• Produkty
  • Kariéra
Skrýt menu
Skrýt formulář
  • Účetní a fakturační software
  • Platební systémy
  • Pokladní systémy
  • Podnikové systémy
  • Mzdové a personální systémy
  • IT infrastruktura
  • Datová analytika
  • Systémy na klíč
  • Produktivita
  • iDoklad
  • Money S3
  • Dotypay
  • Dotykačka
  • Markeeta
  • Prodejna
  • Smart POS
  • Profi Účtenka
  • Profi Pokladny
  • Byznys
  • Ekos
  • incadea.dms
  • Infor CPQ
  • Infor LN
  • Infor OS
  • Infor VISUAL
  • Microsoft Dynamics 365 Cloudová řešení
  • Microsoft Dynamics 365 Business Central
  • Microsoft Dynamics 365 Finance
  • Microsoft Dynamics 365 Sales
  • Microsoft Dynamics 365 Supply Chain
  • Money S4
  • Money S5
  • OneCore
  • Vario
  • Vema
  • Byznys
  • Vario
  • Money S3
  • Správa a bezpečnost IT
  • Cloudová a hybridní infrastruktura
  • HPE GreenLake
  • Outsourcing
  • Modern Workplace
  • Finanční konsolidace
  • Planning, budgeting & forecasting
  • Business Intelligence Competency Center
  • Reporting a vizualizace dat
  • Datové sklady
  • Business Intelligence
  • Master Data Management
  • Elektronické registry
  • Elektronická preskripce
  • Elektronická bezpečnost potravin
  • Elektronické správní řízení
  • Elektronické celnictví
  • Elektronické zdravotní pojišťovnictví
  • Intranet a spolupráce
  • DMS systémy a projektové portály
  • Procesní a intranetové aplikace

Potřebujete poradit s výběrem produktu?

Ano, prosím
  • Produkty
    • Účetní a fakturační software
      • iDoklad
      • Money S3
    • Platební systémy
      • Dotypay
    • Pokladní systémy
      • Dotykačka
      • Markeeta
      • Prodejna
      • Smart POS
      • Profi Účtenka
      • Profi Pokladny
    • Podnikové systémy
      • Byznys
      • Ekos
      • incadea.dms
      • Infor CPQ
      • Infor LN
      • Infor OS
      • Infor VISUAL
      • Microsoft Dynamics 365 Cloudová řešení
      • Microsoft Dynamics 365 Business Central
      • Microsoft Dynamics 365 Finance
      • Microsoft Dynamics 365 Sales
      • Microsoft Dynamics 365 Supply Chain
      • Money S4
      • Money S5
      • OneCore
      • Vario
    • Mzdové a personální systémy
      • Vema
      • Byznys
      • Vario
      • Money S3
    • IT infrastruktura
      • Správa a bezpečnost IT
      • Cloudová a hybridní infrastruktura
      • HPE GreenLake
      • Outsourcing
      • Modern Workplace
    • Datová analytika
      • Finanční konsolidace
      • Planning, budgeting & forecasting
      • Business Intelligence Competency Center
      • Reporting a vizualizace dat
      • Datové sklady
      • Business Intelligence
      • Master Data Management
    • Systémy na klíč
      • Elektronické registry
      • Elektronická preskripce
      • Elektronická bezpečnost potravin
      • Elektronické správní řízení
      • Elektronické celnictví
      • Elektronické zdravotní pojišťovnictví
    • Produktivita
      • Intranet a spolupráce
      • DMS systémy a projektové portály
      • Procesní a intranetové aplikace
  • Kariéra
  • Potřebujete poradit s výběrem produktu?

    Ano, prosím
info@idoklad.cz
SK
CZ
Facebook
Twitter
iDoklad online fakturace
Přihlásit
  • Chytré funkce
    • Online fakturace
    • Sledování příjmů a výdajů
    • Správa obchodních kontaktů
    • Výměna dokladů s účetní
    • Podklady pro finanční úřad
    • Propojení s dalšími službami
  • Ceník
  • Mobilní aplikace
    • iDoklad
    • Profi Účtenka
  • Blog
  • Podpora
  • Přihlásit
  • Vyzkoušet zdarma

Máme odpovědi na nejčastější dotazy uživatelů iDokladu – nastavení a daně

3.5.2019Tipy a rady pro uživatelekomentovatSolitea Česká republika

Jak vystavit fakturu s přenesenou daňovou působností, kde nastavit spisovou značku, jak vygenerovat podklady pro daňové přiznání. S podobnými dotazy se setkávají pracovníci zákaznické podpory iDokladu dennodenně. Rozhodli jsme se na nejčastěji pokládané otázky odpovědět v sérii článků. V druhém dílu jsme se zaměřili na nastavení a daňové záležitosti v iDokladu.

Nastavení iDokladu

Jak vystavím fakturu v přenesené daňové povinnosti

Reverse charge neboli přenesená daňová povinnost se vás týká, pokud jste plátce DPH a fakturujete dalšímu plátci DPH do zahraničí v rámci Evropské unie. Vystavte fakturu s 0% DPH a zvolte Jen základ. Pokud vystavujete fakturu zahraničnímu odběrateli (EU) – neplátci, vložíte nenulové % DPH, Jen základ. Pokud vystavujete fakturu českému odběrateli, vložíte nenulové % DPH, Jen základ. Fakturu nastavíte takto:

  1. Vystavte klasickou fakturu a zvolte sazbu DPH, jako byste fakturovali do ČR.
  2. V dalším políčku pod DPH vyberte možnost Jen základ. DPH tak na faktuře zůstane nulová.
  3. Pod kolonkou Členění DPH vyberte možnost, která odpovídá vašemu případu. Například 25 – Režim přenesené daňové povinnosti – dodavatel zboží nebo poskytovatel služeb.
  4. Jakmile fakturu uložíte, na její podobě pro tisk bude informace o tom, že daň (kterou jste vybrali v kolonce DPH) odvede zákazník.

blank

Se členěním DPH můžete pracovat i pomocí API, což využijete, pokud máte například s iDokladem propojený e-shop.

Režim přenesené daňové povinnosti se vás může týkat i v případě fakturování v rámci České republiky. Avšak pouze ve specifických případech, jako jsou stavební a montážní práce nebo prodej investičního zlata.

Jak si nastavím účetní údaje – typ plátce a spisovou značku

Jděte do Nastavení (ikona ozubeného kolečka v pravé horní části vašeho iDokladu), poté klikněte na Firma a vyberte sekci Účetní údaje.

  1. V kolonce Typ plátce zvolte možnost Plátce DPH, Neplátce DPH nebo Identifikovaná osoba.
  2. Pokud je vaše firma vedená v obchodním rejstříku, máte podle zákona povinnost toto uvádět na každé faktuře. Pod kolonkou Spisová značka si tedy vyberte příslušný úřad, kde je vaše firma zaregistrovaná. Pokud podnikáte jako fyzická osoba, vyberte jen možnost, že jste zapsáni na živnostenském úřadě.

Jak zjistím, že si příjemce faktury s odkazem fakturu zobrazil

Pokud využíváte odesílání faktury s odkazem (více o této užitečné funkci najdete tady), můžete se podívat, jestli a kdy si příjemce fakturu zobrazil. Přehled odeslaných faktur odkazem najdete pod Adresář – Historie e-mailů. Vidíte zde datum odeslání i datum zobrazení vaší faktury.

blank

Potvrzení o zobrazení faktury se objeví ve chvíli, kdy příjemce klikne na odkaz v e-mailu (tedy ne v momentě, kdy otevře samotný e-mail). Příjemce si fakturu může uložit přímo do svého iDokladu nebo přidat k faktuře komentář, který vám přijde do e–mailu.

Podívejte se, jak odeslání a příjem faktury odkazem vypadá v krátkém videu.

Daňové záležitosti

Proč výpočet základu daně v iDokladu neodpovídá správnému matematickému výpočtu

Pokud je na faktuře cena uvedena Bez daně, použije iDoklad prosté násobení, například pro částku 100 000 Kč vypočítá daň 21 % vynásobením 100 000 × 1,21.

Jestli ale u ceny zvolíte S daní, iDoklad se při výpočtu základu daně řídí zákonem o DPH, ve znění pozdějších předpisů (§ 37 odst. 2) a používá koeficient daný tímto zákonem.

blank

Jak tento výpočet probíhá?

blank

Koeficient pro 15% DPH je potom 0,1304 a pro 10% sazbu 0,0909.

Jak si v iDokladu vygeneruji podklady pro DPH

Pokud evidujete v iDokladu všechny faktury a máte minimálně tarif Oblíbený, můžete si podklady pro daňovému přiznání a přiznání k DPH vygenerovat jedním kliknutím v sekci Finance – Daň z příjmů nebo DPH.

blank

Pokud evidujete v iDokladu i přijaté faktury, můžete si kromě paušálních vygenerovat podklady i pro uplatnění skutečných výdajů. Po výběru příslušného období (zpravidla poslední kalendářní rok) a potvrzení dalších náležitostí si vyberete způsob uplatnění nákladů a kliknete na Generovat.

blank

blank

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Kontaktujte naši zákaznickou podporu na e-mailu info@idoklad.cz na našem Facebooku nebo telefonicky na +420 549 522 506.

  • Byly tyto informace užitečné?
  • AnoNe
Předchozí článek Podnikatelský daňový kalendář: květen 2019 Další článek Novinky pro OSVČ a malé firmy za duben 2019

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Covid-19: Jak virus ovlivnil sociální a zdravotní pojištění
  • Covid-19: co se mění v placení daní
  • Covid-19: OSVČ, zaměstnanec, zaměstnavatel a postup v různých životních situacích
  • Covid-19: Dotace, úvěry, ošetřovné a jiná ekonomická pomoc pro živnostníky a podnikatele
  • Vylepšili jsme vystavování daňových dokladů k platbě

Rubriky

  • Novinky v iDokladu
  • Podnikatelský servis
  • Příběhy podnikatelů
  • Tipy a rady pro uživatele

O nás

  • O nás
  • Kontaktujte nás
  • Kariéra
  • Blog
  • Reference
  • Napsali o nás
  • Pro média

Přehled funkcí

  • Program na faktury
  • Online fakturace
  • Sledování příjmů a výdajů
  • Správa obchodních kontaktů
  • Výměna dokladů s účetní
  • Podklady pro finanční úřad
  • Propojení s dalšími službami
  • Mobilní aplikace

Užitečné odkazy

  • Přihlášení do iDokladu
  • Nápověda iDokladu
  • Webináře
  • Katalog rozšíření k iDokladu
  • Katalog účetních
  • Registrace účetního
  • Účetní a daňový servis
  • Účetní software Money S3
  • ERP systém Money S4
  • Odměna za doporučení
  • Zapojte se do testování iDokladu

Pro vývojáře

  • Vývojářský web
  • iDoklad API
  • Podmínky použití
  • Bezpečnost a zálohování
  • Zásady ochrany osobních údajů
  • Cookie Policy
  • Mapa webu
© Solitea, a.s.
  • Kariéra ➔
  • Na web Solitea ➔
Copyright 2021 Solitea, a.s.
idoklad
money
Profi Účtenka
Profipokladny
Solitea Česká republika