. Navíc jsme doplnili pár tiskových sestav a umožnili vystavení faktury přímo ze seznamu kontaktů.

Více bankovních účtů

V iDokladu nyní můžete velmi snadno pracovat i s více bankovními účty a při vystavování faktury se mezi nimi přepínat. Práce s několika bankovními účty je velmi jednoduchá. Nejprve si v části Nastavení / Firma zadejte všechny bankovní účty, které chcete používat:

BankovniUdaje

Práce se seznamem je stejná jako s položkami faktury – nový účet vložíte volbou Přidat bankovní účet, stiskem tlačítka „-„ na řádku vpravo účet vymažete. Jeden z účtů si označíte jako „hlavní“ – ten pak bude iDoklad automaticky nabízet při vytváření nových dokladů. Pokud při vystavování dokladu budete chtít úhradu na jiný než hlavní účet, stačí jej vybrat z roletové nabídky:

BankovniSpojeni

Můžete používat až pět různých bankovních účtů, a to i v různých měnách. Výběr bankovních účtů vám iDoklad umožní všude, kde s účty pracujete, tedy i při vystavování zálohové nebo pravidelné faktury či při práci s opravnými daňovými doklady.

Opravné daňové doklady (dobropisy)

Opravný daňový doklad nahradil dřívější daňový dobropis a daňový vrubopis. Velmi zjednodušeně řečeno, jde o zápornou fakturu. Používá se v případech, kdy plátce DPH chce fakturu upravit nebo zcela stornovat.

Z pohledu legislativy musí mít opravný daňový doklad tyto náležitosti:

  • Stejné informace o dodavateli a odběrateli, jaké jsou na původní faktuře
  • Evidenční číslo opravované faktury
  • Evidenční číslo samotného opravného daňového dokladu
  • Důvod opravy
  • Rozdíl mezi opraveným a původním základem daně
  • Rozdíl mezi opravenou a původní daní
  • Rozdíl mezi opravenou a původní úplatou

Opravný daňový doklad byste správně měli vystavit do 15 dnů ode dne zjištění skutečností rozhodných pro provedení opravy.

iDoklad se za vás postará, aby opravný doklad byl legislativně správný. Jeho vystavení je naprosto jednoduché. V seznamu faktur najedete kurzorem na doklad, který potřebujete opravit, a vpravo na řádku použijete volbu Vystavit dobropis:

VystavitDobropis

iDoklad pak připraví koncept opravného daňového dokladu, který vypadá podobně jako nově vystavovaná faktura. Pokud chcete stornovat celou fakturu, stačí jen vyplnit text v poli Zdůvodnění opravy a stisknout tlačítko Uložit. Pokud chcete změnit cenu nebo z dokladu smazat jen některé položky, postupujte stejně jako při vystavování nové faktury. Doklad nezapomeňte uložit.

ZaslaniDobropisu

Vystavené opravné daňové doklady naleznete v samostatném seznamu Fakturace / Dobropisy, kde je lze např. vytisknout či poslat e-mailem.

Zákon o DPH jednoznačně určuje, kdy plátce může provést opravu a za jakých podmínek, a současně také určuje, kdy je provedení opravy jeho povinností. Každá oprava je samostatným zdanitelným plněním, u něhož zákon stanovuje, za jaké zdaňovací období se vykazuje v daňovém přiznání. Pokud chcete o legislativním pozadí vědět více, podívejte se třeba sem.

Změna číselné řady pro předchozí účetní roky

Řada z vás loni řešila problém, kdy jste v novém účetním roce ještě potřebovali zařadit některé doklady do předchozího roku. Proto jsme pro vás doplnili do nastavení číselné řady možnost vybrat si účetní rok:

CislovaniFaktur

Pokud tedy budete v účetním roce 2014 potřebovat zařadit fakturu zpět do roku 2013, stačí si jen v číslování faktur přechodně nastavit rok 2013 a iDoklad do nově vytvořených faktur automaticky doplní číslo náležející k roku 2013.

Vystavení faktury z kontaktů

V praxi často oceníte, když vám práci urychlí možnost vystavit fakturu přímo ze seznamu kontaktů. V nové verzi je to snadné: v Kontaktech najeďte kurzorem na obchodního partnera, jemuž potřebujete fakturovat. Vpravo pak potvrďte volbu Vystavit fakturu:

FakturaKontaktu

iDoklad následně otevře kartu nové faktury s již načteným kontaktem. Tento způsob práce může být pro některé z vás pohodlnější, protože na kartě kontaktu vždy vidíte všechny faktury, které jste partnerovi dosud vystavili.

Nové tiskové sestavy

V iDokladu najdete také tři nové tiskové sestavy – Seznam opravných daňových dokladů, Seznam kontaktů a Ceník. Všechny tyto sestavy jsou dostupné jak přímo z daného seznamu, tak i z Domovské stránky, část Sestavy:

TiskSestavyDobropis

TiskSestavy_kontakty

Pokud sestavy tisknete z domovské stránky, seznam obsahuje vždy všechny položky. Jestliže je tisknete ze seznamu, můžete některé řádky označit a omezit tak sestavu na vybrané položky. Chcete-li tedy například vytisknout pro některého zákazníka jen určité položky z ceníku, otevřete si seznam Ceník, označte položky, které chcete vytisknout, a pak použijte tlačítko Tisk.

  • Byly tyto informace užitečné?
  • AnoNe
Předchozí článek Výdaje paušálem (procentem příjmů) přímo v iDokladu Další článek Příběh iDokladu

6 komentářů. Komentovat

Profilový obrázek
Petra
18.11.2016 13:23

Mně by moc pomohlo, kdyby bylo možné mít v systému více číselných řád, pouze varianta řádné a zálohové faktury pro mě není dostačující, nešlo by to?

Odpovědět
Podpora
Podpora
28.12.2016 9:54

Dobrý den,

v současné chvíli iDoklad neobsahuje možnost vedení více číselných řad, do budoucna však tuto funkci plánujeme rozšířit.

Odpovědět
Profilový obrázek
Pavel
8.8.2016 4:32

Dobropis je pro neplátce daní zbytečně složitý, obzvlášť když ve výpise faktur nadále figuruje ta původní jako neuhrazená. Bylo by lepší, kdyby šlo fakturu uhradit typem platby Storno.

Odpovědět
Profilový obrázek
PH
12.1.2017 10:37

Dobry den,
ano podle mě by to chtělo i nějaké jednoduché storno neplátce DPH.

Odpovědět
Profilový obrázek
standa
15.11.2014 11:35

souhlasim s jarem, zapracovat!

Odpovědět
Profilový obrázek
Jaro Rotschild
1.1.2014 15:59

Dobrý den jediné co schází iDokladu je možnost evidence nákladů, a následně hezké grafické zobrazení finančních toků jinak jste super 🙂

Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Covid-19: Jak virus ovlivnil sociální a zdravotní pojištění
  • Covid-19: co se mění v placení daní
  • Covid-19: OSVČ, zaměstnanec, zaměstnavatel a postup v různých životních situacích
  • Covid-19: Dotace, úvěry, ošetřovné a jiná ekonomická pomoc pro živnostníky a podnikatele
  • Vylepšili jsme vystavování daňových dokladů k platbě

Rubriky

  • Novinky v iDokladu
  • Podnikatelský servis
  • Příběhy podnikatelů
  • Tipy a rady pro uživatele

O nás

  • O nás
  • Kontaktujte nás
  • Kariéra
  • Blog
  • Reference
  • Napsali o nás
  • Pro média

Přehled funkcí

  • Program na faktury
  • Online fakturace
  • Sledování příjmů a výdajů
  • Správa obchodních kontaktů
  • Výměna dokladů s účetní
  • Podklady pro finanční úřad
  • Propojení s dalšími službami
  • Mobilní aplikace

Užitečné odkazy

  • Přihlášení do iDokladu
  • Nápověda iDokladu
  • Webináře
  • Katalog rozšíření k iDokladu
  • Katalog účetních
  • Registrace účetního
  • Účetní a daňový servis
  • Účetní software Money S3
  • ERP systém Money S4
  • Odměna za doporučení
  • Zapojte se do testování iDokladu

Pro vývojáře

  • Vývojářský web
  • iDoklad API
  • Podmínky použití
  • Bezpečnost a zálohování
  • Zásady ochrany osobních údajů
  • Cookie Policy
  • Mapa webu
© Solitea, a.s.
  • Kariéra ➔
  • Na web Solitea ➔
Copyright 2021 Solitea, a.s.
idoklad
money
Profi Účtenka
Profipokladny
Solitea Česká republika