Nastavení – Aplikace

Zkopírovat link Zkopírováno
Poslední aktualizace: 23. 4. 2024 3 minuty čtení

Nastavte si aplikaci iDoklad tak, ať se vám s ní pracuje pohodlně. Všechna základní nastavení najdete pod kartou Aplikace (agenda Nastavení → Aplikace).

V jednotlivých záložkách nastavíte:

  • obecná nastavení,
  • import,
  • štítky,
  • API.

Obecná nastavení

Zkopírovat link Zkopírováno

V kartě Obecné nastavení (agenda Nastavení → Aplikace → Obecné nastavení) podle svých preferencí navolíte tyto funkce:

  • koš,
  • tmavý mód,
  • podbarvení horní lišty,
  • nastavení notifikací,
  • počet desetinných míst,
  • jazyk aplikace,
  • export.

Při zaškrtnutí tlačítka Koš se doklady po smazání neodstraní trvale, ale přesunou se do koše, odkud je můžete podle potřeby obnovit.

Aplikaci iDoklad v běžném nastavení vidíte s bílým pozadím, pokud ale preferujete tmavé pracovní prostředí, zaškrtněte tlačítko Tmavý mód.

V podbarvení horní lišty vyberete barvu, do které se přebarví horní lišta aplikace. Modrá, zelená, červená, volba je na vás. Pokud barevné podbarvení nechcete, klikněte na ikonku ve znaku ×.

V nastavení notifikací zvolte, zda-li chcete notifikace automaticky dostávat, konkrétně:

  • Upozornění: informace o nové odpovědi ze zákaznické podpory nebo o zobrazení faktury odeslané odkazem,
  • Provozní notifikace: o automaticky vystavených pravidelných fakturách, automaticky odeslaných upomínkách nebo automaticky zpracovaných bankovních výpisech.

Tyto krátké zprávy se zobrazují v horním rohu iDokladu pod ikonou zvonku icon.

V nastavení aplikace zvolíte také počet desetinných míst (ceny a množství), které se na dokladech zobrazí.

V jazyku aplikace zvolíte preferovaný jazyk. Na výběr máte z češtiny, slovenštiny, angličtiny a němčiny.

Zaškrtnutím tlačítka export povolíte úpravy dokladů po přesení do účetních systémů. Pokud posíláte doklady ke zpracování do účetního systému, doporučujeme jejich dodatečné úpravy raději zakázat.

Export

Zkopírovat link Zkopírováno

Tato funkce exportuje data z iDokladu do formátu XML, který lze pak následně jednoduše naimportovat do účetního systému Pohoda.

Exportují se pouze ty doklady, které ještě nebyly exportované a označeny volbou „Označit doklady jako exportované“. Podrobný návod najdete v sekci Propojení s Pohodou.

Import

Zkopírovat link Zkopírováno

Do iDokladu můžete importovat faktury i kontakty, které v aplikaci zatím nemáte (agenda Nastavení → Aplikace → Import), a to z účetních programů Pohoda a SuperFaktura.

S importovanými dokumenty pak můžete dál pracovat a upravovat je. Při importu se spárují také kontakty (podle IČ) a pokud některé kontakty v iDokladu zatím uložené nemáte, automaticky se vytvoří nové karty kontaktů.

Jak na to? Vyberte účetní program, ze kterého importujete a klikněte na něj. Zobrazí se okno, do kterého nahrajete XML soubor vydaných faktur – do otevřeného okna iDokladu ho přetáhnete, zvolíte preferovanou číselnou řadu a formát čísla. Import spustíte tlačítkem importovat.

V okně najdete i postup, jak z účetního programu získáte XML soubor. Můžete si projít i detailní návod pro Pohodu a postup v programu SuperFaktura.

Štítky

Zkopírovat link Zkopírováno

Přiřazení štítků k dokumentům vám usnadní práci. Dokumenty označte názvem projektu, prioritou nebo třeba činností, které se týkají – budete mít dobrý přehled a můžete je podle štítků i jednoduše filtrovat.

V kartě Štítky (agenda Nastavení → Aplikace → Štítky) můžete prvky přidat, upravit, mazat i měnit. Do prázdného pole zadejte název štítku a klikněte na klávesu Enter.

Štítky snadno upravíte i v detailu každého dokladu, nejenom v nastavení.

API

Zkopírovat link Zkopírováno

V kartě API (agenda Nastavení → Aplikace → API) propojíte iDoklad se svým e-shopem nebo jiným softwarem.

Na stránce vidíte informaci Počet požadavků API. Maximální počet požadavků závisí na vašem předplatném. Pokud máte v iDokladu více firem, limit platí pro každou zvlášť – a čerpají z něj všichni uživatelé firmy.

Limit se každý měsíc automaticky obnovuje.

Abyste s iDokladem úspěšně propojili svůj e-shop nebo software, potřebujete Klíče pro použití v API. Vygenerujte si klíče Client Id a Client Secret. Kliknutím na tlačítko Vygenerovat vytvoříte unikátní klíče pro svou firmu.

Všechny aplikace, které mají do iDokladu přístup přes API propojení pak zkontrolujete v přehledu přihlášených aplikací přes API.

Byly tyto informace užitečné?
1 7

Stále si nevíte rady?

blank

miniakademie iDoklad

miniakademie
blank

Zeptejte se komunity na FB

Začít chat na FB

Mohlo by vás zajímat

Vybrat jiné téma