Přidali jsme do iDokladu funkce, díky kterým si usnadníte fakturaci firmám s více pobočkami. Upravili jsme i vzhled tiskových sestav a doplnili jsme drobnost, o kterou si spousta z vás psala – ihned po přihlášení uvidíte, kolik vám zbývá do limitu pro placení DPH. Přečtěte si, jak jsme fakturační program vylepšili.
Rozšiřte adresář zákazníků o dodací adresy
Představte si následující situaci: jste řemeslník a pracujete pro zákazníka s více provozovnami. Sídlo svého klienta máte uložené v iDokladu, ale teď řešíte zakázku pro jeho pobočku v sousedním okrese.
Aby se zboží a faktura dostaly do správných rukou, museli jste doposud dodací adresu dopisovat do poznámky. Od teď už to není potřeba. Přidali jsme do iDokladu funkci Dodací adresy, kde údaje jednou nastavíte a tím si ušetříte spoustu práce.
Uděláte to velmi snadno. Otevřete Adresář klientů, najdete konkrétního zákazníka a editujete.
Novou dodací adresu přidáte i z detailu vystavované faktury (zálohové faktury, dobropisu nebo cenové nabídky). Stačí vybrat odběratele a objeví se checkbox Dodací adresa je jiná než fakturační.
Zatržením checkboxu dostanete na výběr, kterou dodací adresu chcete využít. Pokud stisknete tlačítko Upravit adresu, změníte ulici, číslo popisné, město nebo PSČ. A po kliknutí na symbol + vytvoříte novou dodací adresu.
Věříme, že si novou funkci oblíbí i ti z vás, kteří provozují e-shop. K používání novinky potřebujete alespoň Oblíbený tarif iDokladu.
Vyberte si vzhled faktury ze 3 vyladěných šablon
Upravili jsme i tiskové sestavy. Nově máte k dispozici 3 šablony s těmito názvy:
- Klasická,
- Barevná,
- Reprezentativní.
Šablonu DopisOnline jsme sloučili s Klasickou. Provedli jsme kosmetické úpravy všech šablon, aby vypadaly ještě lépe a vešla se tam i dodací adresa. Přesvědčte se sami a napište nám, která z šablon se vám líbí nejvíc.
Blížíte se k limitu plátcovství DPH? Spočítáme vám to
Hodně z vás nám psalo o drobné vylepšení, které ušetří spoustu počítání. Proto jsme na hlavní stránku aplikace přidali informaci o obratu za posledních 12 měsíců. Částka je důležitá kvůli placení DPH – pokud za 12 měsíce v součtu překročíte 1 milion korun, stáváte se plátcem.
Přečtěte si, co vás čeká při překročení hranice pro plátcovství DPH. >
Obrat počítáme z částek na vydaných fakturách, dobropisech a prodejkách. Kliknutím na tlačítko Podrobnosti zobrazíte seznam všech započítaných dokladů.
- Ve chvíli, kdy překročíte částku 800 tisíc korun, objeví se v iDokladu avízo Limit téměř dosažen.
- Když překonáte 1 milion korun, přečtete si po přihlášení Limit byl dosažen.
Na blížící se limit plátcovství DPH vás upozorníme i notifikací v aplikaci a e-mailem.
Chytré změny, které usnadní práci s úhradami
Zjednodušili jsme vám taky práci s úhradami. Když otevřete seznam úhrad, všimnete si 3 nových funkcí:
- Tisk,
- Poděkování,
- Smazat.
Určitě vyzkoušejte alespoň Poděkování. Odešlete tím zákazníkovi zprávu, ve které se dozví, že peníze dorazily na účet a všechno je v pořádku.
Podívali jsme se i na detail úhrady. Přidali jsme nový sloupec Spárováno, kde uvidíte číslo spárovaného dokladu (jedná se o pohyb na bankovním účtu nebo pokladní doklad). A pokud k dané faktuře potřebujete přidat úhradu, zvládnete to na pár kliknutí – začněte vpravo u tlačítka Přidat úhradu.
Která novinka vám udělala největší radost? Napište nám to do komentářů pod článkem. A pokud máte námět na další vylepšení fakturačního programu, dejte nám vědět. Rádi při dalším vývoji zohledníme vaše postřehy.
Nezlobte se na mě, ale ten nový vzhled faktur není moc dobré řešení. Takhle to vypadá, že ji vytvářel nějakej amatér.
Dobrý den,
super změny. Stále mi ale chybí možnost textu za jednotlivé položky faktur. Informace pro zákazníky k produktům… např. záruční doba, sériová čísla apod. Děkuji
Dobrý den, pár poznatků, zejména k „novým“ fakturám… Prosím, příště, pokud možno, nasazovat mimo běžnou pracovní dobu. Uprostřed fakturace jednomu klientovi se najednou změnil vzhled faktur… Možná prkotina, ale dle mého to nevypadá úplně nejlépe. Navíc bez nemožnosti se vrátit k původnímu vzhledu. Takže sotva si po letech zákazníci zvykli na vzhled faktur, musí se zase přizpůsobovat. Uvítal bych, kdybych mohl na nový vzhled najet dobrovolně, např. s novým rokem.
Na novém vzhledu naopak musím ocenit naznačení pro překládání DL formátu a možnost dodací adresy, SUPER! Míň super už je, že se na jednu stránku vejde méně položek, což rozhodně nešetří papír (ano, máme poněkud konzervativnější odběratele).
Užitečné by bylo přidat možnost přidávat texty také pro DL. Něco jako texty za cenami ve fakturách. Hodilo by se to pro uvedení šarží a expirací výrobků.
Dobrý den,
děkujeme za zpětnou vazbu, předala jsem ji kolegům na vývojové oddělení jako námět ke zlepšení iDokladu. Pokud by Vás ještě něco napadlo, napište.
Přeji Vám hezký den
Dodací adresy SUPER! Díky
Dobrý den,
to nás velmi těší, že jste spokojen. Kdyby jste měli jakýkoliv dotaz, nebo potřebovali byste s něčím poradit, kontaktujte nás na e-mail: info@idoklad.cz
Přeji Vám pěkný den.
Dobrý den,
ocenila bych, kdybyste nechali i původní vzhled faktur, kdy bylo logo nahoře vlevo. Tyto nové se mi nelíbí :/
Dobrý den,
mrzí mě, že Vám nový vzhled nevyhovuje. Chápu, že je to pro Vás velká změna a že to bude chvíli trvat, než si na nový vzhled zvyknete. Důvodem nového vzhledu tiskových sestav je především inovace a modernizace systému tak, aby pro Vás bylo fakturování jednodušší a přehlednější. Bohužel k původnímu vzhledu faktur již není možné se vrátit.
Výhodou nového vzhledu tiskových sestav je především jasné a přehledné umístění identifikačních údajů dodavatele a odběratele, neboť nový vzhled faktur dodržuje standardy pro zasílání faktur dopisní obálkou či online dopisem.
Nově se také na faktuře zobrazuje dodací adresa dodavatele, kterou můžete nastavit v adresáři nebo při tvorbě nové faktury.
Mějte se hezky
Jak si nastavit původní vzhled faktur???
Chci mít možnost volby !!
Dobrý den,
mrzí mě, že Vám nový vzhled nevyhovuje. Chápu, že je to pro Vás velká změna a že to bude chvíli trvat, než si na nový vzhled zvyknete. Důvodem nového vzhledu tiskových sestav je především inovace a modernizace systému tak, aby pro Vás bylo fakturování jednodušší a přehlednější. Bohužel k původnímu vzhledu faktur již není možné se vrátit.
Přeji Vám hezký den
No tak pěkně děkuji, ty šablony jsou pěkně hnusné. Já o ně tedy nestojím a chci zpět ty původní.
Dobrý den,
mrzí mě, že Vám nový vzhled nevyhovuje. Chápu, že je to pro Vás velká změna a že to bude chvíli trvat, než si na nový vzhled zvyknete. Důvodem nového vzhledu tiskových sestav je především inovace a modernizace systému tak, aby pro Vás bylo fakturování jednodušší a přehlednější. Bohužel k původnímu vzhledu faktur již není možné se vrátit.
Výhodou nového vzhledu tiskových sestav je především jasné a přehledné umístění identifikačních údajů dodavatele a odběratele, neboť nový vzhled faktur dodržuje standardy pro zasílání faktur dopisní obálkou či online dopisem.
Nově se také na faktuře zobrazuje dodací adresa dodavatele, kterou můžete nastavit v adresáři nebo při tvorbě nové faktury.
Mějte se hezky
Dobrý den,
rád bych měl možnost zvolit původní vzhled faktury. Tohle je za mě hodně nepovedená změna.
Dobrý den,
původní vzhled faktur již do iDokladu nevrátíme. Nyní si můžete zvolit jeden ze tří vzhledů, které nastavíte v sekci Nastavení – Prodej – Vzhled a číslování vystavovaných dokladů – Běžná faktura.
Mějte se hezky
Při zavádění idokladu před rokem jsme trochu bojovali se vzhledem šablon, konkrétně jsme měli dlouhá 14 znaková čísla objednávek zákazníka, která se přelila do dvou řádků a to nebylo dobře i z důvodu strojového čtení faktur u zákazníka. Nyní je to u všech vzhledů v pořádku, nám úprava pomohla.
Dekuji
PS: Uvítáme možnost elektronicky podepisovat faktury
Těší mě, že si váš grafik tu práci ověřil ze všech stran… Určitě si to vytiskl i na běžné tiskárně, která netiskne až na kraje papíru… Počkat… Jejda! :D
To je fakt otřesný.
Dobrý den,
mrkneme se Vám na to. Můžete zaslat tisk faktury na e-mail: info@idoklad.cz.
Předem děkujeme.
Přeji pěkný den.
Na základě výzvy: „…napište nám, která z šablon se vám líbí nejvíc.“ tedy píšu, že z těch současných ani jedna. Respektive nevidím nic co by mi nový vzhled přinesl mimo toho že při vystavení faktur za listopad jsem se vyděsil, že se něco pokazilo. Předpokládám, že i klienti budou zmateni, že přišla jiná faktura než na kterou byli po celou dobu odehne zvyklí a tak očekávám dotazy zda tato faktura je skutečně ode mne. Vhodnější by asi bylo pokud by nové šablony byly nasazeny od nového roku.
Dobrý den,
rozumím Vám, v měsíci listopad jsme spouštěli velkou aktualizaci do kterého jsme zahrnuli i vzhled nových tiskovek. Kromě tiskovek jsme přidávali dodací adresy a limit obratu pro neplátce.
Vzhled se upravoval z důvodu právě nově přidaných dodacích adres a aby formát odpovídal elektronickému formátu zasílání dopisu pro Českou poštu, kdy adresa dodavatele je vlevo nahoře a celkově jsme styl tiskových sestav modernizovali.
Pokud postrádáte některé náležitosti na faktuře, nebo Vás napadli návrhy ohledně faktur napište nám na e-mail: info@idoklad.cz
Přeji Vám pěkný den
Dobrý den, opravdu nejde vrátit původní vzhled faktur? Ten nový je opravdu hodně nepovedený!!!!
Dobrý den,
v polovině listopadu jsme prováděli aktualizaci iDokladu. Přidávali jsme dodací adresy, pro neplátce přehled limitu obratu a upravovali jsme vzhled tiskových sestav.
Vzhled se upravoval z důvodu právě nově přidaných dodacích adres a aby formát odpovídal elektronickému formátu zasílání dopisu pro Českou poštu, kdy adresa dodavatele je vlevo nahoře a celkově jsme styl tiskových sestav modernizovali.
Zkuste mrknout do Nastavení > Prodej > vzhled a číslování faktur > a vyberte si ze třech předdefinovaných vzhledů tiskových sestav, který by se Vám nejvíce líbil.
Případně návrhy na zlepšení nám můžete napsat na e-mail: info@idoklad.cz.
Přeji Vám pěkný den.