Datum publikace 08. 10. 2025 Sdílet článek

S účetní na jedné vlně: Jak vypadá ideální spolupráce (a co všechno vám může ušetřit)

Author Seyfor, a. s. 6 minut čtení 2
Náhledový obrázek

Obsah

    Pořádek v dokladech a všechny dokumenty připravené včas a správně. I tak vypadá dobrá spolupráce s účetní. Jenže to všechno je jen začátek. Ideální spolupráce jde totiž mnohem dál. A usnadní vám komunikaci, předávání dokladů nebo přístup ke všem účetním dokumentům, kdykoliv potřebujete.

    I když si pod ideální spoluprací s externí účetní každý představí něco trochu jiného, hlavní body bývají vždy stejné. Potřebujete:

    • snadno předávat faktury a další doklady – bez ručního dohledávání a přenášení;
    • mít kdykoliv přístup k dokumentům a dalším potřebným údajům;
    • vědět, jak se vyvíjí vaše cash flow nebo DPH;
    • nebo mít možnost komunikovat s účetní, kdykoliv potřebujete.

    Jak vypadá ideální spolupráce s účetní

    Díky moderním technologiím a fakturačním i účetním službám, které fungují v cloudu, je navázání ideální spolupráce stále jednodušší. Můžete totiž účetní nechat, aby si faktury a další doklady stáhla přímo z vaší online fakturace nebo účetnictví. 

    Nemusíte tak uchovávat stohy papírových dokumentů ani s doklady nikam běhat.

    Účetní pak vše zpracuje v online účetním programu, důležitá data seskupí do přehledných grafů a dá vám k nim přístup.

    Vy si tak kdykoliv sami zkontrolujete:

    • aktuální stav pohledávek a závazků;
    • výsledovku, rozvahu a další dokumenty;
    • nebo zjistíte, jaká vám vychází DPH.

    Máte tak perfektní přehled o firemním cash flow i o dalších důležitých ukazatelích.

    Ideální přitom je, když dostanete nejen holá data, která musíte sami „přelouskat“, ale také grafy. Díky nim se v údajích rychleji zorientujete. I bez znalosti složitých účetních pojmů.

    Takto přehledně zobrazuje důležité údaje zákaznický portál online účetnictví Evala, do kterého vám účetní může dát přístup. Zobrazení reportů si navíc sami upravíte podle svých potřeb.
    Takto přehledně zobrazuje důležité údaje zákaznický portál online účetnictví Evala, do kterého vám účetní může dát přístup. Zobrazení reportů si navíc sami upravíte podle svých potřeb.

    A to není všechno. V těch nejlepších případech si potřebné dokumenty z účetního systému sami stáhnete – kdykoliv potřebujete. Nebo jejich prostřednictvím schválíte potřebné doklady a zadáte úhrady.

    Realita je složitější

    To všechno má jeden háček. I když už dávno existují způsoby, které podobný postup umožňují, řada podnikatelů (nebo jejich účetních) je nevyužívá.

    A tak podnikatelé stále:

    • ručně shromažďují faktury a další doklady a nosí je účetní fyzicky (v lepším případě je stahují a posílají e-mailem);
    • nevědí, jaké je jejich aktuální cash flow nebo například DPH, protože dokumenty má účetní „někde u sebe“;
    • hlídají pracovní dobu účetních, aby jim stihli včas zavolat a domluvit si schůzku nebo je požádat o dokumenty;
    • a když se konečně ke všem potřebným dokladům dostanou, stráví spoustu času jen tím, aby se v nich zorientovali.

    Navíc platí za věci, za které by platit nemuseli. Například za ruční přepisování dokladů.

    Manuální přepisování totiž účetní stojí spoustu času, a to se odráží na celkové ceně jejich služeb. V praxi se tomu ale dá snadno vyhnout. Data z QR faktur nebo faktur ve formátu ISDOC, které podporuje také iDoklad, si totiž účetní do účetního programu můžou načíst strojově.

    Sobě tak ušetří spoustu času i práce – a vám peněz.

    Podobné je to přitom i s dalšími zmíněnými kroky. Často tak stačí jen málo a z úkolů spojených s účetnictvím se místo náročné povinnosti stane snadná a rutinní záležitost.

