Datum publikace 10. 12. 2019 Komentáře 14 Sdílet článek

[Novinky] Sleva na položky faktury, hromadné e-maily a nové API

Author Solitea 3 minuty čtení 0
Náhledový obrázek

Jako předčasný vánoční dárek jsme pro vás připravili speciální nášup 3 velkých novinek a jednu menší legislativní. Neztrácejme čas a pojďme si je představit jednu po druhé.

Sleva na položku

Dosud šlo zadat slevu jen na fakturu jako celek. Nově můžete zadat slevu i na konkrétní položky faktury. Hodí se to například v případě, že fakturujete zboží i dopravu na jednom dokladu, ale zlevnit chcete pouze zboží. Od teď totiž existují 2 režimy zadávání slevy na faktuře:

  • sleva na doklad,
  • sleva na položky.

Režimy nelze kombinovat – vždy zadáte pouze slevu na celou fakturu, nebo na jednotlivé položky.

Slevu na doklad zadáte stejně jako doposud – vyplníte ji v procentech do pole pod položkami.

blank

Nově ale můžete zadat slevu i na jednotlivé položky:

  • Na konci každého řádku s položkou najdete ikonu se znakem %.
  • Po jejím rozkliknutí se objeví nový řádek, kde zadáte výši slevy (stejně jako u slevy na celou fakturu).
  • Slevu zadáváte v procentech z celkové ceny položky včetně daně. Můžete doplnit také popis slevy, který se propíše do faktury.

blank

Upozorňujeme, že slevy na položku můžete nastavit pouze u faktur vydaných po 10. 12. 2019 pokud nejste plátci DPH. U plátců DPH musí být datum uskutečnění zdanitelného plnění novější než 10. 12. 2019.

Hromadný e-mail

Podnikatelé často potřebují oslovit všechny své klienty najednou. Sdělit změnu bankovního účtu, informovat o výhodné nabídce nebo třeba jen popřát úspěšný nový rok. V takových chvílích se vám bude hodit hromadný e-mail, který odešlete přímo z iDokladu.

  • V seznamu kontaktů (záložka Adresář – Kontakty) vyberte zákazníky, kterým chcete poslat e-mail a kliněte na Odeslat.
  • Ve vyskakovacím okně s e-mailem se vám do pole Komu načtou jednotlivé e-mailové adresy (pouze hlavní adresy kontaktů). Ručně můžete přidat další nebo některé smazat.
  • Vyplňte pole Předmět a Text e-mailu a klikněte na Odeslat. Po odeslání najdete tento e-mail včetně všech adres v sekci Historie e-mailů.
  • Při odeslání se zároveň uloží texty Předmětu a Textu e-mailu a při dalším hromadném odeslání se vám tyto texty zobrazí. Například při odesílání cenové nabídky tak nemusíte vymýšlet text e-mailu celý znovu, ale provedete jen drobné úpravy a aktualizace.

blank

Pro všechny, kteří využívají propojení iDokladu s dalšími aplikacemi: pouštíme novou verzi API a rušíme starou

Jak už jsme informovali v e-mailu ty, kteří API používají, úplně zastavujeme starší rozhraní API v1 a přidáváme nové API v3. Znamená to, že aplikace, které máte s iDokladem propojené přes již nepodporované staré rozhraní API v1, je potřeba znovu propojit přes rozhraní API v2, nebo můžete rovnou využít nové rozhraní API v3. Na API v1 pracuje například stará mobilní aplikace iDoklad, která tak od 10. 12. přestala zcela fungovat. Přejděte na novou mobilní aplikaci.

Nové API v3 přináší optimalizaci využitých metod API a zohledňuje novou datovou logiku iDokladu. Informujte své IT techniky a vývojáře a přejděte na něj. Dokumentaci pro vývojáře najdete na tomto odkazu.

Legislativní změna limitu pro uplatnění paušálních výdajů

Podle nové zákonné úpravy se zvyšuje maximální částka, ze které můžete uplatnit náklady procentem z příjmů při výpočtu daně z příjmů fyzických osob.

Za zdaňovací období 2019 bude tato částka 2 000 000 Kč, přičemž částka není omezená slevou na manželku nebo děti. Maximální náklady, které můžete uplatnit podle jednotlivých typů živností, se zvyšují na:

  • 80 % (zemědělci, řemeslné živnosti) – 1 600 000 Kč,
  • 60 % (ostatní živnosti) – 1 200 000 Kč,
  • 40 % (advokáti, autoři) – 800 000 Kč,
  • 30 % (příjmy z nájmu) – 600 000 Kč.

V iDokladu proto při generování podkladů pro daňové přiznání za rok 2019 najdete už nové limity.

Související články

Novinky v iDokladu pro rok 2023

22. 12. 2022 1 minuta čtení 34
Přečíst článek

Spustili jsme novou mobilní aplikaci. Potěší hlavně milovníky byznysových statistik

06. 12. 2022 1 minuta čtení 2
Přečíst článek

    14 komentářů

    1. Milý Ježíšku,

      děkujeme za vánoční nadílku novinek.
      Příští rok bych si pod stromeček přál, aby se už konečně kopírovalo pole Poznámka. Z cenové nabídky bych pak mohl vytvořit vydanou fakturu jedním kliknutím a nemusel bych nabídku nejdřív otevřít, zkopírovat si poznámku, pak vytvořit vydanou fakturu, poznámku ručně vložit a uložit.

      Stejně tak u kopírování faktur – stačilo by jedno kliknutí.

      Děkujeme

      1. Dobrý den, pane Šaure,

        moc děkujeme za zpětnou vazbu! Děkujeme také za námět k úpravě iDokladu, zaregistrovala jsem ho pod číslem 87798 a předala kolegům z vývojového oddělení k analýze a případnému zapracování.

        Přejeme krásný den a klidné svátky.

    2. blank Vladimir napsal:

      Dobrý den,
      novinky, které zmiňujete jsou určitě přínosné, byl bych rád, kdyby jsme v příští aktualizaci měli možnost držení dvojí cen za zboží, tedy nákupní a prodejní.

      1. Dobrý den, moc děkujeme za zpětnou vazbu, jsme rádi, že Vás novinky potěšily. Dvojí ceny evidujeme jako námět k rozšíření iDokladu s číslem 87427, tyto náměty přebírají kolegové z vývojového oddělení, analyzují je a případně je poté zařazují do aplikace. Přejeme hezký den.

    3. blank Michal Kalhotka napsal:

      Dobrý den,chtěl bych se zeptat na výši maximálního hrubého ročního příjmu z OSVČ vedlejší činnost 2019 při práci na HPP abych nemusel platit zálohy. Děkuji Kalhotka Michal

      1. Dobrý den,

        děkujeme za Váš dotaz. Právní úprava hovoří nikoliv o příjmech, ale o rozhodné částce, kterou se rozumí dílčí základ podle § 7 zákona o daních z příjmů. Jinými slovy – jedná se o rozdíl mezi daňovými příjmy a daňovými výdaji OSVČ. Tato částka pro rok 2019 činí 78.476 Kč (pokud se podniká celý rok 2019).

        S pozdravem

    4. blank Miloslav Jána napsal:

      Dobrý den, s těmi slevami je vaše novinka sice fajn, ale ještě bych uvítal, kdyby se slevy daly vyjádřit nejen v procentech, ale i číselně, tzn. na nějakou konkrétní částku. Ne každý, kdo něco prodává, nebo nabízí nějaké služby, má totiž slevy dělané procentuálně. Hodně podnikatelů má případné slevy uvedené nějakou konkrétní částkou, která by ovšem v % vypadala fakt hloupě (představte si, že bych takto např. uváděl u zboží slevu ve výši 8,6147 %). Věřím, že přidat u slev takovou možnost nebude žádný velký technický problém. Děkuji a přeji pohodové dny.

      1. Dobrý den,

        děkujeme za námět na zlepšení. Váš návrh předám kolegům z vývojového oddělení, kteří v případě, že se sejde více podobných požadavků, mohou tento návrh zařadit do některé z dalších verzí iDokladu.

        S přáním hezkého dne

    5. blank Libor Prokop napsal:

      Dobrý den,
      velmi bychom uvítali zadání zboží v nákupní ceně tedy bez DPH a možnosti nastavení procentuálního přidání rabatu.

      1. Dobrý den, pane Prokope,
        tato možnost prozatím není v iDokladu zahrnuta, nicméně registrujeme ji jako námět na vylepšení pod číslem 87427. Náměty na vylepšení iDokladu přebírají kolegové z vývojového oddělení, kteří je analyzují a případně zařazují do jedné z budoucích verzí iDokladu. Děkuji za zpětnou vazbu a přeji Vám hezký den.

    6. blank Marcela napsal:

      Dobrý den, přeji vám úspěšný nový rok.
      Ráda bych se zeptala jestli by nebylo možné upravovat ceník přímo z položky faktury stejně jako je to možné u položky odběratele abych si nemusela psát na papírek to co potřebuji změnit a udělat to až v ceníku po dokončení faktury ale mohla to udělat rovnou, moc děkuji

      1. Dobrý den, úprava ceníku přímo z faktury aktuálně bohužel v iDokladu není možná, nicméně váš námět na vylepšení předám kolegům z vývojového oddělení.

    7. blank Jiří napsal:

      Dobrý den
      Šlo by udělat, abych zálohovou fakturu mohl odečíst přímo ve vystavované faktuře.
      Mám cenovou nabídku s desítkami položek, tu překlopím do faktury. Ale mám už na akci vystavenou a proplacenou zálohovou fakturu, kterou musím vepsat a odečíst složitým vyplňováním, což je dost nekomfortní.
      Děkuji

      1. Dobrý den, zálohovou fakturu můžete jednoduše vyúčtovat. Danou zálohovou fakturu si v seznamu zaškrtněte a klikněte na Vyúčtovat. Ve vyúčtovací faktuře se vám automaticky zobrazí odpočet zálohy a rozpis jednotlivých položek zálohy. V kombinaci s cenovými nabídkami můžete využít i možnost, že cenovou nabídku nejdříve „překlopíte“ do zálohové faktury a z dané zálohové faktury můžete poté vyúčtováním vytvořit vyúčtovací.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *