Datum publikace 16. 08. 2021 Komentáře 1 Sdílet článek

[To nejlepší z novinek] 12 měsíců vylepšování iDokladu. I díky vaší zpětné vazbě

Author Solitea 6 minut čtení 0
Náhledový obrázek

Přidali jsme snadný export kontaktů nebo vydaných faktur do Excelu. Zjednodušili jsme práci s daňovými doklady k platbě. Z mobilní verze iDokladu jsme vytvořili plnohodnotný fakturační nástroj, který můžete používat i v dark módu. Přečtěte si rekapitulaci vylepšení iDokladu za poslední rok – velkou část z nich jsme zavedli díky podnětům od uživatelů, za které moc děkujeme. 

Možná vám některá z novinek posledních měsíců unikla. Možná jste dosud neměli příležitost ji vyzkoušet. A to by byla škoda. iDoklad totiž vylepšujeme proto, aby vám šla fakturace ještě lépe od ruky. Zopakujte si, jaké funkce jsme do iDokladu přidali a zkuste si je v praxi.

Rychlá navigace

Snadný export dat do Excelu 

Pokud máte rádi tabulky nebo pokročilé analýzy, stačí pár kliknutí a vytáhnete ze svého iDokladu spoustu dat – například údaje o zákaznících, dodavatelích nebo vystavených fakturách.

Funguje to opravdu snadno. Vyberete si, jaká data chcete exportovat a do jakého formátu (.xlsx nebo .csv), zmáčknete tlačítko Export a už se vám údaje stahují do počítače nebo mobilu.

blank

Z nabídky si vyberete, jaká data chcete vyexportovat.

Pokud vás zajímají detaily, najdete je tady >

Položku do ceníku přidáte i při vystavování faktury

Používáním ceníku zásadně zrychlíte vystavování faktur. Abychom vám to ještě víc usnadnili, můžete nové položky do ceníku přidávat přímo při fakturaci. Napíšete novou položku na fakturu (třeba terakotový květináč velký 55 Kč), uložíte ji a ona se propíše do ceníku.

Podrobnosti najdete v tomto článku > 

Zjistěte, kolik se čeho prodává

V sekci Ceník/Sklad získáte rychlý přehled o prodeji různých položek. Pokud třeba nabízíte modrá pánská trička (a máte je takto evidovaná v iDokladu), na pár kliknutí zjistíte, kolik se jich prodává za den, týden, měsíc, kvartál nebo rok. Díky tomu můžete například lépe plánovat skladové zásoby

Jak na to, se dozvíte na našem blogu > 

Nastavte si u zákazníků dodací adresy

Pokud pracujete pro klienta, který má pobočky v různých okresech nebo krajích, vyplňte dodací adresy v kontaktech. Při vystavování faktury pak zvolíte, na jakou adresu zboží a doklady patří. Balíček nebo obálka díky tomu dorazí ke správnému člověku. 

blank

Ke každému zákazníkovi můžete v iDokladu přidat libovolný počet poboček.

Návod na nastavení a používání doručovací adresy najdete v tomto článku > 

3 vyladěné šablony na výběr

Podívali jsme se na vzhled vystavených dokladů. Zjednodušili jsme je a zpřehlednili. Na výběr máte ze 3 různých šablon – Klasická, Barevná a Reprezentativní. 

U Barevné a Reprezentativní si navíc můžete zvolit odstín grafických prvků. Pokud třeba máte logo ve žluté barvě, může být celá faktura trochu do žluta. 

Ukázky šablon uvidíte na našem blogu > 

iDoklad vás upozorní na limit plátcovství DPH

Na obrazovce po přihlášení ke svému účtu vidíte sekci Limit plátce DPH. iDoklad vám na tomto místě počítá obrat za posledních 12 měsíců – a díky tomu zjistíte, jestli se blížíte k hranici 1 mil. korun, po jejímž překročení se stanete plátcem DPH. 

iDoklad počítá obrat součtem částek na vystavených fakturách, dobropisech a prodejkách. Jakmile překročíte částku 800 tis. korun, najdete na dashboardu informaci „Limit téměř dosažen“, takže máte čas se na změnu připravit. 

blank

Jakmile se přiblížíte k limitu pro plátce DPH, upozorníme vás na to.

Jednodušší vystavování daňových dokladů k platbě

Novinka, která dělá radost plátcům DPH používajícím zálohové faktury. Zálohová faktura sice nepatří mezi daňové doklady, ale ve chvíli, kdy vám zákazník zaplatí, musíte příjem vykázat v přiznání k DPH. 

Pokud zakázku nemůžete vyúčtovat (např. jste přijali zálohu na vytvoření e-shopu, ale ten bude hotový až 2 měsíce poté), vyřešíte to s pomocí daňového dokladu k přijaté platbě. 

Tyto doklady mají nově vlastní sekci v iDokladu i číselnou řadu – díky tomu o nich máte lepší přehled. iDoklad si poradí i v situaci, kdy vám zákazník platí po částech. Ke každé úhradě totiž můžete vystavit samostatný daňový doklad. 

Přečtěte si návod, jak na daňové doklady k platbě > 

iDoklad je připravený na OSS

Od 1. 7. 2021 funguje tzv. One Stop Shop (režim jednoho správního místa). Jedná se o nový nástroj EU, jak snížit administrativu spojenou s odvody DPH. Pokud tedy například prodáváte hračky do různých zemí EU, stačí se zaregistrovat u českého správce daně, kde DPH taky odvedete. Rozdělení částky mezi členské státy EU už zařídí úředníci. 

iDoklad jsme na změnu připravili. Při vystavování faktury díky tomu vybíráte z nabídky sazeb DPH pro danou zemi. Vyhnete se tím zbytečným chybám. 

Pokud chcete o OSS vědět víc, přečtěte si náš článek > 

Mobilní aplikace úplně pro všechny uživatele

K fakturaci už nepotřebujete počítač. Vylepšili jsme totiž mobilní iDoklad a vytvořili z něj plnohodnotný fakturační nástroj – najdete v něm téměř všechny funkce, které umožňuje váš tarif. Mobilní appku mohou používat i uživatelé, kteří mají tarif Zdarma. 

Uživatelé iDokladu si na mobilní appce pochvalují, že: 

  • mohou vystavit fakturu, zálohovku, cenovou nabídku, prodejku nebo dobropis klidně rovnou po cestě ze schůzky,
  • veškeré doklady, přehledy o tržbách nebo kontakty mají neustále po ruce,
  • co upraví přes mobil, to se projeví ve webové aplikaci a obráceně,
  • rychle ověří, jestli jim už přišla úhrada,
  • a pokud ne, odešlou klientovi upomínku,
  • nastaví si automatické e-maily (např. upomínka k platbě, poděkování za úhradu),
  • vyfotí QR kód přijaté faktury a data se automaticky propíšou do iDokladu,
  • mohou aplikaci přepnout do dark módu, který šetří oči i baterku chytrého telefonu,
  • nebo napřímo kontaktují zákaznickou podporu. 

Co všechno s mobilní aplikací dokážete, zjistíte v samostatném článku > 

Podělte se o svůj nápad na vylepšení iDokladu

Fakturační program vylepšujeme pro vás. Pokud jste při používání iDokladu zjistili, že vám něco chybí, ozvěte se – stačí odpovědět na tento e-mail nebo napsat nápad do naší nové skupiny na Facebooku

Vybereme podněty, které usnadní práci co nejvíce uživatelům, a předáme je vývojářům.

Související články

Oznámení o změně názvu: Solitea se mění na Seyfor

21. 11. 2022 1 minuta čtení 7
Přečíst článek

[Novinky] Rychlejší zpracování faktur v účetních systémech díky ISDOC formátu

07. 06. 2022 1 minuta čtení 17
Přečíst článek