Sbírali jsme zpětnou vazbu, vymýšleli, konzultovali s vámi i s grafiky. A po měsících práce je tady výsledek vašich připomínek a naší práce – nový vzhled faktury. To ale není všechno, přidali jsme také nový systém notifikací nebo seznam faktur připravených k úhradě. Pusťte se do přehledu novinek v iDokladu.
1. Nová faktura v celé své kráse
Doteď jste při volbě vzhledu faktury měli na výběr mezi třemi typy faktur – klasickou, barevnou a dopisem on-line. Bylo to málo. A tak jsme se vás zeptali, jak by měl vypadat nový vzhled faktury, co by měl obsahovat i co dát pryč. A teď je konečně nová faktura na světě.
Největší změnou jsou volitelné barvy a celková přehlednost faktury. Pamatovali jsme ale i na vaše další požadavky a připomínky. Například si můžete zvolit i černobílou variantu pro tisk, zúžili jsme řádky a na faktuře najdete také kód FIK.
Nový vzhled faktury si nastavíte v Nastavení (ikonka ozubeného kolečka) – Prodej – a zde si pod Šablony a číslování vystavovaných dokladů vyberete, u kterých dokladů chcete změnit vzhled. Nový vzhled faktury najdete pod názvem Reprezentativní.
2. Nový systém notifikací
Automatická upomínka k faktuře
Byla vystavená automatická upomínka k faktuře 20180010, vystavená na Kovářství Novák, s.r.o, odeslaná na adresu: Jan.Novak@Novak.cz
Když vám někdo nezaplatí včas a odejde automatická upomínka, okamžitě se to dozvíte v notifikaci. Z vylepšených notifikací se toho ale dozvíte ještě mnohem více.
Nové notifikace najdete stále pod ikonkou zvonečku v pravém horním rohu svého iDokladu, ale značně jsme je rozšířili.
Notifikace jsme rozdělili na tři kategorie – upozornění, důležité a provozní.
- Upozornění – zprávy ze zákaznické podpory, informace o přečtení odeslané faktury odběratelem.
- Provozní – informace o automaticky načtených výpisech z banky, pravidelných fakturách, automaticky odeslaných upomínkách a další.
- Důležité – upozorňují například na dosažený limit pro plátce DPH nebo blížící se limit API.
Pokaždé, když vám přijde nová notifikace, u zvonečku uvidíte žlutý puntík s číslem. V nastavení přímo u notifikací si zvolíte, jestli chcete zobrazovat jen upozornění a provozní notifikace. Nebo můžete oboje vypnout. Důležité notifikace zůstávají vždy zapnuté.
V seznamu se vám budou zobrazovat všechny nebo jen nepřečtené notifikace. Záleží na vaší poslední volbě, kterou si iDoklad zapamatuje.
A když vám přijde notifikace týkající se konkrétní faktury, můžete se na doklad přímo z oznámení prokliknout.
3. Všechny faktury určené k úhradě na jednom místě
Všechny přijaté faktury, které jste ještě nezaplatili a jsou určené k úhradě, najdete nyní pod záložkou Finance – Doklady k úhradě.
V Dokladech k úhradě najdete
- bankovní spojení,
- částku,
- splatnost
- i variabilní symbol.
Snadno z této záložky doklady vytisknete a použijete při platbě z internetového bankovnictví či přímo v bance. Nebo si je necháte odsouhlasit nadřízeným. Stačí zvolit položku Tisk.
Také můžete mezi fakturami filtrovat a zobrazit si například jen ty, které mají splatnost tento týden nebo měsíc.
Když kliknete na Součet, najdete zde celkové hodnoty všech faktur a stav svých propojených bankovních účtů. Okamžitě tak vidíte, v jakém stavu jsou vaše finance.
A dvě menší novinky nakonec
V přehledném souhrnu položek v ceníku můžete nově označit jednotlivé položky (i hromadně) jako skladové. Už se nemusíte proklikávat na každou zvlášť.
A poslední novinka potěší uživatele, kteří používají API. Nově můžete používat obecný vzor pro bankovní výpis a propojit tak svůj iDoklad i s bankou, která není v naší nabídce – například s Českou spořitelnou, mBank nebo Equa bank.
Mě by se nejvíc líbilo, kdyby na titulní straně idoklad.cz bylo tlačítko „přihlásit“, jako tomu bylo dříve – přihlašovat se do systému přes tlačítko “ vyzkoušet zdarma“ a následně teprve „přihlásit se“ mi přijde praktické, asi jako francouzská auta
Dobrý den,
tlačítko Přihlásit na stránce idoklad.cz je stále aktivní a to v pravém horním rohu, konrétně se jedná o modré tlačítko nalevo od možnosti Vyzkoušet zdarma. Alternativně lze provést přihlášení přes app.idoklad.cz
Přejeme pěkný den
Dobrý den, nový vzhled faktury je skvělý, jen bych se rád optal, zda texty po boku faktury, tedy identifikační údaje, platební údaje, fakturujeme vám + shrnutí jsou schválně v bitmapě, nebo jde jen o chybku. Na vytištěné faktuře to nevypadá úplně jako á-jedna :) Jinak skvělé změny!
Dobrý den,
děkujeme z Vaši zpětnou, v tomto ohledu jsme koncem minulého týdne nasadili úpravu a nyní se již tyto údaje generují na tiskovém výstupu kvalitněji.
Přejeme pěkný den
Prima snaha, oceňuji.
Jenom: jak se mohu zbavit nastavení, kdy na faktuře mám napsáno, že prodávám počet hodin angličtiny s přesností na 4 desetinná místa?
Případně: při tisku musím do tiskárny posílat zmenšení na 95%, protože při 100% se mi ten poslední řádek už nacpe na další stránku. Nešlo by to defaultní nastavení zmenšit na jednu A4? Prosím.
Děkuji a přeji zdar.
Dobrý den,
počet desetinných míst na faktuře a to konkrétně v množství a v ceně si můžete upravit v sekci Nastavení – Firma – Další údaje.
Přejeme pěkný den
Nová šablona se mi líbí. Koukám ale, že změn je víc:
• telefonní číslo na fakturu se nově plní z pole FirmaTelefon a nikoliv FirmaMobil jako tomu bylo předím (ok)
• pokud není telefonní číslo vyplněno, tak je stejně na vygenerované faktuře ikona telefonu. (chyba)
Na nové faktuře je text „Razítko a podpis:“ i přesto, že žádné razítko/podpis nastaveno nemám. Prosím o možnost tento text skrýt v případě, že razítko/podpis na fakturu nedávám.
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zpětnou vazbu, uvedené podněty předáme kolegům z vývoje k úpravě do některé z dalších verzí.
Přejeme pěkný den
Dobrý den
Dobrý den.
Jak postupovat propojením s mBank viz. Nově můžete používat obecný vzor pro bankovní výpis a propojit tak svůj iDoklad i s bankou, která není v naší nabídce – například s Českou spořitelnou, mBank nebo Equa bank.
Děkuji
Jiří Procházka
Dobrý den,
do API jsme nyní přidali sekci BankStatements. Nyní je možné tedy přes API tvořit bankovní doklady, a pokud dojde ke shodě ve variabilním symbolu na takto vytvořené platbě a na faktuře, platba se spáruje s fakturou.
iDoklad však neumí přímo importovat prostřednictvím API informaci o platbě, aby se výše uvedená operace případně provedla automaticky. Toto by již bylo případně otázkou externí utility, která by stahovala data z banky a zároveň informaci o platbě posílala přímo do iDokladu a to pomocí API.
Přejeme pěkný den
Dobrý den, můj dotaz se týká faktury vystavené v ceně bez DPH, kdy konečná částka vyjde na haléře.
Takovou úhradu odběratel uhradí převodem bez problému.
Problém nám nastane, přijde-li fakturu uhradit odběratel hotově.
Volba: nový příjem – úhrada faktury mi dotáhne částku včetně haléřů a uloží úhradu do pokladny.
Při úpravě příjmového dokladu na celé Kč se v knize faktur objeví přeplatek „P“.
Prosím o radu, jak tento problém v iDokladu vyřešit tak, aby odběratel mohl dostat doklad na celé Kč. Děkuji.
Dobrý den,
v tomto případě si můžete v sekci Nastavení – Prodej nastavit automatické zaokrouhlení. Nastavit si tak můžete pravidlo, že se faktura má zaokrouhlit vždy, nebo dle způsobu úhrady, tedy se budou zaokrouhlovat pouze hotovostní faktury.
Přejeme pěkný den
Jak odstranit zpracováno systémem iDoklad. O tuto změnu Vás prosím již dlouhá léta a dle mých informací nejen já.
U free verze byla reklama v pořádku u placené jí NEKACEPTUJI !!!
Dobrý den. Jako samostatně fakturující fyzická osoba bych v nastavení své firmy ocenil volbu „jednotné číslo“ tak, abych na vydané faktuře neměl v množném čísle text „Nejsme plátci DPH“.
Děkuji.
Dobrý den přeji,
mám jedno přání, které se týká počtu znaků v rubrice “ číslo objednávky“, nešla by zvýšit kapacita z 20 znaků na 30? Psal jsem fakturu pro Polici ČR a oni mají delší čísla objednávek. Děkuji.
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zpětnou vazbu, námět na rozšíření předáme kolegům z vývojového oddělení k případnému rozšíření do některé z dalších verzí iDokladu.
Přejeme pěkný den
Už loni v listopadu jsem dotazem na podporu neúspěšně žádal, aby se při zasílání našich faktur formou zobrazení faktury, neobjevovala napravo reklama na iDoklad. Máme placenou verzi, vaší reklamu tam nechceme. U free verze, kdyby byla, tak jak jste na ní kdysi nalákali spousty uživatelů, bych nic nenamítal, ale u placené verze je to nevhodné nejenom vůči subjektům, kterým fakturujeme, ale i vůči nám samotným. Vaše formální odpověď, kterou opět očekávám: „… v současné chvíli není odstranění uvedené sekce zařazeno v krátkodobém plánu iDokladu. Váš námět nicméně i nadále evidujeme.“, už je úsměvná, zkuste se případně zamyslet nad sofistikovanější argumentací!
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zpětnou vazbu, obecně jde o to, že „proklik“ na iDoklad v náhledu faktury při způsobu odesílání „odkaz pro zobrazení PDF v prohlížeči“ není koncipován jako reklama. Možnost registrace přímo z náhledu faktury má usnadnit registraci nového účtu na iDokladu a tím pádem zrychlit celkové zadání přijaté faktury do iDokladu.
Pěkný den
Jak odstraním z faktury Vytiskl(a): jméno, datum a čas? Hlavně mi jde o datum a čas, který by tam vůbec nemusel být.
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz, momentálně nelze přímo v iDokladu čas tisku vypnout, samozřejmě je možné si tento údaj odmazat ručně po vygenerování faktury například ve formátu PDF, RTF či XLS a to v příslušném editoru.
Co se týče jména, kdo fakturu vytiskl, tak tento údaj se generuje z údajů zadaných v sekci Nastavení – Uživatel a zde kolonky Jméno a Příjmení. Pokud zde nebude mít jméno vyplněno tak se na faktuře nevygeneruje.
Aktuálně však pracujeme na nastavení tisku, tak aby bylo uživatelsky možné si čas tisku případně vypnout.
Přejeme pěkný den