Datum publikace 07. 11. 2018 Komentáře 10 Sdílet článek

Vystavujte dodací listy bez cen a času vystavení. Nasadili jsme listopadové novinky

Author Solitea 2 minuty čtení 0
Náhledový obrázek

Chcete před třetími osobami, které se dostávají do kontaktu s dodacími listy, skrýt cenu? Vystavujte doklady bez cen. Od listopadu také můžete snadněji řadit například podle ceny a vystavené faktury se mohou jmenovat podle vaší firmy. Přečtěte si o podzimních novinkách, o které jste si nejvíc psali.

Pište do dodacích listů jen množství a typ zboží bez cen

Nechcete, aby vám zaměstnanci nahlíželi do účetnictví, ale zároveň musejí mít přehled o počtu prodaného zboží? Dávejte na své dodací listy jen množství a typ zboží. Bez cen. A faktury nově nemusí obsahovat datum a čas tisku.

Tyto možnosti si nyní zvolíte v Nastavení v sekci Prodej – Nastavení tisku dokladu. Najdete zde dva checkboxy, které stačí odškrtnout.

Nastavení

Odesílejte faktury pod názvem své firmy

Dříve se faktury vydané v iDokladu jmenovaly Vydaná faktura – číslo faktury. Nově si můžete v Nastavení – Prodej vybrat i možnost pojmenování faktury podle své firmy. Vydané faktury se tak budou jmenovat Název firmy – číslo faktury.

Příjemci tak podle předmětu e-mailu i názvu souboru okamžitě poznají, od koho fakturu dostali.

Šablona e-mailu

Chytřejší filtry si zapamatují vaše řazení

Když si v sekci Prodej zobrazíte seznam faktur (ať už všech nebo jen těch vyfiltrovaných), můžete si ho seřadit podle sloupců – například podle ceny, splatnosti nebo číselné řady. Toto řazení si iDoklad odteď vždy zapamatuje. I když přejdete do jiné sekce, vypnete prohlížeč nebo se úplně odhlásíte z iDokladu. Po návratu vždy uvidíte naposledy použité řazení.

Třídění

Evidence interních dokladů a další menší změny

Pokud vaše podnikání spadá pod EET, musíte často vystavovat Prodejky. Pro jejich snadné zavedení do přiznání k DPH nebo kontrolního hlášení, musíte tyto doklady správně zaúčtovat. To jste doteď mohli jen u prodejek hrazených v hotovosti. Bezhotovostní platby jste museli vést například v Excelu.

Na ten ale můžete zapomenout. iDoklad nově zaúčtuje i bezhotovostní platby pod názvem Interní doklady. Dokáže je i sloučit do jediného dokladu. A platby v hotovosti se zaúčtují, stejně jako dřív, do pokladny. Například za celý den prodávání jídla na stánku tak můžete mít pouze dva doklady, které snadno zanesete do účetnictví – jeden za hotovostní a druhý za bezhotovostní platby.

Interní doklady najdete pod záložkou Finance.

Interní doklady

U klasických faktur jsme dále zvětšili pole pro číslo objednávky, kam se nyní vejde až 25 znaků. Také e-mail v adresáři klientů může být teď dlouhý až 250 znaků.

Tak kterou novinku nejvíce využijete? Dejte nám vědět na Facebooku.

Související články

Novinky v iDokladu pro rok 2023

22. 12. 2022 1 minuta čtení 34
Přečíst článek

Spustili jsme novou mobilní aplikaci. Potěší hlavně milovníky byznysových statistik

06. 12. 2022 1 minuta čtení 2
Přečíst článek

    10 komentářů

    1. blank Petr napsal:

      Prosím o aktualizaci mobilní verze idokladu, chybí mi tam přehled cenových nabídek a zálohových faktur. Je to dost podstatná věc.
      Děkuji

    2. blank Filip napsal:

      Dobrý den,
      prima, že na iDokladu stále pracujete a objevují se nová vylepšení. Palec nahoru! Slučování dokladů z pokladny je super, ale osobně bych ještě více přivítal, pokud by bylo možné prodejky převést do pokladny každou zvlášť. Každou platbu potřebuji spárovat s fakturou (tu pak také ze zálohou z banky) a proto musím do pokladny stále převádět ručně… Již jsem to párkrát zmiňoval, kdyby se toto dostalo na seznam vylepšení, bylo by to dokonalé.
      Díky,
      Filip

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        děkujeme za cennou zpětnou vazbu, tento námět již evidujeme, prozatím však není zařazen do krátkodobého plánu vývoje.

        Přejeme pěkný den

      2. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        děkujeme za Vaše náměty na vylepšení, aktuálně pracujeme na nové verzi aplikace pro přenosná zařízení, kterou budeme následně rozšiřovat o další funkce.

        Přejeme pěkný den

    3. blank Katka napsal:

      Dobrý den,
      dodací listy bez cen jsou perfektní, ještě by nám velice pomohlo, kdyby šly dodací listy tisknout z nabídek.
      Fakturujeme většinou až po dodání zboží, takže dodací listy musíme tvořit zvlášť v excelu.

      Děkuji

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        děkujeme za námět na vylepšení, předám jej kolegům z vývojového oddělení.

        Přejeme pěkný den

    4. Dobrý den, název faktury je dobrá funkce, ale nešlo by si tam napsat něco úplně vlastního? Třeba jako {Invoice} můj text (třeba jen příjmení) {číslo-faktury}? Chtěla bych, aby bylo jasné, že se jedná o fakturu a ne nutně je tam mít třeba moje křestní a titul (a třeba bych to ocenila bez mezer a háčků a čárek).

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        děkujeme za Váš dotaz, aktuálně iDokladu tuto variantu neumožňuje, nicméně předáme Váš námět na vylepšení kolegům z vývojového oddělení.

        Přejeme pěkný den

    5. blank Bariex napsal:

      V fakture a dodaci liste dat moznost:
      Parita: CIF, DAP atd
      Doprava: Kamion 20 znaku
      Kolonku oznaceni dodavki rosirit za 10 znaku

      1. blank Podpora napsal:

        Děkujeme za zpětnou vazbu, předáme námět na vylepšení na naše vývojové oddělení.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *