Datum publikace 13. 12. 2018 Komentáře 12 Sdílet článek

Poděkujte za úhradu a přidejte třeba vánoční přání. Nahodili jsme prosincové novinky v iDokladu

Author Solitea 1 minuta čtení 0
Náhledový obrázek

Přímo z iDokladu můžete od teď odesílat poděkování za uhrazení faktury svým klientům. Připojte k němu třeba přání pohodových Vánoc. S novinkami v iDokladu potěšíme také uživatele, kteří vystavují prodejní doklady. Přečtěte si, co je nového.

Posílejte poděkování za úhradu automaticky

Každý podnikatel ví, že uhrazená faktura není u některých klientů samozřejmostí. Proč tedy klientům za včasné uhrazení nepoděkovat a nezvýšit šance na to, že příště opět zaplatí včas? Poděkování můžete odesílat rovnou z iDokladu.

Kromě zlepšení vztahu se zákazníkem poděkování klientovi také potvrdí, že platba v pořádku dorazila na váš účet.

Máte dvě možnosti, jak poděkování odesílat:

  • Automaticky. Poděkování klientovi iDoklad pošle na základě spárovaných bankovních výpisů s fakturami (pro spárování iDokladu s bankou potřebujete minimálně předplatné Oblíbený). Stačí si v Nastavení – Prodej zaškrtnout Zasílat poděkování za úhradu. V momentě, kdy iDoklad zaznamená, že vám na účet přišla platba spárovaná s fakturou, automaticky odešle poděkování na e-mail uvedený na faktuře.blank

    Předmět i text automatického e-mailu si můžete upravit v Nastavení – E-maily a připojit třeba přání klidných svátků.

    blank

    V šabloně můžete využít zástupné znaky jako ve všech ostatních automatických textech, například pro číslo faktury, částku nebo datum.

    blank

  • Ručně. Toto poděkování je dostupné i uživatelům s předplatným Zdarma a Základní. Můžete jej odeslat vždy, když zatržením checkboxu označujete fakturu jako uhrazenou.blank

    Nebo zpětně na detailu úhrady faktury tlačítkem Poděkovat.

    blank

Vystavujte prodejky v cizí měně

Pro ty, kteří v iDokladu vystavují prodejky, jsme připravili hned dvě vylepšení:

  • Prodejky můžete nyní vystavovat i v cizí měně.blank
  • Na prodejkách se částky automaticky zaokrouhlí v případě, že máte zaokrouhlování nastaveno v Nastavení – Prodej. Zaokrouhlování funguje stejně jako u faktur (haléřové částky se zaokrouhlují na celé koruny). Zaokrouhlují se pouze prodejky v české měně.blank

Související články

Novinky v iDokladu pro rok 2023

22. 12. 2022 1 minuta čtení 34
Přečíst článek

Spustili jsme novou mobilní aplikaci. Potěší hlavně milovníky byznysových statistik

06. 12. 2022 1 minuta čtení 2
Přečíst článek

    12 komentářů

    1. blank Tomáš Hnilička napsal:

      Dobrý den, rád bych se zeptal k zaokrouhlování prodejek, budu s tím mít stejný problém jako u vystavených faktur při sestavování DPH? u faktur mi to až tolik nevadilo, protože jich mám max. 3 za měsíc někdy vůbec ale prodejek mám spoustu, a to bych se z toho zbláznil opravovat úplně všechny haléře jak ZD tak daň.
      Prosím o info

      1. blank Podpora napsal:

        Děkujeme za Vaši zpětnou vazbu, iDoklad prochází neustále legislativní revizí, takže zaokrouhlení by nemělo způsobovat nekorektnost v rámci přiznání k DPH či KH.

    2. blank Mirka napsal:

      Nešlo by spíš udělat něco s délkou položky na faktuře. Maximální délka položky je 200 znaků, ale viditelných je cca 65 znaků, když píši delší popis (u mě průměr kolem 160 – 180 znaků), tak se to jen těžce kontoluje. Něšlo by udělat okénko, co se bude se zvětšujícím se počtem vyplněných znaků také zvětšovat, nebo to prostě udělat tak, aby byl celý text položky faktury vidět. Takhle většinou musím dát fakturu do PDF, pak zjistím překlepy, a pak po znacích hledám, kde jsem udělala chybu, což je k zlosti a hodně to zdržuje.

      1. blank Podpora napsal:

        Děkujeme za zpětnou vazbu, probereme s kolegy z vývojového oddělení možnou úpravu stávajícího řešení.

        Přejeme pěkný den

    3. blank Vladimír Kovář napsal:

      Funkce dobrá, ale pro automatické použití by byla vhodná úprava umožňující odeslat poděkování jen v případě že platba nepřišla déle než X dnů po splatnosti.

      1. blank Podpora napsal:

        Děkujeme za Váš námět na vylepšení, zkonzultujeme možnou úpravu s kolegy z vývojového oddělení.

        Přejeme pěkný den

    4. Dobrý den, nešlo by to udělat tak, že by pouhým zaškrtnutím bylo možné nastavit, že se spolu s poděkováním má zaslat i uhrazená faktura? U nás vystavujeme prakticky vždy nejdříve fakturu zálohovou, která není daňovým dokladem, na jejím základě klient zaplatí a potom je vždy třeba vystavit a klientovi ještě také zaslat řádnou fakturu. Bylo by ohromnou pomocí, kdyby šlo automaticky nastavit, že po automatickém spárování se odešle poděkování za platbu i s řádnou fakturou.

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        děkujeme za Vaši zpětnou vazbu, jedná se určitě o zajímavé vylepšení stávající funkce. Zkonzultujeme možnost zapracování do iDokladu s našimi vývojáři.

        Přejeme pěkný den

    5. Dobrý den, bylo by možné pouvažovat nad multijazyčnými šablonami? Pokuď mám např. české, slovenské a zahraniční klienty (EN), je poděkování za úhradu odesláno vždy v češtině. Trochu to kazí dojem multijazyčnosti systému ;)

    6. blank Lucie napsal:

      Dobrý den, plánujete prosím u odběratele přidání druhé adresy – kromě fakturační tedy i adresu doručovací? Děkuji.

      1. blank Podpora napsal:

        Ano, možnost přidání dodací adresy na faktuře plánujeme do iDokladu zapracovat.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *