Případová studie společnosti Kolorky.cz

Jana Chladová z Kolorky.cz: I díky iDokladu mám víc času na ty hezké části podnikání

Jana Chladová spojila v roce 2016 dětské zboží každodenní spotřeby s krásným designem a jako první přinesla na český trh barevné plenky – Kolorky. Vrhly se po nich maminky nejen z Česka, ale i z Itálie nebo Maďarska. Aby Kolorky mohly růst, pořídila si paní Chladová pomocnou ruku v podobě iDokladu.

Jana Chladová
Kolorky.cz
Podnikatel: Jana Chladová Obor podnikání: prodej doplňků pro kojence Web: kolorky.cz Datum publikace 18. 11. 2021 Sdílet článek:

Chtělo to víc svobody a kreativity

„Když jsem se rozhodla, že začnu podnikat, chtěla jsem mít zákazníka, který se na mě bude usmívat.” Jana Chladová po 18 letech ve financích cítila, že potřebuje změnu, a rozhodla se rozjet vlastní byznys. Dva roky hledala nápady, četla příběhy úspěšných podnikatelů a přemýšlela, v jakém oboru by mohla zužitkovat své zkušenosti – múza nakonec přišla z časopisu.

„V jednom časopisu jsem narazila na zahraniční značku barevných kojeneckých plenek. Chtěla jsem jejich značku přivést do Česka, jenže jsem od nich nedostala odpověď. Ten nápad mě ale tak nadchl, až jsem si řekla, že je začnu vyrábět podle sebe,” líčí Jana vznik Kolorek.

Kromě vedení firmy o 7 zaměstnancích se Jana Chladová věnuje i designu produktů. K plenkám postupně přibyly mazlicí dečky, šátky, osušky a další doplňky pro kojence. „Prioritou pro mě je, aby byly výrobky šetrné k dětské kůži i životnímu prostředí. Vždy jsem byla náročný zákazník a tuto náročnost přenáším i do svého podnikání – chci mít perfetkně vyladěný design, služby, zákaznickou podporu i e-shop,” popisuje Jana. „Nejvíc mě na tom baví svoboda a kreativita. Dělá mi radost, když vidím, jak mi Kolorky rostou před očima.”

Čím víc plenek, tím víc automatizace

Kolorky prodávají své doplňky pro kojence na vlastním e-shopu, ale taky na e-shopech a v kamenných obchodech jiných prodejců. „Vybíráme si hlavně obchody zaměřené na děti. Máme ale odběratele i mezi velkými hráči e-commerce, například v maďarské pobočce Rohlíku,” popisuje Jana. Kromě Česka a Maďarska se Kolorky postupně rozrostly na Slovensko, do Itálie nebo Slovinska.

Jak to administrativně zvládají? Jana Chladová myslela na automatizaci od samého začátku a to ji přivedlo k iDokladu. „První e-shop jsem pro Kolorky založila v roce 2017 a už tehdy mi bylo jasné, že kdybych měla ručně řešit objednávky, faktury a další papírování, tak mě to semele. Firma, která mi zaváděla e-shop, mi pro automatickou fakturaci doporučila iDoklad,” vzpomíná Jana Chladová.

„Na iDokladu se mi od začátku líbilo, že je vyvinutý tak, aby s e-shopy spolupracoval,” popisuje Jana. Když si zákazník na e-shopu Kolorek objednal plenky, iDoklad za ně automaticky vystavil fakturu a zákazníkovi ji odeslal.

blank

foto: Klára Štětinová

iDoklad zákazníkům pošle 2 000 faktur měsíčně

Když Jana Chladová poznala, že původní e-shopovou platformu přerůstají, rozhodla se přejít na novou – ta bohužel iDoklad nepodporovala. „Druhý e-shop nám sice otevřel nové možnosti, ale brzy jsem zjistila, že bez iDokladu mi část práce přibyla. Například jsem ve fakturách neměla takový přehled, vázlo propojení e-shopu s účetním systémem a musela jsem faktury ručně párovat s platbami. To byl docela zážitek,” vzpomíná Jana.

Když se rozrostli ještě víc, přišel třetí e-shop od vývojářu z Inspishopu a tentokrát se Jana rozhodla vrátit k fakturaci v iDokladu. „Chtěla jsem zpět tu jednoduchost, kterou jsem s iDokladem zažila u prvního e-shopu. Teď nám přes iDoklad projde zhruba dva tisíce faktur měsíčně,” popisuje Jana.

Výhodou bylo také to, že účetní firma, se kterou Kolorky spolupracují, pracuje v účetním programu Money S3. Ten stejně jako iDoklad pochází od vývojářů ze Solitey, takže propojení je velmi jednoduché a účetní si od Kolorek rychle stáhnou faktury k zaúčtování. V Kolorkách mají iDoklad propojený také s bankou, takže paní Chladová nemusí ručně párovat faktury s platbami.

iDoklad přinesl více času na tu hezkou část podnikání

Paní Jana Chladová je velkou fanynkou automatizace. I díky tomu zvládla s Kolorkami rychle vyrůst a expandovat na zahraniční trh. „Ta automatizace, kterou iDoklad poskytuje, je k nezaplacení. Dává mi víc prostoru na to, co mě na práci baví. A bez toho dnes podnikat nejde.” 

„Když se podnikatel zahrabe v administrativě, tak jednoduše nemá prostor na ty hezké, kreativní části podnikání a je akorát otrávený. Já usiluji o to, abych měla administrativu a kreativní činnosti v rovnováze. A daří se mi to díky outsourcování, delegování na kolegy nebo nástrojům, jako je iDoklad,” hodnotí Jana Chladová.

blank Podnikatel: Jana Chladová / Kolorky.cz

Obor podnikání: Prodej doplňků pro kojence

Web: www.kolorky.cz

Počet zaměstnanců: 7

„Dnes prodává originální obsah,” říká Martin Kafka z oXyShopu – poskytovatele e-shopů
Martin Kafka I oXyShop