Datum publikace 21. 05. 2021 Sdílet článek

Návod: jak mobilní aplikaci iDoklad propojíte s bankovním účtem

Author Seyfor, a. s. 6 minut čtení 6
Náhledový obrázek

Na bankovní účet vám přijde platba od zákazníka a za pár chvil se úhrada propíše i do iDokladu. Jde to snadno. Stačí, když jednou spárujete bankovní účet s mobilní aplikací a zbavíte se manuální kontroly stavu účtu. 

Nejprve vám vysvětlíme princip párování.  

  1. Na váš bankovní účet přijde úhrada.
  2. Banka o tom pošle zprávu do iDokladu.
  3. Ten porovná údaje z banky s variabilními symboly a částkami na vystavených fakturách.
  4. Pokud najde shodu, označí vystavený doklad jako uhrazený – a pokud ne, iDoklad pouze přijatou zprávu uloží a pohyb na účtu označí jako nespárovaný.

S iDokladem propojíte i více účtů, každý z nich může být veden u jiné banky nebo v jiné měně. 

Začněte vygenerováním „kódu“ v mobilní aplikaci

Nejprve si v mobilní aplikaci otevřete Nastavení. Uděláte to stisknutím ikony Další na dolní liště. Otevře se vám nabídka, ze které vyberete položku Banka.

blank

V nastavení banky můžete přepínačem párování plateb snadno vypnout a zapnout. Ještě předtím ale musíte iDoklad s bankou propojit. 

Zmáčkněte tlačítko Generovat e-mail. Mobilní appka automaticky vytvoří e-mailovou adresu, která vám poslouží jako unikátní kód na propojení s mobilním nebo internetovým bankovnictvím – na obrázku níže vidíte e-mailovou adresu vygenerovanou iDokladem.

blank

E-mail si uložíte stlačením ikonky Kopírovat (symbol papíru hned vedle e-mailu) a nastavení potvrdíte modrým tlačítkem. 

Poté se přihlásíte do aplikace své banky. Další postup se liší v závislosti na bance, jejíž služby využíváte. 

Postupně rozšiřujeme počet bank, které můžete s iDokladem propojit. Prozatím to zvládnete s účtem vedeným v: 

  • Air Bank,
  • ČSOB,
  • Fio bance,
  • Komerční bance,
  • Moneta Money Bank,
  • Raiffeisenbank,
  • Sberbank
  • a UniCredit Bank. 

Spárování s účtem v Air Bank

Nejprve do internetového bankovnictví vložte e-mailovou adresu vygenerovanou iDokladem. V záložce Možnosti vyberte Název a kontakty, zatrhněte Jiný kontakt a do kolonky E-mail vložte kód z iDokladu.

blank

Změny potvrďte a přesuňte se do záložky Info o změně zůstatku. Zaškrtněte možnost když se zůstatek změní o více než a zadejte částku, od které chcete notifikace posílat. Uložte tlačítkem Pokračovat a je to. 

blank

Spárování s účtem v ČSOB

Vyberte si jednu ze dvou cest.

První vede přes ČSOB InternetBanking 24. Přihlaste se a v záložce Nastavení v levém menu vyberte Pohyby a stavy účtů. Na řádku Avízo o zaúčtování platby zaškrtněte pole e-mail.

blank

Ve spodní části pak vyplňte e-mailovou adresu, kterou vám vygeneroval iDoklad. 

Tím ještě nemáte hotovo. Podle pravidel ČSOB musíte upřesnit podmínky pro zasílání e-mailů. Na stejné obrazovce klikněte na detail ve sloupečku akcia. Otevře se vám nové okno Detaily k avízu o zaúčtování platby, ve kterém zaškrtněte jen 2 první řádky – tak jako na obrázku níže. 

Vše uložte a je to. 

blank

Druhá cesta vede přes aplikaci ČSOB CEB. Zvolte nastavení e-mailových notifikací (Nastavení > CEB Info), vyberte číslo účtu, který chcete spárovat a stiskněte tlačítko Nová notifikace.

blank

Zvolte Zaúčtování platby a Nastavit. Do kolonky Kontakt vložte e-mail vygenerovaný v iDokladu. U položky Skupiny transakcí zaškrtněte Vybrat vše, u Pohybů vyberte Debit i Kredit. Zmáčkněte Dokončit a je to.

blank

Spárování s účtem ve Fio bance

V bankovnictví Fio banky si otevřete Nastavení a vyberte možnost SMS a e-mailová upozornění. Zmáčkněte tlačítko Přidat upozornění v části Pohyby.

blank

Otevře se vám nové okno, kam zadáte e-mailovou adresu vygenerovanou iDokladem – kolonku Částka nechte nevyplněnou. Potvrďte a máte hotovo. 

blank

Spárování s účtem v Komerční bance

KB umožňuje 2 způsoby, jak účet propojit s iDokladem – přes MojeBanka, nebo MojeBanka Business. 

Nejprve vám ukážeme postup pro internetové bankovnictví MojeBanka. V nastavení vyberte možnost Přidání nového příjemce.

blank

V novém okně vyplňte e-mailovou adresu, kterou vygeneroval iDoklad, a uložte. 

Vraťte se do nastavení a zvolte možnost Platby

blank

Zobrazí se vám formulář, ve kterém nastavte volbu Posílat oznámení o na parametr Provedených. V kolonce Příjemce zpráv vyberte e-mail vygenerovaný v iDokladu. Zkontrolujte, jestli nastavujete notifikace pro správný bankovní účet, uložte a máte hotovo.

blank

Pokud pracujete s MojeBanka Business, otevřete si záložku Oznámení. Zvolte možnost Adresář příjemců oznámení, pojmenujte příjemce oznámení (např. iDoklad) a vložte e-mail vygenerovaný iDokladem.

blank

Otevřete si Oznámení o platbách, vyberte správný bankovní účet a můžete si nastavit limit minimální částky, od které vás bude banka informovat. Z nabídky vyberte správného příjemce zpráv – je to ten, kterého jste založili v předchozím kroku. Uložte a spárování je hotové.

blank

Spárování s účtem v Moneta Money Bank

Nejprve vyberte možnost Vlastní nastavení (Osobní nastavení → Info Servis).

blank

V záložce Účty zvolte účet, který chcete spárovat. V řádcích Když mi odejdou peníze a Když mi přijdou peníze vyberte možnost E-mail. Můžete si nastavit i částku, od které chcete být na úhrady upozornění (minimálně 100 korun). 

Přesuňte se níže do sekce Upozornění zaslat, vložte e-mailovou adresu vygenerovanou iDokladem a zmáčkněte Uložit změny.

blank

Spárování s účtem v Raiffeisenbank

Otevřete si Nastavení internetového bankovnictví. Vyberte službu Upozornění Informuj mě a zvolte možnost Nové upozornění.

blank

A poté vyplňte alespoň následující položky ve formuláři: 

  • Informuj mě: o pohybu na účtě,
  • Účet: vyberte číslo účtu, který chcete spárovat,
  • Způsob odeslání: e-mail,
  • Kontakt: e-mailová adresa vygenerovaná iDokladem. 

Nastavení potvrďte a máte hotovo.

blank

Spárování s účtem ve Sberbank

Proklikněte se do nastavení internetbankingu a vyberte možnost Typ notifikační zprávy – E-mail. Zatrhněte položku informace o příchozí transakci

blank

Tím otevřete nové okno, kde zvolte Nový notifikační e-mail. Do formuláře doplňte Jméno zprávy, vyberte správný účet a vepište e-mail vygenerovaný v iDokladu. Uložte a máte spárováno.

blank

Spárování s účtem v UniCredit Bank

Nejprve si v bankovnictví otevřete Nastavení, konkrétně položku Správa notifikací. Otevřete tím nové okno, kde vás zajímá položka Vytvořit novou notifikaci pro. Vyberte možnost Transakce.

blank

Zobrazí se vám okno s názvem Informace o transakcích, ve kterém vyplňte: 

  • správný účet,
  • jestli chcete být informovaní o všech platbách, nebo jen příchozích, či odchozích (doporučujeme všechny),
  • e-mailovou adresu vygenerovanou v iDokladu. 

Políčko Částka můžete nechat prázdné. 

Nastavení potvrďte a je to.

blank

Zajímá vás, co vše zvládnete v mobilní aplikaci a jak v ní vystavíte fakturu? Přečtete si tento článek.

Související články

Automatizujte fakturaci na e-shopu díky propojení iDokladu se Shopify

03. 10. 2024 2 minuty čtení 3
Přečíst článek

S tupou sekerou strom nepokácíte – používejte správné nástroje a podnikejte naplno

19. 06. 2024 1 minuta čtení 0
Přečíst článek