Datum publikace 11. 01. 2019 Komentáře 4 Sdílet článek

Nastavte si iDoklad od A do Z [4. díl – Banka a Pokladna]

Author Seyfor, a. s. 4 minuty čtení 0
Náhledový obrázek

Podíváme na to, jak si nastavit párování iDokladu s příchozími platbami na bankovním účtu i na nastavení více Pokladen v různých měnách.

Nejprve si ve videu zopakujeme, jak se do Nastavení Banky a Pokladny dostanete.

 

Nastavte si bankovní doklady

Začněte kliknutím na ikonku ozubeného kolečka v pravém horním rohu a z nabídky vyberte Banka.

Banka

Pokud jste to ještě neudělali, vyplňte číslo účtu vašeho primárního bankovního spojení. V případě, že využíváte víc účtů, klikněte na Přidat bankovní účet (možnost vedení více účtů mají jen ti, kteří využívají Oblíbený nebo Prémiové předplatné).

Z rolovacího menu vyberte měnu, ve které je účet veden. Kódy SWIFT a IBAN vyplňte především v případě, že:

  1. často fakturujete do zahraničí,
  2. vy nebo vaši zákazníci chcete využívat QR kódy na fakturách.

Nastavte si počáteční stav, aby nedocházelo ke zmatkům při párování plateb a koncový stav odpovídal skutečnosti.

Bankovní účty

Párujte platby s fakturami automaticky

V sekci Párování bankovních pohybů vidíte všechny banky, se kterými se iDoklad dokáže spárovat. Chcete-li si iDoklad spárovat s bankovním účtem, zaškrtněte políčko Automatické párování plateb a klikněte na tlačítko Vygenerovat (pokud už jste na toto políčko v minulosti kliknuli, vidíte zde už vygenerovaný e-mail).

Párování bankovních pohybů

Vygeneruje se dlouhá e-mailová adresa s doménou itsmybill.eul. Nelekejte se, ItsMyBill je název pro anglickou mutaci iDokladu a e-mail má velký počet znaků, aby se adresy neduplikovaly.

Vygenerovaný e-mail musíte do internetového bankovnictví zadat ručně. Toto se v každé bance dělá jinak. Prohledejte nastavení internetového bankovnictví, pokud tam políčko pro zadání e-mailu nenajdete, prozkoumejte nápovědu nebo se obraťte na podporu své banky.

Jakmile na svůj účet obdržíte platbu, v internetovém bankovnictví se vygeneruje notifikace a banka ji sama odešle na tuto adresu. iDoklad si z tohoto e-mailu získá potřebné informace a pokud identifikuje variabilní symbol, který odpovídá faktuře, automaticky ji s platbou spáruje.

Pokud svou banku mezi podporovanými nenajdete, ozvěte se nám, neustále nové banky přidáváme.

Neposílejte upomínky kvůli haléřům

Položku Haléřové vyrovnání zaškrtněte, když nechcete, aby kvůli nedoplatku například 5 haléřů zůstala faktura neuhrazená. Když iDoklad rozpozná platbu například 1 999,50 Kč za fakturu na 1 999,90 Kč, označí ji za uhrazenou i přes minimální nedoplatek.

Vyhnete se tak zbytečnému odesílání upomínek kvůli haléřovým částkám.

V Číslování bankovních pohybů si nastavíte formát výpisů, který posléze uvidíte v sekci Finance – Banka. Využít můžete zástupné znaky například pro rok a měsíc. Zobrazují se tady veškeré transakce z účtu, i ty nespárované.

Číslování bankovních pohybů

Nakonec nezapomeňte kliknout na Uložit.

Nastavte si, kolik pokladen chcete

Pokladna

Podobně jako v sekci Banka nastavujete jednotlivé bankovní účty, v Pokladně můžete vyplnit víc pokladen (pokud využíváte Oblíbený nebo Prémiové předplatné), které bude iDoklad využívat. Například pro platby v jiných měnách nebo pro různé pobočky.

Klikněte na Přidat pokladu a vyplňte název, měnu a počáteční stav pokladny.

Pokladny

Pro každou pokladnu zvlášť si potom můžete nastavit EET a také číslování jednotlivých pokladních dokladů.

Protože pokladní doklady odesíláte i zákazníkům, můžete si nastavit i jejich vzhled, který určí, jaké informace na dokladu budou:

  • Klasický pokladní doklad – obsahuje pouze základní informace.
  • Zjednodušený daňový doklad – zahrnuje podrobnější rozpis DPH. Pokud jste plátci DPH, zvolte tuto verzi.

Doklady

Vybrat si můžete také počet kopií, které bude iDoklad generovat na jednu A4. Po vytištění snadno jednu část odtrhnete a předáte zákazníkovi. A pokud máte hodně odběratelů v zahraničí, nastavte si i jazyk dokladu třeba na angličtinu.

Veškeré nastavení, které zde provedete se týká jen dokladů vystavených v budoucnu. Pokud chcete upravit už vydané doklady, musíte jít do detailu konkrétního dokladu a úpravu provést tam.

Nezapomeňte kliknout na Uložit.

Přehled veškerých vydaných pokladních dokladů (a tedy hotovostních transakcí) najdete v sekci Finance – Pokladna.

Související články

Vyřešte daňové přiznání za rok 2021 pomocí iDokladu

09. 03. 2022 2 minuty čtení 3
Přečíst článek

Detailní návod zdarma, jak vyplnit daňové přiznání svépomocí [živé vysílání]

24. 02. 2022 2 minuty čtení 2
Přečíst článek