    Moderní a zastaralá práce s účetní

    Moderní (ideální) spolupráce s účetní

    Zastaralá spolupráce s účetní

    • Nemusíte nic posílat – účetní si faktury sama stahuje z iDokladu.
    • Máte přístup do účetního systému, ve kterém prostudujete rozvahu, výsledovku, hlavní knihu a další dokumenty.
    • Na pár kliknutí zjistíte aktuální stav DPH nebo cash flow.
    • Díky grafům a reportům se v datech snadno orientujete.
    • Přímo v systému účetní zadáte nové úkoly nebo jí napíšete zprávu – veškerou komunikaci tak máte na jednom místě.
    • Vše máte přístupné v režimu 24/7.
    • Účetní je vaším partnerem, který vám dá maximální servis a vždy poradí.
    • Všechny faktury a další doklady musíte stáhnout a poté je účetní poslat e-mailem – v horším případě vytisknout a poslat poštou nebo donést osobně.
    • Pokud chcete vidět účetní dokumenty a aktuální data, musíte o to účetní požádat. A počkat, až vám vše připraví a předá.
    • Musíte se zorientovat i ve složitých dokladech a dokumentech.
    • Když máte nový požadavek, musíte účetní zavolat nebo napsat e-mail. Pokud se pak chcete k informacím vrátit, musíte dohledávat správné zprávy nebo přemýšlet, co přesně vám účetní řekla do telefonu.
    • Účetní nedělá nic navíc – jen přepisuje údaje a komunikuje s úřady.

    Najděte lepší řešení

    Aby se vaše spolupráce posunula blíž k ideálu, potřebujete účetní, která jde s dobou. A která používá program, který umožňuje online komunikaci i předávání dokladů. Třeba jako Evala.

    Evala je totiž online účetní systém, který tvoří dokonalý pár s iDokladem. Proč?

    Protože účetní:

    • si z iDokladu potřebné doklady přetáhne do Evaly, kde je zpracuje;
    • vám dá přístup do zákaznického portálu Evaly, ve kterém si kdykoliv zobrazíte všechny potřebné dokumenty a údaje.

    A protože jsou důležitá data zpracovaná graficky, zorientujete se v nich na první pohled.

    Prostřednictvím Evaly také:

    • schválíte potřebné dokumenty,
    • pomocí QR kódu uhradíte faktury
    • nebo účetní pošlete přijaté faktury.

    Navíc se jí můžete prostřednictvím Evaly na cokoliv zeptat. Veškerou komunikaci, která se týká vašeho účetnictví, tak máte na jednom místě

    Získejte díky Evale iDoklad na rok zdarma

    Možná vás napadá, že už svou účetní máte. A že ji rozhodně nechcete měnit – i když všechny procesy nejsou tak ideální, jak jsme popsali.

    Nebojte, nemusíte! A přesto můžete své účetnictví zjednodušit a zefektivnit.

    Jednoduše nám nechte svůj kontakt, my se vám ozveme a probereme, jak by mohla Evala vám i vaší účetní pomoci. Následně se domluvíme na tom, jestli můžeme vaši účetní oslovit a Evalu jí představit.

    Pokud se jí zalíbí (a my věříme, že ano – zkušenosti dalších účetních nás v tom utvrzují) a začne Evalu používat, vyděláte na tom hned dvakrát.

    1. Propojíte iDoklad a Evalu a komunikace s účetní i předávání dokladů bude mnohem rychlejší a jednodušší.
    2. A navíc – získáte iDoklad na 1 rok zdarma.

    Tak neváhejte a nechte nám svůj kontakt. Představíme Evalu vaší účetní a iDoklad na rok zdarma může být váš.




      Související články

      Fakturační program zdarma: Který vybrat, kdy se vyplatí a na co pozor?

      13. 08. 2025 8 minut čtení 7
      Jak vybrat fakturační programStart podnikání
      Přečíst článek

      Co nesmí chybět na vašich fakturách. Záleží i na tom, jestli jste plátci DPH

      24. 03. 2025 6 minut čtení 35
      Přečíst článek