Datum publikace 26. 04. 2017 Komentáře 20 Sdílet článek

Spárujte si iDoklad s bankou a hned víte o zaplacených fakturách

Author Solitea 1 minuta čtení 0
Náhledový obrázek

Zkontrolovat účet v bance a pak v iDokladu ručně označit fakturu za uhrazenou? Takový zdlouhavý postup nikoho nebaví. Proto je v iDokladu funkce párování s bankami, která vás této otravné administrativy zbaví.

Tuto užitečnou pomůcku využijete, pokud máte účet u:

  • ČSOB,
  • Fio banky,
  • Raiffeisenbank,
  • Komerční banky,
  • Air bank,
  • Sberbank.

Některé další banky mají bohužel výpisy z účtu ve formátu, který s iDokladem nejde propojit.

Jak spárovat účet v bance s iDokladem

  1. Otevřete si záložku Nastavení a klikněte na kartu Banka.
    Spárujte si iDoklad s bankou
  2. Ve spodní části stránky zaškrtněte možnost Automatické párování plateb. Poté se vám ukáže další nabídka.
    automaticke-parovani-plateb
  3. Zmáčkněte tlačítko Generovat e-mail. Tím získáte adresu, na kterou si z banky necháte do iDokladu posílat výpisy.
  4. Doporučujeme zatrhnout pole Haléřové vyrovnání. Pokud vám přijde platba, která se od částky na faktuře liší o méně než 1 Kč, iDoklad k ní připojí haléřové dorovnání. Díky tomu omezíte nepřesnosti a usnadníte párování.
  5. Pokud chcete, můžete si otevřít záložku Šablona pro číslování bankovních pohybů. Na ní si nastavíte, jakým způsobem se budou výpisy číslovat. Pokud v tomto nastavení nic nezměníte, čísla pohybů se generují automaticky.
    Spárujte si iDoklad s bankou
  6. Nastavení celé záložky Banka dokončete tlačítkem Uložit a přejít do banky.
    Spárujte si iDoklad s bankou
  7. Nyní si ve svém internetovém bankovnictví nastavte zasílání informací o pohybu na účtu na e-mail, který vám vygeneroval iDoklad.
    Tady jsou postupy pro jednotlivé banky:
  8. A máte hotovo! Od této chvíle se začnou platby párovat podle variabilního symbolu a finanční částky. Příslušné faktury označí iDoklad jako zaplacené.
  9. Přijaté výpisy si zkontrolujete na záložce Notifikace. Stačí v ní kliknout na kartu Banka a uvidíte posledních 5 výpisů z účtu.
    Spárujte si iDoklad s bankou

Související články

Vyřešte daňové přiznání za rok 2021 pomocí iDokladu

09. 03. 2022 2 minuty čtení 0
Přečíst článek

Detailní návod zdarma, jak vyplnit daňové přiznání svépomocí [živé vysílání]

24. 02. 2022 2 minuty čtení 0
Přečíst článek

    20 komentářů

    1. blank RV napsal:

      Jeste by to chtelo Ceskou Sporitelnu, doufam ze nepatri do kategorie „Některé další banky mají bohužel výpisy z účtu ve formátu, který s iDokladem nejde propojit.“ :) Moc si nedokazu predstavit, proc by format nektereho vypisu nemel jit propojit. Muzete byt prosim trohu konkretnejsi a pustit k tomuto blizsi inforaci? Jen pro zajimavost… dekuji. Jinak je iDoklad perfektni produk! At se dari.

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        abychom mohli párovat s konkrétní bankou, je nutné, aby banka v rámci emailové notifikace o platbě zasílala informaci nejenom o konkrétní částce, ale i variabilní symbol a číslo bankovního účtu.

        Přejeme pěkný den

    2. blank Ales napsal:

      Automaticke parovani plateb maji pouze placene ucty? Na free uctu to nejde? :)

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        automatické párování plateb je dostupné v tarifech Oblíbený a Prémiový.

        Přejeme pěkný den

    3. blank Jakub Kozák napsal:

      Automaticke parovani plateb maji pouze placene ucty? Na free uctu to nejde?

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        automatické párování plateb je součástí tarifů Oblíbený a Prémiový.

        Přejeme pěkný den

    4. blank Jiří Müller napsal:

      V jakem formátu musí banka odeslat informaci o přijaté částce ? Konkrétně Komerční banka .

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        zde zasíláme návod na nastavení párování s Komerční bankou; https://www.idoklad.cz/pub/Help/fin_nastaveni_vypisu_z_kb.html.

        Přejeme pěkný den

    5. blank Milan Bauer napsal:

      Dobrý den,
      plánujete rozšíření o další banky? Jak je na tom mBank ?
      děkuji
      M.Bauer

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        děkujeme za Váš dotaz a projevený zájem o iDoklad. Některé banky (mBank, Česká spořitelna, Slovenská sporiteľňa )bohužel neposílají e-mailové notifikace o změně stavu na účtu ve formátu, který je pro párování v iDokladu nezbytný.

        V současné chvíli čekáme na zavedení společného bankovního API, následně by bylo technicky možné implementovat párování i například s výše uvedenými bankami.

        Přejeme pěkný den

        1. blank Martin Bureš napsal:

          Dobrý den,
          jak to vypadá s implementací Vámi zmiňovaného společného bankovního API? Zajímá mě propojení s Českou spořitelnou.

          Děkuji

          1. blank Podpora napsal:

            Dobrý den,

            na tomto řešení stále pracujeme, aktuálně však s ohledem na komplexnost této funkcionality Vám nejsme schopni říct konkrétnější termín implementace do iDokladu.

            Přejeme pěkný den

    6. blank Stanislav napsal:

      Dobrý den chtěl bych se zeptat jak to vypadá s českou spořitelnou jestli už je nějaký pokrok děkuji

      1. Dobrý den, Stanislave,

        děkujeme za zprávu i zájem o vývoj iDokladu. Situaci s Českou spořitelnou sledujeme, nicméně banka prozatím nezasílá e-mailové notifikace o změně stavu na účtu ve formátu, který je potřebný pro párování v iDokladu.

        Děkujeme za pochopení a přeji hezký den.

    7. blank Miroslav Tesarczyk napsal:

      Dobrý den, plánujete také import platebních příkazů evidovaných nákladových faktur do bank ?

      Dekuji Tesarczyk

      1. Dobrý den, pane Tesarczyku,

        import příkazů do bank prozatím neplánujeme, nicméně děkujeme za námět k vylepšení iDokladu.

        Přejeme hezký den.

    8. blank PB napsal:

      Dobrý den, ač koukám a hledám, nemohu najít, kde nastavím automatické poděkování za platbu. Předem děkuji za odpověď.

      1. blank Alena z iDokladu napsal:

        Dobrý den,
        automatické poděkování za platu je navázané na funkci automatického párování plateb. Pokud máte zapnutou fukci automatického párování, můžete automatické poděkování zapnout v sekci Nastavení – Prodej na konci stránky. V praxi to pak funguje tak, že při automatickém spárování bankovního pohybu s fakturou přijde zákazníkovi poděkování na jeho e-mail a na e-mail dalších příjemců uvedený na faktuře.
        Pokud funkci automatického párování zapnutou nemáte, můžete poděkování odesílat ručně. Poděkování lze zaslat při přidávání úhrady k faktuře zatržením možnosti Odeslat poděkování za úhradu, nebo pak přes Seznam úhrad, na který se prokliknete přes uhrazenu fakturu kliknutím na tlačítko Seznam úhrad v otevřené faktuře.

        Přeji Vám hezký den

    9. blank Viv napsal:

      Konec roku 2020 – jak jsme na tom s Českou spořitelnou teď?

      1. blank Vojtěch z iDokladu napsal:

        Dobrý den,

        bohužel s Českou spořitelnou nelze nastavit párování plateb. Česká spořitelna zasílá notifikace v takovém formátu, který neobsahuje všechny náležitosti k tomu, abychom je mohli zpracovat v rámci automatického párování plateb. Pokud tedy nedojde ke změně údajů, které obsahují notifikace od České spořitelny, nemůžeme bohužel zajistit párování plateb.

        Přeji Vám pěkný den

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *