Datum publikace 10. 08. 2020 Komentáře 28 Sdílet článek

[Novinky] Přidali jsme export dat do Excelu a zjednodušili práci s ceníkem

Author Solitea 2 minuty čtení 0
Náhledový obrázek

Díky novým vylepšením je práce s iDokladem ještě jednodušší. Od srpna snadno překlopíte seznam vydaných faktur, zálohovek nebo kontaktů do Excelu, rychleji uložíte novou položku do ceníku a vaše účetní ocení přehlednější tiskové soustavy. Zjistěte, jak jsme iDoklad zdokonalili.

Seznamy kontaktů, vydaných faktur, dobropisů nebo nabídek vyexportujete do Excelu nebo formátu CSV

Jestli rádi pracujete s tabulkami, můžete z iDokladu exportovat veškeré seznamy do dokumentů ve formátech .xlsx nebo .csv.

Uděláte to jednoduše – například export seznamu vydaných faktur zahájíte v sekci Prodej, poté klikněte na Faktury a na novou ikonku Export.

Export - funkce

iDoklad se vás zeptá na formát exportu a na rozsah dat, která vás zajímají – automaticky jsou zatržené ty sloupce, které jako uživatel vidíte v seznamu.

export

Kliknutím na tlačítko Export iDoklad data připraví a po chvilce si je můžete stáhnout – pokyny najdete v pravém dolním rohu obrazovky.

Export - stažení

Novou položku do ceníku doplníte přímo při vytváření faktury

Pokud faktury vytváříte přidáváním položek z ceníku, usnadnili jsme vám práci. Doposud jste mohli při fakturování vybírat pouze z uložených položek, od teď novou položku vytvoříte přímo v detailu faktury a dvěma kliky ji propíšete do ceníku – uděláte to pomocí ikonky diskety, která se objeví po najetí na přidávanou položku.

Uložení ceníkové položky z detailu dokladu

Po kliknutí na ikonku diskety vyskočí okno, ve kterém vyplníte detaily. Údaje uložíte a nová položka se propíše do ceníku. Vystavení další faktury pak bude rychlejší.

Uložení ceníkové položky z detailu dokladu - pop-up

Zjistíte, kolik různého zboží prodáte za týden, měsíc nebo kvartál

Do iDokladu jsme přidali novou funkci Přehled prodeje. Využijete ji ve chvíli, kdy chcete vědět, jak se vyvíjí prodej různých položek v čase – za den, týden, měsíc, kvartál nebo libovolně.

Funkci najdete v sekci Ceník/Sklad.

Pro ještě lepší přehled využijte lištu Filtr. Filtrováním výpis zúžíte podle času a typu dokladu. Nebo můžete hledat fulltextově.

Přehled prodeje (1)

Tiskové sestavy jsou přehlednější – pro vás i pro účetní

Zpřehlednili jsme tiskové sestavy naprosté většiny dokumentů v iDokladu. Do horní části vygenerovaného dokumentu jsme přidali informace o použitém filtru. Kdokoliv bude tiskovou sestavu číst, snadněji se v ní zorientuje – využije to třeba účetní, které připravíte seznam faktur po splatnosti vydaných v minulém roce.

f76d3464-c7e6-486e-9331-3664111a0439

Do tiskových soustav jsme přidali i užitečné sloupce jako třeba variabilní symbol, cena bez DPH nebo zdrojový doklad pro dobropisy.

A doplnili jsme i dvě nové tiskové sestavy – saldo vydaných faktur a saldo přijatých faktur. Díky nim získáte přehled o všech neuhrazených dokladech podle odběratelů, nebo dodavatelů.

e2a7a211-5a09-4394-85a9-adf7b640fd9b

Pilně pracujeme na dalších vylepšeních. Pokud máte nápad na novou funkci, napište nám do komentářů. Rádi při vývoji iDokladu zohledníme vaše zkušenosti.

Související články

Novinky v iDokladu pro rok 2023

22. 12. 2022 1 minuta čtení 31
Přečíst článek

Spustili jsme novou mobilní aplikaci. Potěší hlavně milovníky byznysových statistik

06. 12. 2022 1 minuta čtení 1
Přečíst článek

    28 komentářů

    1. A kopírování pole Poznámka zase nic :-(

      1. blank Vojtěch z iDokladu napsal:

        Dobrý den,

        co byste potřeboval ohledně Poznámky?

        Napište nám na e-mail info@idoklad.cz nebo nám zavolejte na tel. č. 549 522 506.

        Přeji Vám pěkný den.

    2. blank Pujčovna Fénix napsal:

      Dobrý den, již delší dobu poptáváme vyhledávání v ceníku podle EAN kódu, bude tato funkce implementována?
      Děkuji za info.

    3. blank Ivo napsal:

      Dobrý den, v iDokladu mne chybí sestava/přehled měsíčních fakturovaných částek součtovaných za 12 kalendářních měsíců s návazností na limit pro registraci k DPH.
      Hezký den
      Ivo

      1. blank Vojtěch z iDokladu napsal:

        Dobrý den,

        uvažujeme o přehledu, který usnadní orientaci, kdy při překročení obratu budete mít povinnost se registrovat jako plátce k DPH. O této novince budeme včas informovat. Přesto si Váš i podnět poznamenám pod č. 83903 a předávám kolegům z vývoje.

        Kdyby jste potřeboval s iDokladem poradit nebo by Vás cokoliv napadlo, obratem nám napište na info@idoklad.cz.

        Přeji Vám pěkný den.

    4. blank Karel Tinka napsal:

      Dobrý den, neplánujete přidat do ceníku i cenu nákupní a marži na prodávané zboží ?

    5. blank Miloš Eberle napsal:

      DD,rozširite adresu příjemce faktury o další položku o doručovací adresa.

    6. blank Jiří napsal:

      Dobrý den,
      už spoustu věcí jste vylepšili a nebo zdokonalili a asi i užitečných.Jen stále nechápu proč není v tak dobrém programu kde mám dokonce i svůj předtištěný podpis na prodejce stále chybí roční uzávěrka skladu.Už jsem tolikrát prosil a žádal at se tím někdo zabývá a řeší to.Myslím,že by to spousta živnostníků přivítalo.Podívat se na konci roku za kolik mi zůstalo zboží skladem je snad normální a potřebné.Takhle vedu evidenci skladu v dalším programu a je to zbytečná zátěž.Proč ,když si dělám skladové karty nemohu zjistit za kolik zboží mám na sklade a předat to učetní.Joooo múžu ,že to sečtu na kalkulačce…opravdu děkuji.Raději bych uvítal sklad a jeho součet než erxport dat.Zamyslí se už konečně někdo na tím?Děkuji a přeji hodně nových nápadů do jinak dobrého programu.S pozdravem Kešner Jiří.

      1. blank Vojtěch z iDokladu napsal:

        Dobrý den,

        Váš podnět si eviduji pod č. 101276 a předávám kolegům z vývoje. Můžu Vám zatím poradit, že uzávěrku si můžete vytvořit díky novým exportům v iDokladu, které bude potřeba upravit.

        Kdyby bylo cokoliv nejasného, obratem nám napište na e-mail info@idoklad.cz.

        Přeji Vám pěkný den.

    7. blank František Hromek napsal:

      Dobry den,
      uvitali bychom modul prijatych i vydanych objednavek.

    8. blank Lukáš H. napsal:

      Velmi bych uvítal funkci automatického zaúčtování a vytvoření běžné faktury a jejího zaslání zákazníkovi, jakmile dojde k uhrazení zálohové faktury v plné výšši.

    9. blank Petr Vénos napsal:

      Plánuje párování plateb s ČS?

    10. blank Jiří napsal:

      Exporty jsou výtečné, ovšem na exportu faktur nepoznám ke které zálohové faktuře jsou vyúčtovací fakturou. 1- 1. Mohlo by se to například propisovat při vyúčtování faktury?
      2. Při vyúčtování faktury v angličtině je vyúčtovací faktura by default v češtině.
      3. Při vyúčtovací faktuře se nepropíše zaokrouhlení, které bylo na zálohové faktuře.
      4. Poslední dobou se setkávám se zásadní zpomalením běhu. Například nyní 14.8.2020 9:10-9:20

      1. blank Vojtěch z iDokladu napsal:

        Dobrý den,

        u exportu seznamu vydaných faktur to můžete zjistit, které jsou vyúčtovací a k jaké zálohové faktuře patří a to pomocí sloupečku „Popis“.
        2. ano, je to tak. Váš podnět si poznamenávám pod č. 111239 a předávám kolegům z vývoje.
        3. I tento podnět jsem si poznamenal pod č. 111240 a taktéž předávám kolegům z vývoje.
        4. Je možné, že v srpnu mohli být menší výpadky s iDokladem, nicméně, situace byla už vyřešena a iDoklad by měl běžet, tak jak jste byli zvyklí.

        Děkuji Vám za podněty, věřím, že i pro ostatní zákazníky budou i taktéž přínosné.

        Kdyby Vás cokoliv napadlo nebo byste potřeboval poradit, napište nám na info@idoklad.cz.

        Přeji Vám pěkný den.

    11. blank Martin Baar napsal:

      Dobry den,

      Jsme velice spokojeni s fungovanim iDokladu a velice nam pomaha. Co nam vsak momentalne chybi je spravne fungovani reportu a grafu na hlavni strance. Pouzivame iDoklad synchronizovany s profi uctenkou a mame v systemu vedene i uctenky z kamenneho obchodu. Hlavni stranka je momentalne zobrazuje reporty co se tyce faktur ale tim ze se do nich nezapocitavaji vystavene uctenky ma pro nas prakticky nulovou hodnotu. Nejsme schopni zhruba odhadnout mesicni naklady, prijmy ci kolik budeme muset odvest na DPH.

      Jinak samozrejme veskere reporty jsme schopni vygenerovat pomoci API coz je pro nas velice dulezita a ocenovana funkce.

      Dekujeme za skvely produkt a s pozdravem
      Martin Baar

    12. blank Libor napsal:

      Děkuji za další vylepšení. Jenom takový dotaz nebylo by lepší přidat možnost „nové položky do ceníku“ do přijatých faktur? V mém případě většinou novou položku do ceníku přidávám z přijaté faktury abych měl přehled kolik jsem dané položky nakoupil. Každopádně děkuji za možnost exportu skladu pro další zpracování třeba inventury. Sice se pořád bude muset v excelu ještě vytvářet podmínky pro součet jednotlivých položek, ale pořád lepší než to co tam bylo doteď. Spojit totiž soubory Ceník a Stav skladu tak aby to bylo správně sesynchronizováno byla práce na celý den. Tohle už je daleko lepší.

    13. blank připomínač napsal:

      Vylepšený seznam vydaných faktur je hezký, ale taková jednoduchá věc jako nesprávný název stahovaného PDF souboru zůstává dlouhodobě bez opravy. (A to ještě nezmiňuju, že se dá i vylepšit).

      Prodej -> Faktury -> faktury vydané za minulý měsíc -> označím všechny -> ….

      -> tisk -> Dodací list -> Stáhnout PDF -> soubor se jmenuje „Dodaci list.pdf“ = OK (ale proč není v množném čísle?)
      -> tisk -> Úhrada -> Stáhnout PDF -> soubor se jmenuje „Úhrady.pdf“ = OK
      -> tisk -> Pokladní doklad -> Stáhnout PDF -> soubor se jmenuje „Pokladni doklady.pdf“ = OK
      -> tisk -> Seznam faktur -> Stáhnout PDF -> soubor se jmenuje „Seznam vydanych faktur.pdf“ = OK (ale proč to není trochu inteligentněji například „Seznam vydanych faktur 2020-08.pdf“?)
      -> tisk -> Běžná faktura -> Stáhnout PDF -> soubor se jmenuje „Seznam vydanych faktur.pdf“ = ŠPATNĚ. Za prvé vzniká duplicitní název. Za druhé přece vůbec netisknu seznam faktur, ale faktury samotné. Takže by se mělo jmenovat „Vydané faktury.pdf“. A ještě lépe trochu inteligentě – když tisknu konkrétní období jako srpen, tak by bylo „Vydané faktury 2020-08.pdf“ pro srpnové faktury.

      Když jste iDoklad zpoplatňovali, tak jste slibovali že kvůli opravování chyb.

      1. Dobrý den,

        děkujeme za zpětnou vazbu a za podněty na zlepšení. Vaše návrhy na zlepšení předám kolegům z vývojového oddělení, kteří mají možnost je zařadit do některé z budoucích verzí iDokladu.

        Samozřejmě že postupně do iDokladu přidáváme nové funkce a další funkce postupně upravujeme. Jako poslední nejnovější funkcí v iDokladu je právě export dat do Excelu.

        Přeji Vám pěkný den.

    14. blank Miroslav napsal:

      Dobrý den,
      když jste přidali export dat z ceníku, můžeme tedy očekávat také daleko důležitější import dat do ceníku? Pokud ano, tak v jakém časovém horizontu ?

      Předem děkuji za jakoukoliv odpověď.

      1. blank Vojtěch z iDokladu napsal:

        Dobrý den,

        zatím o funkci importu ceníkových položek z Excelu do iDokladu neuvažujeme. Váš podnět si poznamenám pod č. 88720 a předám kolegům z vývoje. Ohledně spuštění této funkce, budeme Vás informovat.

        Přeji Vám pěkný den.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *