Datum publikace 08. 04. 2019 Komentáře 11 Sdílet článek

Máme odpovědi na nejčastější dotazy uživatelů iDokladu na téma faktury a párování plateb

Author Solitea 3 minuty čtení 0
Náhledový obrázek

Jak dostat smazanou fakturu z koše, proč se nepárují platby s fakturami nebo jak nastavit pravidelnou fakturu. S podobnými dotazy se setkávají pracovníci zákaznické podpory iDokladu dennodenně. Rozhodli jsme se na nejčastěji pokládané otázky odpovědět v sérii článků. V prvním dílu jsme se zaměřili na funkce iDokladu.

Jak vytáhnout smazanou fakturu z koše

Do koše se dostanete přes záložku Prodej a Faktury. Najdete ho jako v pořadí pátou položku na liště, která začíná položkou Filtr.

blank

Aby se vám do koše přesouvaly všechny smazané faktury, musíte v Nastavení (ozubené kolečko) – Firma – Další údaje zaškrtnout možnost „Doklady při smazání neodstraňovat trvale, ale přesunout do koše”.

blank

V koši jsou údaje o fakturách šedivé a nelze s nimi nijak manipulovat. Jsou dostupné pouze k prohlížení (můžete se tak podívat, k jakému zboží nebo službě byla faktura vystavena a na všechny její náležitosti). Pokud chcete fakturu obnovit, otevřete ji kliknutím na její číslo v seznamu a na vrchu detailu faktury zvolte Obnovit doklad.

blank

Obnovená faktura se zařadí do číselné řady se svým původním číslem. V případě, že už jste toto číslo mezitím použili pro jinou fakturu, zařadí se obnovená faktura na nejbližší volnou pozici v číselné řadě. O nastavení koše si přečtěte více v našem článku.

Proč se mi nepárují bankovní pohyby s fakturami

Pokud vám přišla platba na bankovní účet, ale nespárovala se s příslušnou fakturou, nejprve si ověřte, že máte předplacený jeden z tarifů Oblíbený nebo Prémiový, a že máte párování správně nastaveno. V případě, že ano, podívejte se, jestli iDoklad bankovní pohyb zaznamenal. Seznam plateb, které iDoklad zaregistroval, najdete v záložce Finance – Banka. Ve sloupci Spárováno vidíte, jestli se platba přiřadila k faktuře.

blank

Pokud platbu iDoklad zaevidoval, ale nespároval s fakturou, problém je ve většině případů v nesprávném nebo chybějícím variabilním symbolu. V takovém případě spárujte doklad ručně – umístěte kurzor myši na platbu a klikněte na Spárovat.

O párování iDokladu s bankou si přečtěte více tady.

Jak a s jakými aplikacemi můžu iDoklad propojit

Připravili jsme pro vás seznam aplikací, které s iDokladem snadno propojíte. Najdete je v našem katalogu rozšíření.

Využijte propojení například s účetními systémy Money S3, S4 a S5, EET řešením Profi účtenka, CRM RAYNET nebo e–shopovou platformou Shoptet. V katalogu ale najdete spoustu dalších možností.

Díky otevřenému API propojíte iDoklad s jakoukoliv aplikací.

Díky otevřenému API propojíte iDoklad s jakoukoliv aplikací.

Možnost propojení přes API je dostupná v tarifech Oblíbený nebo Prémiový. Pro propojení se systémy Money S3, S4 a S5, Pohoda a Altus Vario vám stačí Základní tarif.

Jak nastavím pravidelnou fakturu

Pravidelné faktury vám ušetří spoustu času. Pokud třeba každý měsíc vystavujete ručně fakturu za nájem nebo webhosting, iDoklad ji může posílat za vás – automaticky – jako když si nastavíte trvalý příkaz v bance.

Pravidelnou fakturu si nastavíte pod tlačítkem vystavení nové faktury (žluté +) – vyberete Pravidelná faktura. Podrobný návod, jak na to, najdete tady, nebo se podívejte na krátký videonávod.

Využijte i další možnosti automatizace v iDokladu jako například automatické upomínky nebo automatické poděkování za úhradu.

Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Brzy vydáme další díl, ve kterém odpovíme na otázky týkající se nastavení a účetních záležitostí. Případně kontaktujte naši zákaznickou podporu na e-mailu info@idoklad.cz, na našem Facebooku nebo telefonicky na +420 549 522 506.

Související články

Vyřešte daňové přiznání za rok 2021 pomocí iDokladu

09. 03. 2022 2 minuty čtení 1
Přečíst článek

Detailní návod zdarma, jak vyplnit daňové přiznání svépomocí [živé vysílání]

24. 02. 2022 2 minuty čtení 0
Přečíst článek

    11 komentářů

    1. blank Jaromír Kratochvíl napsal:

      Pravidně i dnes se mi nedaří vytisknout nově napsanou fakturu.Proč ? Postupuji standarně,:kliknu na položku vytisknout, objeví se mi okno s fakturou ,po dvojkliku na tisk se nic neděje.!!!!
      MUDr.Kratochvíl ,fi JARSAZA s.r.o

      1. blank Podpora napsal:

        Děkujeme za zpětnou vazbu, v tomto ohledu doporučím provést promazání paměti prohlížeče, alternativně prosím vyzkoušejte tisk v jiném prohlížeči a to v aktuální verzi.
        V případě přetrvávajících komplikacích kontaktujte prosím naši technickou podporu.

        Přejeme pěkný den

    2. blank Michal napsal:

      Dobrý den,
      Budete přidávat i další banky pro automatické párování plateb? Např. Equa bank. Děkuji

      1. blank Podpora napsal:

        V současné době podporujeme párování výpisů u 70% bank používaných v iDokladu. Některé banky (mBank, Česká spořitelna a Slovenská sporiteľňa) však bohužel neposílají e-mailové notifikace o změně stavu na účtu ve formátu, který je pro párování v iDokladu nezbytný. Situaci u bank však monitorujeme.

        Přejeme pěkný den

        1. blank Jan Kyselák napsal:

          Dobrý den, je tedy v plánu Equa bank ? Ta notifikace emailem posílá. Děkuji.

          1. blank Zuzana z iDokladu napsal:

            Dobrý den,
            Equa bank momentálně nezasílá notifikace obsahující všechny potřebné náležitosti pro to, abychom je mohli zpracovat v rámci automatického párování plateb.
            Přeji příjemný den.

    3. blank Stanislav napsal:

      Chtěl bych se zeptat jak to vypadá s českou spořitelnou

      1. Dobrý den, Stanislave,

        děkujeme za zprávu i zájem o vývoj iDokladu. Situaci s Českou spořitelnou sledujeme, nicméně banka prozatím nezasílá e-mailové notifikace o změně stavu na účtu ve formátu, který je potřebný pro párování v iDokladu.

        Děkujeme za pochopení a přeji hezký den.

    4. blank Dominik napsal:

      Dobrý den,
      můžete mě prosím navést, jak spárovat dvě faktury k jedné platbě?
      Předem díky.

      1. Dobrý den,

        děkujeme za komentář. K platbě v sekci Finance > Banka v tuto chvíli nelze přiřadit více faktur. Faktury můžete uhradit samostatně v sekci Prodej > Faktury kliknutím na tlačítko Uhradit u dané faktury. Děkujeme však za podnět k úpravě iDokladu, zaregistrovala jsem ho pod číslem 88281 a předala k analýze a případnému zapracování do nové verze iDokladu kolegům z vývojového oddělení.

        Přejeme krásný den.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *