• Produkty
  • Kariéra
Skrýt menu
Skrýt formulář
  • Účetní a fakturační software
  • Platební systémy
  • Pokladní systémy
  • Podnikové systémy
  • Mzdové a personální systémy
  • IT infrastruktura
  • Datová analytika
  • Systémy na klíč
  • Produktivita
  • iDoklad
  • Money S3
  • Dotypay
  • Dotykačka
  • Markeeta
  • Prodejna
  • Smart POS
  • Profi Účtenka
  • Profi Pokladny
  • Byznys
  • Ekos
  • incadea.dms
  • Infor CPQ
  • Infor LN
  • Infor OS
  • Infor VISUAL
  • Microsoft Dynamics 365 Cloudová řešení
  • Microsoft Dynamics 365 Business Central
  • Microsoft Dynamics 365 Finance
  • Microsoft Dynamics 365 Sales
  • Microsoft Dynamics 365 Supply Chain
  • Money S4
  • Money S5
  • OneCore
  • Vario
  • Vema
  • Byznys
  • Vario
  • Money S3
  • Správa a bezpečnost IT
  • Cloudová a hybridní infrastruktura
  • HPE GreenLake
  • Outsourcing
  • Modern Workplace
  • Finanční konsolidace
  • Planning, budgeting & forecasting
  • Business Intelligence Competency Center
  • Reporting a vizualizace dat
  • Datové sklady
  • Business Intelligence
  • Master Data Management
  • Elektronické registry
  • Elektronická preskripce
  • Elektronická bezpečnost potravin
  • Elektronické správní řízení
  • Elektronické celnictví
  • Elektronické zdravotní pojišťovnictví
  • Intranet a spolupráce
  • DMS systémy a projektové portály
  • Procesní a intranetové aplikace

Potřebujete poradit s výběrem produktu?

Ano, prosím
  • Produkty
    • Účetní a fakturační software
      • iDoklad
      • Money S3
    • Platební systémy
      • Dotypay
    • Pokladní systémy
      • Dotykačka
      • Markeeta
      • Prodejna
      • Smart POS
      • Profi Účtenka
      • Profi Pokladny
    • Podnikové systémy
      • Byznys
      • Ekos
      • incadea.dms
      • Infor CPQ
      • Infor LN
      • Infor OS
      • Infor VISUAL
      • Microsoft Dynamics 365 Cloudová řešení
      • Microsoft Dynamics 365 Business Central
      • Microsoft Dynamics 365 Finance
      • Microsoft Dynamics 365 Sales
      • Microsoft Dynamics 365 Supply Chain
      • Money S4
      • Money S5
      • OneCore
      • Vario
    • Mzdové a personální systémy
      • Vema
      • Byznys
      • Vario
      • Money S3
    • IT infrastruktura
      • Správa a bezpečnost IT
      • Cloudová a hybridní infrastruktura
      • HPE GreenLake
      • Outsourcing
      • Modern Workplace
    • Datová analytika
      • Finanční konsolidace
      • Planning, budgeting & forecasting
      • Business Intelligence Competency Center
      • Reporting a vizualizace dat
      • Datové sklady
      • Business Intelligence
      • Master Data Management
    • Systémy na klíč
      • Elektronické registry
      • Elektronická preskripce
      • Elektronická bezpečnost potravin
      • Elektronické správní řízení
      • Elektronické celnictví
      • Elektronické zdravotní pojišťovnictví
    • Produktivita
      • Intranet a spolupráce
      • DMS systémy a projektové portály
      • Procesní a intranetové aplikace
  • Kariéra
  • Potřebujete poradit s výběrem produktu?

    Ano, prosím
info@idoklad.cz
SK
CZ
Facebook
Twitter
iDoklad online fakturace
Přihlásit
  • Chytré funkce
    • Online fakturace
    • Sledování příjmů a výdajů
    • Správa obchodních kontaktů
    • Výměna dokladů s účetní
    • Podklady pro finanční úřad
    • Propojení s dalšími službami
  • Ceník
  • Mobilní aplikace
    • iDoklad
    • Profi Účtenka
  • Blog
  • Podpora
  • Přihlásit
  • Vyzkoušet zdarma

Nejčastější dotazy ze zákaznické podpory – Adresář

12.8.2019Tipy a rady pro uživatelekomentovatSolitea Česká republika

Přepisování údajů u kontaktů, bankovní spojení pro QR platby, export údajů ze seznamu kontaktů nebo historie e-mailů. Adresář v iDokladu není jen místo na uchování telefonního čísla, umí toho mnohem víc. Podívejte se na otázky, na které se uživatelé nejčastěji ptají, a zjistěte, co všechno v Adresáři můžete dělat.

Můžu si vytisknout nebo exportovat seznam kontaktů?

Ano, stačí ve vašem iDokladu kliknout na Adresář – Kontakty – Tisk – Seznam. Po kliknutí na Tisk se vám zobrazí seznam kontaktů se všemi vyplněnými informacemi. Kromě tisku můžete seznam exportovat i v PDF nebo v Rich Text Format pro použití v různých textových editorech, například Microsoft Office.

Přehledný seznam vašich obchodních kontaktů se vám může hodit třeba na konci roku, když posíláte PF.

Můžu si z iDokladu stáhnout všechny evidované údaje o klientech pro potřeby GDPR?

Můžete. V seznamu kontaktů všechny informace nenajdete, ale když kliknete na Kontakt – Tisk – Adresní karta, zobrazí se vám veškeré informace o kontaktu. Můžete si je snadno vytisknout, uložit do počítače nebo odeslat e-mailem klientovi, který si vyžádal informace, které o něm vedete. Na což má podle zákona právo.

Musím bankovní spojení u dodavatelských faktur vystavovat pokaždé znovu?

Nemusíte. V detailu kontaktu v Adresáři klikněte na Bankovní spojení a doplňte číslo účtu.

Když vyplníte bankovní spojení včetně IBAN a SWIFT kódu, bude se vám do faktury načítat i QR kód. Můžete tak přijatou fakturu zaplatit třeba okamžitě mobilním telefonem. Nemusíte nikam přepisovat údaje a nehrozí tak, že uděláte chybu.

blank

Odesílají se automatické upomínky všem?

Odesílají, ale v Adresáři můžete toto nastavení u jednotlivých kontaktů změnit. Stačí v záložce Kontaktní osoba nechat nezatrhnutý box u Odesílat upomínky. Tomuto kontaktu nebudou chodit nikdy žádné upomínky.

blank

Toto nastavení se může hodit v případě váženého klienta nebo známého, kterému sem tam nějakou tu opožděnou platbu odpustíte.

Dají se faktury filtrovat podle jména?

Pod Prodej – Faktury můžete vyhledávat pouze fulltextově. V případě, že máte v Adresáři více kontaktů se stejným příjmením, může to být komplikované. Pod konkrétním kontaktem v Adresáři ale vidíte všechny faktury, které jste vydali v souvislosti s tímto jménem. Můžete je tady také libovolně upravovat (například vytisknout nebo odeslat). Máte k dispozici stejnou lištu s funkcemi, jako v přehledu faktur.

blank

Když přepíšu jméno v Adresáři, zůstanou u něj původní faktury?

Ano, zůstanou. Proto kontakt nepřepisujte, ale vždy vytvořte nový. Pokud totiž změníte jen jméno, e-mailová adresa u kontaktu zůstane a například automatické upomínky pak mohou chodit jiné osobě, než která vám nezaplatila fakturu. Máte-li předplacený tarif, můžete si uložit neomezený počet kontaktů.

Také při vystavování faktury doporučujeme vždy kliknout na ikonku Plus a vytvořit nový kontakt. V případě, že kliknete jen na Upravit adresu, nastane stejný problém jako výše.

blank

Mohu nějak zjistit, jestli kontaktu dorazila faktura?

V sekci Historie e-mailů se můžete přesvědčit, že e-mail z iDokladu skutečně odešel. Uvidíte tam i čas odeslání. Pokud vám klient tvrdí, že fakturu nedostal, ujistěte se, že neskončila v jeho spamové schránce. Případně mu doporučte, aby si do kontaktů nebo výjimek spamového filtru uložil adresu, ze které faktury přicházejí. V případě, že jste si nastavili vlastní SMTP server, je to vaše adresa. Pokud máte nastaveno odesílání přes poštovní server iDokladu, odesíláme faktury z adresy neodpovidat@idoklad.cz.

V sekci Historie e-mailů vidíte i Způsob odeslání. V případě, že u e-mailu vidíte Automaticky, jedná se o pravidelnou fakturaci, kterou iDoklad odeslal automaticky.

blank

Pokud navíc využíváte odesílání faktury odkazem, můžete se dokonce přesvědčit, jestli a kdy si klient odkaz s fakturou otevřel. Uvidíte to pod Datum přečtení. Pokud je záznam prázdný, znamená to, že příjemce si ještě fakturu nerozkliknul.

Můžu přidat více e-mailových adres ke kontaktu?

Když pravidelně posíláte fakturu více lidem (například firemní účetní a obchodnímu zástupci), můžete ke kontaktu přiřadit více e-mailových adres. Každá faktura se poté automaticky odešle i na tyto adresy a nemusíte je vyplňovat pokaždé ručně.

blank

Zajímají vás další nejčastější otázky? Přečtěte si odpovědi na otázky týkající se nastavení iDokladu a daňových záležitostí nebo fakturace a párování plateb.

  • Byly tyto informace užitečné?
  • AnoNe
Předchozí článek Vykašlete se na ideální podmínky. Začněte obsah tvořit hned, radí zakladatel a majitel Obsahové agentury Martin Brablec Další článek Co nesmí chybět na vašich fakturách. Záleží i na tom, jestli jste plátci DPH

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Covid-19: Jak virus ovlivnil sociální a zdravotní pojištění
  • Covid-19: co se mění v placení daní
  • Covid-19: OSVČ, zaměstnanec, zaměstnavatel a postup v různých životních situacích
  • Covid-19: Dotace, úvěry, ošetřovné a jiná ekonomická pomoc pro živnostníky a podnikatele
  • Vylepšili jsme vystavování daňových dokladů k platbě

Rubriky

  • Novinky v iDokladu
  • Podnikatelský servis
  • Příběhy podnikatelů
  • Tipy a rady pro uživatele

O nás

  • O nás
  • Kontaktujte nás
  • Kariéra
  • Blog
  • Reference
  • Napsali o nás
  • Pro média

Přehled funkcí

  • Program na faktury
  • Online fakturace
  • Sledování příjmů a výdajů
  • Správa obchodních kontaktů
  • Výměna dokladů s účetní
  • Podklady pro finanční úřad
  • Propojení s dalšími službami
  • Mobilní aplikace

Užitečné odkazy

  • Přihlášení do iDokladu
  • Nápověda iDokladu
  • Webináře
  • Katalog rozšíření k iDokladu
  • Katalog účetních
  • Registrace účetního
  • Účetní a daňový servis
  • Účetní software Money S3
  • ERP systém Money S4
  • Odměna za doporučení
  • Zapojte se do testování iDokladu

Pro vývojáře

  • Vývojářský web
  • iDoklad API
  • Podmínky použití
  • Bezpečnost a zálohování
  • Zásady ochrany osobních údajů
  • Cookie Policy
  • Mapa webu
© Solitea, a.s.
  • Kariéra ➔
  • Na web Solitea ➔
Copyright 2021 Solitea, a.s.
idoklad
money
Profi Účtenka
Profipokladny
Solitea Česká republika