Datum publikace 17. 06. 2019 Komentáře 13 Sdílet článek

Vystavte svou první fakturu v iDokladu do 2 minut

Author Solitea 4 minuty čtení 2
Náhledový obrázek

[Aktualizováno] Možná patříte k jednomu z více než 200 000 podnikatelů, kteří používají k fakturaci iDoklad a jste spokojeni s jeho jednoduchostí. Nebo s podnikáním a iDokladem teprve začínáte. Aby i úplní nováčci viděli, jak je vystavování faktur v iDokladu snadné, připravili jsme pro vás stručný návod.

Projděte si krátké video, podle kterého zvládnete svou fakturu vystavit. Nebo si přečtěte podrobný návod se screenshoty v článku.

1. Zadejte své firemní údaje

Před vytvořením první faktury nejprve zadejte do iDokladu své firemní údaje. V pravém horním rohu se nachází ozubené kolečko Nastavení. Zde na záložce Firma vyplníte potřebné údaje. Nevíte-li si s čímkoliv rady, projděte si podrobného průvodce Nastavením Firmy.

blank

Pokud již tvoříte svou první fakturu a nezadali jste před tím své firemní údaje v Nastavení, iDoklad se vás na informace zeptá při ukládání faktury.

blank

2. Otevřete si novou fakturu

V iDokladu klikněte na záložku Prodej a zvolte možnost Nová.
Fakturu vystavíte i z jakékoliv stránky kliknutím na žlutou ikonu plus vpravo nahoře. Na hlavní stránce také kdykoliv zkontrolujete přehledy vydaných a přijatých dokladů.

blank

3. Zadejte Odběratele

Při vystavování první faktury klikněte na symbol plusu v kolečku vedle kolonky Odběratel. Až budete vystavovat další faktury pro stejného odběratele, pomocí šipky ho jednoduše vyberete ze seznamu klientů. údaje o odběrateli můžete doplnit z databáze ARES.

blank

4. Načtěte údaje z databáze ARES

Vyhledejte odběratele pomocí IČ nebo zadejte první tři písmena do kolonky Firma a vyberte z našeptávače hledanou firmu. Poté:

  • zkontrolujte, jestli vše odpovídá,
  • kurzorem myši najeďte na zelenou ikonku DPH a ověřte si, že subjekt je spolehlivým plátcem DPH,
  • a nezapomeňte údaje uložit modrým tlačítkem Uložit.

blank

5. Doplňte další fakturační údaje

Uložením předchozího kroku se automaticky vrátíte zpět na stránku s vystavovanou fakturou. Následně:

  • zadejte Datum splatnosti,
  • zvolte Způsob úhrady,
  • vyberte dříve nastavený Bankovní účet,
  • vyplňte informace o položce nebo položkách faktury
  • a zadejte popis, Cenu a Množství položky.

blank

Doklad máte připravený. Stačí ho už jen modrým tlačítkem uložit.

Hotovou fakturu můžete také rovnou vytisknout či odeslat příjemci. Nebo pošlete e-mail s odkazem na fakturu. V historii e-mailů v iDokladu pak uvidíte, kdy si příjemce doklad zobrazil. A pokud také využívá iDoklad, jedním kliknutím fakturu okamžitě přenese do svého účtu. Více si o této možnosti přečtěte zde.

6. Nastavte si číslo bankovního účtu

V iDokladu klikněte na ikonu Nastavení (ozubené kolečko v pravé části horní lišty) a zvolte záložku Banka. Zadejte svoje číslo účtu a zvolte měnu. SWIFT a IBAN doplňte, pokud vystavujete faktury do zahraničí nebo když vaši klienti používají platby pomocí QR kódu.

Bankovních účtů můžete nastavit i více, zvýrazněný účet iDoklad automaticky použije jako hlavní. Jestli využíváte tarifu Oblíbený nebo Prémiový, při vystavování jednotlivých faktur mezi nimi můžete snadno přepínat.

blank

Fakturu vystavíte i z mobilu

Věděli jste, že k vystavení faktury s iDokladem vůbec nepotřebujete počítač? Pokud využíváte některý z tarifů iDokladu, stáhněte si zdarma aplikaci iDoklad do svého mobilu a fakturujte odkudkoliv.

Ovládání aplikace si osvojíte od prvního spuštění a vystavení faktury pro vás bude stejně jednoduché jako nastavit budík na ráno. Navíc budete mít všechny své faktury neustále po ruce. A postupem času přidáme další funkce.

iDoklad stále vylepšujeme

Aby pro vás bylo vystavování faktur co nejpohodlnější, snažíme se iDoklad stále vylepšovat. Pronikněte do jeho funkcí hlouběji s našimi dalšími články:

A jestli jste s iDokladem spokojení, budeme rádi, když ho doporučíte ve svém okolí. Za každý první předplacený tarif na základě registrace na vaše doporučení vás odměníme v hotovosti přímo na účet.

Odešlete e-mail s doporučením přímo ze svého iDokladu nebo rozšířte například na sociálních sítích unikátní kód pro registraci. Jak systém doporučování a odměňování za doporučení funguje, si přečtěte zde.

A pokud nechcete, aby vám unikly chystané novinky v iDokladu, sledujte náš Facebook.

Související články

Vyřešte daňové přiznání za rok 2021 pomocí iDokladu

09. 03. 2022 2 minuty čtení 0
Přečíst článek

Detailní návod zdarma, jak vyplnit daňové přiznání svépomocí [živé vysílání]

24. 02. 2022 2 minuty čtení 0
Přečíst článek

    13 komentářů

    1. blank Tom napsal:

      Dobrý den, chci se zeptat zda budete nějak řešit i aplikaci. V předchozím telfonu fungovala,ale teď po koupi tel xiaomi tam aplikace vubec nefunguje. Dle kolegy co se zabývá IT mi řekl že máte systém zastaralý

    2. blank Čenda napsal:

      Děkuju

    3. blank Jan napsal:

      Dobrý den mám takový dotaz copak musím vyplnit v sekci položka cena jednotka množství dekuji

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        do kolonky Popis doplníte informace, co fakturujete například Školení či Prodej počítače, do kolonky cena potom částku kterou klientovi fakturujete, pokud prodáváte počítač za 10 000 Kč, tak do kolonky cena napíšete částku 10 000. Do kolonky jednotka se vypisuje měrná jednotka, v případě počítače by to byl například kus (ks), v případně školení by šlo například o hodinu (hod). Kolonka množství slouží potom pro uvedení, kolik daného zboží například prodáváte, pokud by to byly dva stejné počítače, tak byste zadal do kolonky množství hodnotu 2, pokud by se jednalo o školení, které trvalo například 5 hodin, tak do kolonky množství byste zadal hodnotu 5.

        V případě jakýchkoliv dalších dotazů nás kontaktuje přes naši Zákaznickou podporu, kterou naleznete přímo v iDokladu pod ikonou otazníku, který se nachází v pravé části obrazovky, případně na info@idoklad.cz

        Přejeme pěkný den

    4. blank Markéta Mochnáčová napsal:

      Dobrý den přecházím na Vás systém, a potřebuji vystavit fakturu ještě s DUZP na roce 2018 a tudíž potřebuji, aby číselná řada pokračovala ještě do staré. Potřebuji číslo faktury 201800008. Bohužel se mi nabízí jen 201800001 a tu již v účetvnictví mám. Děkuji za radu.

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        datum vystavení a DUZP, tak aby se faktura zařadila správně do číselné řady roku 2018 je možné, nicméně je vhodné upravit tato data přes možnost Více podrobností v pravé části obrazovky.

        Pokud si nejste jistá postupem, tak nás kontaktujte přes naši Zákaznickou podporu, kterou naleznete přímo v iDokladu pod ikonou otazníku v pravé části obrazovky.

        Přejeme pěkný den

    5. blank Adéla Škrabalová napsal:

      Dobrý den,

      prosím potřebuji poradit. Vyplnila jsem první fakturu, klikla na uložit, stránka se načetla znovu a fakturu nikde nevidím. Stejné je to i u tisku. Ani v případě odeslání na email nic nepřijde. Nevíte prosím, co dělám špatně? Děkuji

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den,

        děkujeme za zpětnou vazbu, ověřovali jsme vystavení a zaslání faktury na našich testovacích účtech a vše funguje korektně. V tomto případě zkuste prosím vyzkoušet práci s iDokladem v jiném prohlížeči a to v aktuální verzi.

        Pokud byste i nadále evidovala i nadále komplikace kontaktuje prosím naši zákaznickou podporu a projdeme společně další možná řešení.

        Přejeme pěkný den

    6. blank Věrka napsal:

      Vážení, chtěla jsem se zeptat, pokud chci zasílat doklady přes EET na FÚ, protože mi klient zaplatil fakturu hotově, musím mít koupenou nějakou EET pokladnu? Nebo to umí Váš program? Děkuji za odpověď.

      1. blank Podpora napsal:

        Ano, iDoklad umožňuje zasílání hotovostních plateb do EET a to bez nutnosti mít například pokladnu. Návod na nastavení EET v iDokladu naleznete zde https://www.idoklad.cz/pub/Help/nas_eet.html

        Přejeme pěkný den

    7. blank Jana Viznar napsal:

      Zdravím, prosím o radu vystavila jsem si první fakturu a nemám na ní při zadání částky rozlišeno DPH, mám tam jen celkovou zadanou cenu …
      předem děkuji za radu, s pozdravem JV

      1. blank Podpora napsal:

        Dobrý den, pro práci s částkami s rozpisem bez DPH, včetně DPH, případně vyčíslení hodnoty DPH na fakturách i tisku, doporučujeme zkontrolovat nastavení vaší agendy.
        V přihlášeném iDokladu otevřete v pravém horním rohu ikonu ozubeného kola (nastavení). V části nastavení otevřete volbu Firma a podzáložku Účetní údaje. V této části lze nastavit typ plátce DPH pro vaši agendu. Jakmile nastavíte typ plátce DPH a nastavení uložíte, budete moci plnohodnotně pracovat a tisknou částky s rozpisem DPH. V případě potřeby můžete také zapnout volbu „Členění DPH“ pro možnost přesné evidence zařazení dokladu do konkrétního řádku Přiznání k DPH.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *