Jak dostat smazanou fakturu z koše, proč se nepárují platby s fakturami nebo jak nastavit pravidelnou fakturu. S podobnými dotazy se setkávají pracovníci zákaznické podpory iDokladu dennodenně. Rozhodli jsme se na nejčastěji pokládané otázky odpovědět v sérii článků. V prvním dílu jsme se zaměřili na funkce iDokladu.
Do koše se dostanete přes záložku Prodej a Faktury. Najdete ho jako v pořadí pátou položku na liště, která začíná položkou Filtr.
Aby se vám do koše přesouvaly všechny smazané faktury, musíte v Nastavení (ozubené kolečko) – Firma – Další údaje zaškrtnout možnost „Doklady při smazání neodstraňovat trvale, ale přesunout do koše”.
V koši jsou údaje o fakturách šedivé a nelze s nimi nijak manipulovat. Jsou dostupné pouze k prohlížení (můžete se tak podívat, k jakému zboží nebo službě byla faktura vystavena a na všechny její náležitosti). Pokud chcete fakturu obnovit, otevřete ji kliknutím na její číslo v seznamu a na vrchu detailu faktury zvolte Obnovit doklad.
Obnovená faktura se zařadí do číselné řady se svým původním číslem. V případě, že už jste toto číslo mezitím použili pro jinou fakturu, zařadí se obnovená faktura na nejbližší volnou pozici v číselné řadě. O nastavení koše si přečtěte více v našem článku.
Pokud vám přišla platba na bankovní účet, ale nespárovala se s příslušnou fakturou, nejprve si ověřte, že máte předplacený jeden z tarifů Oblíbený nebo Prémiový, a že máte párování správně nastaveno. V případě, že ano, podívejte se, jestli iDoklad bankovní pohyb zaznamenal. Seznam plateb, které iDoklad zaregistroval, najdete v záložce Finance – Banka. Ve sloupci Spárováno vidíte, jestli se platba přiřadila k faktuře.
Pokud platbu iDoklad zaevidoval, ale nespároval s fakturou, problém je ve většině případů v nesprávném nebo chybějícím variabilním symbolu. V takovém případě spárujte doklad ručně – umístěte kurzor myši na platbu a klikněte na Spárovat.
O párování iDokladu s bankou si přečtěte více tady.
Připravili jsme pro vás seznam aplikací, které s iDokladem snadno propojíte. Najdete je v našem katalogu rozšíření.
Využijte propojení například s účetními systémy Money S3, S4 a S5, EET řešením Profi účtenka, CRM RAYNET nebo e–shopovou platformou Shoptet. V katalogu ale najdete spoustu dalších možností.
Díky otevřenému API propojíte iDoklad s jakoukoliv aplikací.
Možnost propojení přes API je dostupná v tarifech Oblíbený nebo Prémiový. Pro propojení se systémy Money S3, S4 a S5, Pohoda a Altus Vario vám stačí Základní tarif.
Pravidelné faktury vám ušetří spoustu času. Pokud třeba každý měsíc vystavujete ručně fakturu za nájem nebo webhosting, iDoklad ji může posílat za vás – automaticky – jako když si nastavíte trvalý příkaz v bance.
Pravidelnou fakturu si nastavíte pod tlačítkem vystavení nové faktury (žluté +) – vyberete Pravidelná faktura. Podrobný návod, jak na to, najdete tady, nebo se podívejte na krátký videonávod.
Využijte i další možnosti automatizace v iDokladu jako například automatické upomínky nebo automatické poděkování za úhradu.
Nenašli jste odpověď na svůj dotaz? Brzy vydáme další díl, ve kterém odpovíme na otázky týkající se nastavení a účetních záležitostí. Případně kontaktujte naši zákaznickou podporu na e-mailu info@idoklad.cz, na našem Facebooku nebo telefonicky na +420 549 522 506.
11 komentářů. Komentovat
Dobrý den,
můžete mě prosím navést, jak spárovat dvě faktury k jedné platbě?
Předem díky.
Dobrý den,
děkujeme za komentář. K platbě v sekci Finance > Banka v tuto chvíli nelze přiřadit více faktur. Faktury můžete uhradit samostatně v sekci Prodej > Faktury kliknutím na tlačítko Uhradit u dané faktury. Děkujeme však za podnět k úpravě iDokladu, zaregistrovala jsem ho pod číslem 88281 a předala k analýze a případnému zapracování do nové verze iDokladu kolegům z vývojového oddělení.
Přejeme krásný den.
Chtěl bych se zeptat jak to vypadá s českou spořitelnou
Dobrý den, Stanislave,
děkujeme za zprávu i zájem o vývoj iDokladu. Situaci s Českou spořitelnou sledujeme, nicméně banka prozatím nezasílá e-mailové notifikace o změně stavu na účtu ve formátu, který je potřebný pro párování v iDokladu.
Děkujeme za pochopení a přeji hezký den.
Dobrý den,
Budete přidávat i další banky pro automatické párování plateb? Např. Equa bank. Děkuji
V současné době podporujeme párování výpisů u 70% bank používaných v iDokladu. Některé banky (mBank, Česká spořitelna a Slovenská sporiteľňa) však bohužel neposílají e-mailové notifikace o změně stavu na účtu ve formátu, který je pro párování v iDokladu nezbytný. Situaci u bank však monitorujeme.
Přejeme pěkný den
Dobrý den, je tedy v plánu Equa bank ? Ta notifikace emailem posílá. Děkuji.
Dobrý den,
Equa bank momentálně nezasílá notifikace obsahující všechny potřebné náležitosti pro to, abychom je mohli zpracovat v rámci automatického párování plateb.
Přeji příjemný den.
Díky za info https://www.idoklad.cz/blog/mame-odpovedi-na-nejcastejsi-dotazy-uzivatelu-idokladu-funkce
Pravidně i dnes se mi nedaří vytisknout nově napsanou fakturu.Proč ? Postupuji standarně,:kliknu na položku vytisknout, objeví se mi okno s fakturou ,po dvojkliku na tisk se nic neděje.!!!!
MUDr.Kratochvíl ,fi JARSAZA s.r.o
Děkujeme za zpětnou vazbu, v tomto ohledu doporučím provést promazání paměti prohlížeče, alternativně prosím vyzkoušejte tisk v jiném prohlížeči a to v aktuální verzi.
V případě přetrvávajících komplikacích kontaktujte prosím naši technickou podporu.
Přejeme pěkný den