Zkontrolovat účet v bance a pak v iDokladu ručně označit fakturu za uhrazenou? Takový zdlouhavý postup nikoho nebaví. Proto je v iDokladu funkce párování s bankami, která vás této otravné administrativy zbaví.
Tuto užitečnou pomůcku využijete, pokud máte účet u:
- ČSOB,
- Fio banky,
- Raiffeisenbank,
- Komerční banky,
- Air bank,
- Sberbank.
Některé další banky mají bohužel výpisy z účtu ve formátu, který s iDokladem nejde propojit.
Jak spárovat účet v bance s iDokladem
- Otevřete si záložku Nastavení a klikněte na kartu Banka.
- Ve spodní části stránky zaškrtněte možnost Automatické párování plateb. Poté se vám ukáže další nabídka.
- Zmáčkněte tlačítko Generovat e-mail. Tím získáte adresu, na kterou si z banky necháte do iDokladu posílat výpisy.
- Doporučujeme zatrhnout pole Haléřové vyrovnání. Pokud vám přijde platba, která se od částky na faktuře liší o méně než 1 Kč, iDoklad k ní připojí haléřové dorovnání. Díky tomu omezíte nepřesnosti a usnadníte párování.
- Pokud chcete, můžete si otevřít záložku Šablona pro číslování bankovních pohybů. Na ní si nastavíte, jakým způsobem se budou výpisy číslovat. Pokud v tomto nastavení nic nezměníte, čísla pohybů se generují automaticky.
- Nastavení celé záložky Banka dokončete tlačítkem Uložit a přejít do banky.
- Nyní si ve svém internetovém bankovnictví nastavte zasílání informací o pohybu na účtu na e-mail, který vám vygeneroval iDoklad.
Tady jsou postupy pro jednotlivé banky: - A máte hotovo! Od této chvíle se začnou platby párovat podle variabilního symbolu a finanční částky. Příslušné faktury označí iDoklad jako zaplacené.
- Přijaté výpisy si zkontrolujete na záložce Notifikace. Stačí v ní kliknout na kartu Banka a uvidíte posledních 5 výpisů z účtu.
Související články
Detailní návod zdarma, jak vyplnit daňové přiznání svépomocí [živé vysílání]
24. 02. 2022 2 minuty čtení 0
Přečíst článek
Jeste by to chtelo Ceskou Sporitelnu, doufam ze nepatri do kategorie „Některé další banky mají bohužel výpisy z účtu ve formátu, který s iDokladem nejde propojit.“ :) Moc si nedokazu predstavit, proc by format nektereho vypisu nemel jit propojit. Muzete byt prosim trohu konkretnejsi a pustit k tomuto blizsi inforaci? Jen pro zajimavost… dekuji. Jinak je iDoklad perfektni produk! At se dari.
Dobrý den,
abychom mohli párovat s konkrétní bankou, je nutné, aby banka v rámci emailové notifikace o platbě zasílala informaci nejenom o konkrétní částce, ale i variabilní symbol a číslo bankovního účtu.
Přejeme pěkný den
Automaticke parovani plateb maji pouze placene ucty? Na free uctu to nejde? :)
Dobrý den,
automatické párování plateb je dostupné v tarifech Oblíbený a Prémiový.
Přejeme pěkný den
Automaticke parovani plateb maji pouze placene ucty? Na free uctu to nejde?
Dobrý den,
automatické párování plateb je součástí tarifů Oblíbený a Prémiový.
Přejeme pěkný den
V jakem formátu musí banka odeslat informaci o přijaté částce ? Konkrétně Komerční banka .
Dobrý den,
zde zasíláme návod na nastavení párování s Komerční bankou; https://www.idoklad.cz/pub/Help/fin_nastaveni_vypisu_z_kb.html.
Přejeme pěkný den
Dobrý den,
plánujete rozšíření o další banky? Jak je na tom mBank ?
děkuji
M.Bauer
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz a projevený zájem o iDoklad. Některé banky (mBank, Česká spořitelna, Slovenská sporiteľňa )bohužel neposílají e-mailové notifikace o změně stavu na účtu ve formátu, který je pro párování v iDokladu nezbytný.
V současné chvíli čekáme na zavedení společného bankovního API, následně by bylo technicky možné implementovat párování i například s výše uvedenými bankami.
Přejeme pěkný den
Dobrý den,
jak to vypadá s implementací Vámi zmiňovaného společného bankovního API? Zajímá mě propojení s Českou spořitelnou.
Děkuji
Dobrý den,
na tomto řešení stále pracujeme, aktuálně však s ohledem na komplexnost této funkcionality Vám nejsme schopni říct konkrétnější termín implementace do iDokladu.
Přejeme pěkný den
Dobrý den chtěl bych se zeptat jak to vypadá s českou spořitelnou jestli už je nějaký pokrok děkuji
Dobrý den, Stanislave,
děkujeme za zprávu i zájem o vývoj iDokladu. Situaci s Českou spořitelnou sledujeme, nicméně banka prozatím nezasílá e-mailové notifikace o změně stavu na účtu ve formátu, který je potřebný pro párování v iDokladu.
Děkujeme za pochopení a přeji hezký den.
Dobrý den, plánujete také import platebních příkazů evidovaných nákladových faktur do bank ?
Dekuji Tesarczyk
Dobrý den, pane Tesarczyku,
import příkazů do bank prozatím neplánujeme, nicméně děkujeme za námět k vylepšení iDokladu.
Přejeme hezký den.
Dobrý den, ač koukám a hledám, nemohu najít, kde nastavím automatické poděkování za platbu. Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den,
automatické poděkování za platu je navázané na funkci automatického párování plateb. Pokud máte zapnutou fukci automatického párování, můžete automatické poděkování zapnout v sekci Nastavení – Prodej na konci stránky. V praxi to pak funguje tak, že při automatickém spárování bankovního pohybu s fakturou přijde zákazníkovi poděkování na jeho e-mail a na e-mail dalších příjemců uvedený na faktuře.
Pokud funkci automatického párování zapnutou nemáte, můžete poděkování odesílat ručně. Poděkování lze zaslat při přidávání úhrady k faktuře zatržením možnosti Odeslat poděkování za úhradu, nebo pak přes Seznam úhrad, na který se prokliknete přes uhrazenu fakturu kliknutím na tlačítko Seznam úhrad v otevřené faktuře.
Přeji Vám hezký den
Konec roku 2020 – jak jsme na tom s Českou spořitelnou teď?
Dobrý den,
bohužel s Českou spořitelnou nelze nastavit párování plateb. Česká spořitelna zasílá notifikace v takovém formátu, který neobsahuje všechny náležitosti k tomu, abychom je mohli zpracovat v rámci automatického párování plateb. Pokud tedy nedojde ke změně údajů, které obsahují notifikace od České spořitelny, nemůžeme bohužel zajistit párování plateb.
Přeji Vám pěkný den