Chcete před třetími osobami, které se dostávají do kontaktu s dodacími listy, skrýt cenu? Vystavujte doklady bez cen. Od listopadu také můžete snadněji řadit například podle ceny a vystavené faktury se mohou jmenovat podle vaší firmy. Přečtěte si o podzimních novinkách, o které jste si nejvíc psali.
Pište do dodacích listů jen množství a typ zboží bez cen
Nechcete, aby vám zaměstnanci nahlíželi do účetnictví, ale zároveň musejí mít přehled o počtu prodaného zboží? Dávejte na své dodací listy jen množství a typ zboží. Bez cen. A faktury nově nemusí obsahovat datum a čas tisku.
Tyto možnosti si nyní zvolíte v Nastavení v sekci Prodej – Nastavení tisku dokladu. Najdete zde dva checkboxy, které stačí odškrtnout.
Odesílejte faktury pod názvem své firmy
Dříve se faktury vydané v iDokladu jmenovaly Vydaná faktura – číslo faktury. Nově si můžete v Nastavení – Prodej vybrat i možnost pojmenování faktury podle své firmy. Vydané faktury se tak budou jmenovat Název firmy – číslo faktury.
Příjemci tak podle předmětu e-mailu i názvu souboru okamžitě poznají, od koho fakturu dostali.
Chytřejší filtry si zapamatují vaše řazení
Když si v sekci Prodej zobrazíte seznam faktur (ať už všech nebo jen těch vyfiltrovaných), můžete si ho seřadit podle sloupců – například podle ceny, splatnosti nebo číselné řady. Toto řazení si iDoklad odteď vždy zapamatuje. I když přejdete do jiné sekce, vypnete prohlížeč nebo se úplně odhlásíte z iDokladu. Po návratu vždy uvidíte naposledy použité řazení.
Evidence interních dokladů a další menší změny
Pokud vaše podnikání spadá pod EET, musíte často vystavovat Prodejky. Pro jejich snadné zavedení do přiznání k DPH nebo kontrolního hlášení, musíte tyto doklady správně zaúčtovat. To jste doteď mohli jen u prodejek hrazených v hotovosti. Bezhotovostní platby jste museli vést například v Excelu.
Na ten ale můžete zapomenout. iDoklad nově zaúčtuje i bezhotovostní platby pod názvem Interní doklady. Dokáže je i sloučit do jediného dokladu. A platby v hotovosti se zaúčtují, stejně jako dřív, do pokladny. Například za celý den prodávání jídla na stánku tak můžete mít pouze dva doklady, které snadno zanesete do účetnictví – jeden za hotovostní a druhý za bezhotovostní platby.
Interní doklady najdete pod záložkou Finance.
U klasických faktur jsme dále zvětšili pole pro číslo objednávky, kam se nyní vejde až 25 znaků. Také e-mail v adresáři klientů může být teď dlouhý až 250 znaků.
Tak kterou novinku nejvíce využijete? Dejte nám vědět na Facebooku.
Prosím o aktualizaci mobilní verze idokladu, chybí mi tam přehled cenových nabídek a zálohových faktur. Je to dost podstatná věc.
Děkuji
Dobrý den,
prima, že na iDokladu stále pracujete a objevují se nová vylepšení. Palec nahoru! Slučování dokladů z pokladny je super, ale osobně bych ještě více přivítal, pokud by bylo možné prodejky převést do pokladny každou zvlášť. Každou platbu potřebuji spárovat s fakturou (tu pak také ze zálohou z banky) a proto musím do pokladny stále převádět ručně… Již jsem to párkrát zmiňoval, kdyby se toto dostalo na seznam vylepšení, bylo by to dokonalé.
Díky,
Filip
Dobrý den,
děkujeme za cennou zpětnou vazbu, tento námět již evidujeme, prozatím však není zařazen do krátkodobého plánu vývoje.
Přejeme pěkný den
Dobrý den,
děkujeme za Vaše náměty na vylepšení, aktuálně pracujeme na nové verzi aplikace pro přenosná zařízení, kterou budeme následně rozšiřovat o další funkce.
Přejeme pěkný den
Dobrý den,
dodací listy bez cen jsou perfektní, ještě by nám velice pomohlo, kdyby šly dodací listy tisknout z nabídek.
Fakturujeme většinou až po dodání zboží, takže dodací listy musíme tvořit zvlášť v excelu.
Děkuji
Dobrý den,
děkujeme za námět na vylepšení, předám jej kolegům z vývojového oddělení.
Přejeme pěkný den
Dobrý den, název faktury je dobrá funkce, ale nešlo by si tam napsat něco úplně vlastního? Třeba jako {Invoice} můj text (třeba jen příjmení) {číslo-faktury}? Chtěla bych, aby bylo jasné, že se jedná o fakturu a ne nutně je tam mít třeba moje křestní a titul (a třeba bych to ocenila bez mezer a háčků a čárek).
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz, aktuálně iDokladu tuto variantu neumožňuje, nicméně předáme Váš námět na vylepšení kolegům z vývojového oddělení.
Přejeme pěkný den
V fakture a dodaci liste dat moznost:
Parita: CIF, DAP atd
Doprava: Kamion 20 znaku
Kolonku oznaceni dodavki rosirit za 10 znaku
Děkujeme za zpětnou vazbu, předáme námět na vylepšení na naše vývojové oddělení.