Datum publikace 15. 08. 2018 Komentáře 1 Sdílet článek

Nastavte si iDoklad od A do Z [2.díl – Uživatel]

Author Solitea 4 minuty čtení 0
Náhledový obrázek

Je tady druhý díl našeho seriálu o Nastavení. Tentokrát se podrobně podíváme na záložku Uživatel, kde najdete všechna osobní nastavení týkající se vašeho účtu, sdílení nebo API. Pusťme se do toho.

Projděte si Nastavení Uživatele podrobně v našem článku a pro lepší pochopení si pusťte i video, které vás nastavením provede během dvou minut.

Začněte tím, že kliknete na ikonku ozubeného kolečka v pravém horním rohu a z nabídky vyberte záložku Uživatel.

1

Nastavte si osobní údaje a souhlas s GDPR

Začněte e-mailem. Automaticky máte předvyplněný ten, na který jste se do iDokladu zaregistrovali. Na zde uvedený e-mail, vám budeme zasílat veškerá upozornění a e-mailovou komunikaci ze strany iDokladu.

Když měníte svou primární e-mailovou adresu (třeba přecházíte ze Seznamu na Gmail), nezapomeňte ji tedy změnit i v iDokladu.

Pokud si přejete změnit pouze e-mail, který se propisuje na vaše faktury, změňte si ho v nastavení Firmy. Jak na to, si můžete přečíst v 1. díle našeho seriálu.

pasted image 0

Jako další v pořadí si můžete nastavit nové heslo (to doporučujeme z důvodu bezpečnosti dělat pravidelně). Pro změnu hesla musíte zadat své původní heslo. Jestli si ho nepamatujete, klikněte na přihlašovací stránce iDokladu na Zapomenuté heslo a řiďte se podle pokynů, vaše přihlašovací údaje vám odešleme na e-mail.

Jako další si vyplňte své jméno a telefonní číslo. Tyto informace se pak budou generovat na každé vaší vystavené faktuře. Pokud tedy vaše faktury vystavují zaměstnanci, je dobré, aby vždy toto jméno změnili. Budete mít lepší přehled o tom, kdo danou fakturu vystavil.

Souhlas se zpracováním osobních údajů v souladu s GDPR můžete bez obav zaškrtnout. Slouží jen k tomu, abychom vám jednou za čas mohli poslat e-mail, kde vás požádáme o zpětnou vazbu. Můžete se tak podílet na vylepšování iDokladu.

Nastavte si notifikace a nic vám v iDokladu neunikne

Další nastavení se týká notifikací – upozornění, která se schovávají pod ikonkou zvonečku v pravém horním rohu vašeho iDokladu. V momentě, kdy vám přijde nové upozornění, se u zvonečku objeví červené číslo.

Vy si můžete vybrat, které notifikace vám budou chodit. Rozdělili jsme je do 3 kategorií:

  • Upozornění – zprávy ze zákaznické podpory, informace o přečtení odeslané faktury odběratelem.
  • Provozní – informace o automaticky načtených výpisech z banky, pravidelných fakturách, automaticky odeslaných upomínkách a další.
  • Důležité – upozorňují například na dosažený limit pro plátce DPH nebo blížící se překročení limitu API.

Důležité notifikace vám budou chodit vždy, Upozornění a Provozní jen, když si je v této části zaškrtnete. Nezapomeňte kliknout na Uložit.

pasted image 0 (1)

Umožněte svým kolegům přístup do iDokladu

V sekci Seznam uživatelů můžete umožnit přístup ke svým fakturám až 9 dalším uživatelům (v závislosti na tarifu, který jste si předplatili). Tento přístup je mnohem bezpečnější než sdílet s jinými uživateli vaše heslo. To za žádných okolností nedoporučujeme, neslučuje se to totiž se základními pravidly internetové bezpečnosti.

Místo sdílení hesla stačí kliknout na Přidat uživatele, vyplnit e-mail a odeslat pozvánku. Tu musí kolegové přijmout do 24 hodin, jinak přestane platit (poté ji samozřejmě můžete odeslat znovu).

Pokud už máte faktur nad hlavu a přestáváte to zvládat, můžete kliknutím na Hledat nejbližšího účetního otevřít mapu, kde najdete nejbližšího účetního z naší databáze ověřených profesionálů.

Bez názvu

Kolik vám zbývá API požadavků?

V případě, že API využíváte, najdete jako další v pořadí Nastavení API. Uvidíte zde unikátní client ID a client secret. Tyto přihlašovací údaje potřebujete pro propojení aplikace s iDokladem. Pokud jsou políčka prázdná, klikněte na Generovat a získáte potřebné údaje.

Vpravo pak najdete počítadlo API požadavků, kde hned vidíte, jestli se blížíte ke svému měsíčnímu limitu. (Pokud ho často překračujete, doporučujeme předplacení vyššího tarifu). Pokud vám nestačí ani maximální limit, kontaktujte podporu.

Propojení účtů slouží ke spojení vašeho účtu na iDokladu třeba s Facebookem nebo Google účtem.

screen iDoklad 1

Na Založit novou firmu klikněte v momentě, kdy chcete pod jedním účtem a heslem k iDokladu spravovat více firem nebo třeba poboček. Podmínky při založení jsou stejné jako při zakládání nového účtu – pro každou přidanou firmu tedy potřebujete nový tarif.

Související články

Vyřešte daňové přiznání za rok 2021 pomocí iDokladu

09. 03. 2022 2 minuty čtení 0
Přečíst článek

Detailní návod zdarma, jak vyplnit daňové přiznání svépomocí [živé vysílání]

24. 02. 2022 2 minuty čtení 0
Přečíst článek

    1 komentář

    1. blank stanislav napsal:

      dobrý den proč se mě nezobrazuje možnost vygenerovat API ID

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *