Datum publikace 28. 05. 2019 Komentáře 10 Sdílet článek

[Novinka] Mějte perfektní přehled v návaznosti dokladů

Author Solitea 2 minuty čtení 0
Náhledový obrázek

Odteď budete mít v dokladech ještě větší přehled. Do iDokladu jsme přidali novou funkci umožňující vizualizaci předchůdců a následovníků. U každého dokladu si zobrazíte graf, v němž přesně uvidíte, na které doklady navazuje a které doklady navazují na něj. Díky tomu už nemusíte dohledávat, zda máte k faktuře vystavený dobropis a zda už je uhrazený.

Ve vyskakovacím menu na řádku každého dokladu nyní najdete tlačítko Vazby, kterým graf zobrazíte. V prostředku grafu uvidíte dokument, který máte zrovna označený, a po jeho levé a pravé straně doklady, na které má vazby.

blank

Podobný graf si pomocí vyskakovacího menu zobrazíte a křížkem vpravo ho zase skryjete.

Podobný graf si pomocí vyskakovacího menu zobrazíte a křížkem vpravo ho zase skryjete.

Graf předchůdců a následovníků zobrazíte u:

  • vydaných faktur,
  • zálohových faktur,
  • dobropisů,
  • cenových nabídek,
  • prodejek,
  • přijatých faktur,
  • bankovních výpisů,
  • pokladních dokladů
  • a interních dokladů.

Na graf předchůdců a následovníků narazíte také při mazání faktur. Stačí kliknout na odkaz Zobrazit vazby dokladů. Zde plní graf ochrannou funkci. Na poslední chvíli díky němu zjistíte například to, že máte k faktuře vystavený dosud neuhrazený dobropis.

Vazby zobrazíte také přes odkaz ve vyskakovacím okně.

Vazby zobrazíte také přes odkaz ve vyskakovacím okně.

Novinky v pravidelných fakturách

V souvislosti s vizualizací vazeb jsme do iDokladu přidali ještě další dvě novinky, které vám usnadní orientaci v dokladech:

  1. V detailu pravidelných faktur najdete odkaz Vygenerované doklady, který vám zobrazí seznam nově vytvořených dokladů z tohoto vzoru.
    Vaše dříve vygenerované faktury v seznamu nenajdete, seznam se začne plnit až novými fakturami od 28. 5. 2019.
  2. Do filtrů v seznamu vydaných a zálohových faktur jsme přidali filtr pro vzor pravidelné faktury. Můžete si tak zobrazit všechny pravidelné faktury pohromadě.
Odkaz Vygenerované doklady najdete v detailu pravidelné faktury.

Odkaz Vygenerované doklady najdete v detailu pravidelné faktury.

Konec duplicit ve variabilních symbolech

Poslední novinkou je kontrola duplicit variabilních symbolů u přijatých faktur. Pokud při tvorbě přijaté faktury zadáte variabilní symbol, který již v daném roce na stejného dodavatele evidujete, systém vás na to upozorní. Snadno se tak vyhnete zbytečným chybám v účetnictví.

Systém vás na duplicitu upozorní tímto vyskakovacím oknem.

Systém vás na duplicitu upozorní tímto vyskakovacím oknem.

Související články

Oznámení o změně názvu: Solitea se mění na Seyfor

21. 11. 2022 1 minuta čtení 8
Přečíst článek

[Novinky] Rychlejší zpracování faktur v účetních systémech díky ISDOC formátu

07. 06. 2022 1 minuta čtení 18
Přečíst článek

    10 komentářů

    1. blank Jiri napsal:

      Jeste by ve „vazbach“ mohl byt sloupec „upominky“, aby slo prehledne videt kdy byla odeslana jaka upominka pri prodleve s platbou.

      1. blank Podpora napsal:

        Děkujeme za zpětnou vazbu a námět na vylepšení.

    2. Dobrý den, děkujeme za novinky a informování.
      Rádi bychom také navrhli žádost k vytvoření nové funkce – možnosti. Tento požadavek jsme již na setkání s vámi požadovali a nebyli jsme sami.
      Při vystavení faktury neexistuje možnost kdekoli přidat řádek, tato možnost je pouze na konci. Přitom ubrat řádek kdekoli možné je. Žádáme vás o přidání funkce, přidat řádek kdekoli, ne pouze na konci. Příklad, když si zkopírujeme fakturu a přibyla položka tak mezi řádky, které souvisí s činností, tak při zachování logiky položek je pracné a komplikované přepisování. Děkujeme, s pozdravem Dvořáková

      1. blank Podpora napsal:

        Děkujeme za Vaši zpětnou vazbu, aktuálně lze přidat nový řádek pouze na konci faktury, nicméně lze řádky faktury libovolně přesouvat a to pomocí ikony šipky, která se nachází v pravé části řádku položky faktury.

        Pěkný den

    3. blank Lucie Kosová napsal:

      Dobrý den, prosím o radu, je možné vytvořit vazbu mezi přijatou fakturou a vydanou fakturou ?
      Nějak se mi to nedaří, tak jestli to vůbec jde.. pokud ano prosím o radu jak.
      Obecně jsem nenašla návod jak vytvořit vazbu.
      Děkuji moc, a přeji hezký den, Lucie Kosová

      1. blank Podpora napsal:

        Děkujeme za Váš dotaz, aktuálně však v rámci vazeb nelze nastavit propojení mezi fakturou přijatou a vystavenou. Nicméně předáme Váš námět na vylepšení kolegům z vývojového oddělení.

    4. Děkuju! Jsem nadšený, jak stále pracujete na zdokonalení aplikace.

    5. blank Martin Javůrek napsal:

      Dobrý den. Děkuji za rozšíření funkcí. Jistě pomůžou. Stále mám však poptávku po funkci, kvůli které neustále (a nejsem sám, kolegové z oboru jsou na tom stejně) zvažuji vždy na konci roku přejít na jiné účetnictví. Máme velkou poptávku po funkci zakázky (nebo je jedno jak se to bude jmenovat) které by nám pomohli evidovat Reklamace. Nepředpokládám, že o funkci Reklamace uvažujete, ale postačila by funkce podobná Nabídkám. Je tam datum pořízení (přijetí reklamace), datum platnosti (termín vyřízení reklamace). Max. schází datum uzavření. Do CN mohu dávat textové položky i databázové položky. Takže bych si vystačil i s tím, pokud bych mohl upravit hlavičku dokladu ve smyslu přejmenování názvů funkce, resp. tiskových sestav. Už jsem dokonce uvažoval začít na to používat Nabídky ale potřebuji kvůli zákazníkům mít možnost přepsat doklad např Cenová nabídka/zakázka/servisní protokol. Ostatní bych si už zařídil poznámkami v textu, případně na začátku a konci dokladu. Druhá věc co bych uvítal a jistě ne sám, mít možnost vyvolat (nějakou horkou klávesou) a vložit do nějakého dokladu text (memo položku). Tím bych si mohl na do dokladů vkládat různé potřebné texty. Nyní k tomu používám OneNote, kde mám různé druhy textů týkající se individuálních záručních podmínek, které podle charakteru prodávaného zboží doplňuji na konec prodejního dokladu. Podobné použití memo položek bych využil i právě u těch záruk…

      1. blank Podpora napsal:

        Děkujeme za zpětnou vazbu, do konce aktuálního roku Vám zapracování této funkce nemůžeme zaručit, nicméně námět na tuto funkci již evidujeme a zvážíme zapracování do některé z dalších verzí iDokladu.

        Pěkný den

      2. blank Radek Vozák napsal:

        My jsme si na to udělali vlastní systém, který ale komunikuje přes API s idokladem. Reklamace tam evidujeme. Ty memo položky na konec by šly taky dodělat pokud je to jako parametr API. My zatím jen rozlišujeme číselné řady dle techniků, které dané zakázky řeší a to co přijde z eshopu, hotovost, EET, platbu převodem a položky. V podstatě máme u daného zákazníka něco jako požadavek/zakázku – ke kterému lze přes idoklad fakturovat zboží na skladě (sklad ten systém má také), případně dobropisovat atd. + přidat provedenou práci. Zároveň to řeší i práva ve firmě a je možnost v systému založit i víc firem a napojit je na víc účtů idokladu. Což obecně idoklad také neřeší a všichni co mají vygenerovaný přístup můžou ke všemu – to aspoň u nás není žádoucí. Pokud by Vám to pomohlo, můžem to nějak probrat.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *